Gå til innhold

Akuttpsykiatrisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med selvmordstanker og finner det vanskelig å være alene. Er dette nok til å komme på døgnopphold?

Anonymkode: 457fd...ae3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfart at det er nok å ha tanker og at jeg ikke føler det er forsvarlig å være alene. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Akkurat nå, Jordbærkake34532 skrev:

Jeg har erfart at det er nok å ha tanker og at jeg ikke føler det er forsvarlig å være alene. 

Ok. Hvordan går man frem? Er sent nå. Tror det skal gå fint i natt. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hvordan går man frem? Er sent nå. Tror det skal gå fint i natt. 

Jeg har ringt legevakt midt på natten og ble tatt imot for samtale, fortalte hvordan ting var og fikk tilbud om innleggelse. Andre ganger har jeg tatt det opp under time med psykologen.. Håper det går fint i natt, og at du klarer å ringe legevakt hvis det blir for ille💓

• Hjerte 1
Skrevet

Bare støtte oppunder jobærkakes innlegg - ring eller dra til legevakten (116117). Alternativt, hvis du føler du trenger noen å prate med, ring mental helse på 116113. Begge deler er døgnåpent, og vil gi deg hjelp og støtte.

Lykke til, føler med deg - har vært i noe av den samme posisjonen med behov for hjelp på den måten. Du er ikke alene!

Anonymkode: 14a7e...443

Skrevet

Jeg har aldri fått innleggelse hvis det kun har vært med tanker,  men om det har vært konkrete planer ( typ onsdag XX måned klokka xx:xx ) har de derimot tilbudt meg det.

Det er bare å ringe legevakten og se hva de sier.

Anonymkode: c3a20...011

• Hjerte 1
Skrevet

Kommer vel an på om du er kjent i systemet og om du er en psykiatrisk pasient med diagnoser.. eller om du er en vanlig person i gata med livet på stell som får slike tanker 

Anonymkode: 76aea...393

• Liker 2
Skrevet

Det kan være nok, ja. Det kan også hende at det finnes andre tilbud som er bedre for deg. Ring legevakten og be om en time, snakk om hvordan du har det, så setter de i gang tiltak for deg. ❤️

Anonymkode: 9d78b...698

Skrevet

Kjære trådstarter!

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...