løkkisalad Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 (endret) Dette blir kanskje litt kronglete, men jeg prøver. Min far er av typen som må "brukes" for å ha god livskvalitet. Han har en fysisk (mekanisk verksted) jobb, og har alle mine leveår bygget på- og pusset opp huset ved siden av å jobbe, samt jobbet en del overtid. Han (og mamma) har 5 barn inkl meg, og derfor alltid vært beskjeftiget med noe. De siste årene har han slitt litt og litt mer med helsa av typen slitasje på kne bl.a. Per nå har det blitt så ille at han er sykemeldt og det er slitsom å bare reise seg fra sofaen for å drikke/spise. Han klager aldri, og biter det meste i seg, så han klarer å presse seg til å f.eks kjøre og hente søsken på skole/handle- men jeg ser han sliter. Han skal i første omgang være sykemeldt til uti januar. Så spørsmålet mitt er egentlig: Hva tror du en mann av denne "sort" kunne hatt å "dille med" i slike tider for å ikke gå inn i en depresjon? Jeg kom med forslag jeg egentlig vet han ikke har noen glede av fordi jeg ikke eier begrep på hva "typisk menn" kan like, så kryssord og teite mobilspill er visst utelukket. Bekymringen min kommer av at han har så evig lange dager, og av at han bare blir liggende uten å føle seg nyttig når jeg vet han trenger å føle seg brukbar. Hva liker egentlig menn i 40+ å styre med? Takk for alle forslag ❤️ Endret 21. november 2020 av løkkisalad
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Jeg tenker han trenger å lage noe fint, og å kunne gjøre det sittende. Altså noe vanskelig, men smått. Modellbygging eller instrumentmakeri er det første jeg kommer på. Felebygging, helt konkret. Små veggskap. Eller veldig forseggjorte fuglekasser. Anonymkode: de2c3...68a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Lego bek redningen her. Altså de bilene og bygningene som er vanskelig. Han lo det bort i starten. Men fant sitt indre barn å hadde det faktisk gøy. Anonymkode: 383c3...f5d
Menchit Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 Du skriver ingenting om hva han er interessert i. Litt lettere å gi råd om du kan gi noen eksempler på hva han liker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå