Gå til innhold

Anbefall meg et vippeserum ,takk :)

Anbefalte innlegg

Gjest Fnuggolina
Skrevet
Akkurat nå, Curlyme skrev:

Det er kun pga prostaglandiner de virker ikke det andre tullet de setter i de.

Arh.....

Den pukkaolja er fin til å pleie vipper - men gir jo ikke sånn resultat (det ville jeg uansett ikke ha). Og hjelper ikke på bryn.

Ville derimot gro litt nye brynshår, men ikke til den prisen asså. Røde, vonde og sure øyne er ikke pent eller digg.

Blæh, Jeg er SÅ dritsur nå :P 

Tenker jeg tar en pause, prøver på nytt for å være sikker på at jeg ikke smashet øye i søvne uten å merke det eller noe. Men det er nok serumet altså. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
5 minutter siden, Curlyme skrev:

Det er kun pga prostaglandiner de virker ikke det andre tullet de setter i de. Jeg lengter veldig etter lange vipper,men tørr ikke. Jeg bruker linser og har sensetive øyne. Hairlust er uten prostagalndiner eller?

Ja, de advarer mot bruk av det. Men jeg har lite kunnskap om de andre ingrediensene. Har du peiling?

https://thehairlust.no/blogs/blog/oyenbrynsserum-fine-oyenbryn

Fornøyd med de andre produktene jeg har prøvd derfra, men det er jo sjampo og sånt. 

Skrevet

Jeg har brukt iglow siden jeg var 18 år og er kjempefornøyd.

Anonymkode: c773f...dd8

• Liker 2
Skrevet

Herlighet så sensitive folk er da 🙈 Man overlever litt for skjønnheten! Å bruke sminke er heller ikke godt for huden, og inneholder mye usunt det også ;) 

Jeg har brukt iglow i flere år, får betydelig lengre vipper ila 3-6 uker. Aldri hatt noe allergisk reaksjon. Det man må vite om slike vippe serum, er at man må skjønne livslengde til et vippe hår. En vippe lever normalt i 45-90 dager. Om man bruker vippe serum, vil alle vippene vokse og man vil føle seg fin, men da vippene faller av kan man få en periode hvor man føler de er kortere igjen, siden nye vipper vokser ut. Derfor sier mange at vippeserum er tull, fordi de ikke forstår livslengden på et enkelt vippe hår. Et annet eksempel er også at folk rett og slett er uhygieniske, om man har noe vått rundt øynene tiltrekker dette seg mer bakterier. Man må også være nøye med å ikke få vippeserumet inn i øynene. 

Anonymkode: e216e...989

• Liker 6
Skrevet

Hvis du vil Ha noe som virkelig funker så bruk kokosolje. Det er hårkur , vippeserum og øyekrem i ett. Det funker , tro meg. 

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet så sensitive folk er da 🙈 Man overlever litt for skjønnheten! Å bruke sminke er heller ikke godt for huden, og inneholder mye usunt det også ;) 

Jeg har brukt iglow i flere år, får betydelig lengre vipper ila 3-6 uker. Aldri hatt noe allergisk reaksjon. Det man må vite om slike vippe serum, er at man må skjønne livslengde til et vippe hår. En vippe lever normalt i 45-90 dager. Om man bruker vippe serum, vil alle vippene vokse og man vil føle seg fin, men da vippene faller av kan man få en periode hvor man føler de er kortere igjen, siden nye vipper vokser ut. Derfor sier mange at vippeserum er tull, fordi de ikke forstår livslengden på et enkelt vippe hår. Et annet eksempel er også at folk rett og slett er uhygieniske, om man har noe vått rundt øynene tiltrekker dette seg mer bakterier. Man må også være nøye med å ikke få vippeserumet inn i øynene. 

:P

Om man får negative bivirkninger er man ikke «sensitiv». 

Rødsprengte blodkar og betennelser er jo ikke sunt - om man får det.

Har ikke sjekket ingrediensene til Xlash - noen som vet om det er prostaglandiner der?

Hairlust er omtalt, men ikke testet virker det som; https://skoenhedsguiden.dk/bedste-vippeserum-test/

Skrevet

Vær forsiktig med iglow hvis du er allergisk av deg. Jeg brukte iglow og allerede etter første påføring fikk jeg røde streker der jeg påførte. Forhørte meg med en venninne som hadde opplevd det samme og som sa det gikk bort etter en stund.

Noen dager senere begynte jeg å få leamus på venstre øyet. Øyelokket hovnet også gradvis opp. Fikk røde flekker i ansiktet og på halsen og til slutt store problemer med å puste. Måtte på legevakten til slutt. Fikk sprøyter i rumpen og kortisontabletter. De sa det var en kraftig allergisk reaksjon og spurte om jeg hadde vært i kontakt med dyr (er allergisk) eller om jeg hadde begynt å bruke noen nye produkter. Jeg sa at det eneste nye var et vippeserum og viste det til legen. Han sa at det var flere som fikk allergisjokk pga en av ingrediensene i det. Dette var i år, nyeste iglow (maximizer?).

Kjenner flere som er veldig fornøyd med iglow, ville bare dele min erfaring sånn at de som har lett for å reagere på ting kan styre unna. Jeg fikk seriøst ikke puste, så de koronatestet meg og sendte meg i isolasjon til svaret forelå - selv om sprøytene åpnet pusten igjen. Det tok lang tid med stor dose kortison før pusten ble normal. 

Anonymkode: 12de5...c4d

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Maggi2 skrev:

Anbefaler virkelig stimulash fusion. Har prøvd iglow også, men der merket jeg null forskjell 🤔

Jeg brukte stimulash og den funket veldig godt. Men jeg ble mørk rundt øynene av den. 

Skrevet
2 timer siden, Trine bb skrev:

Hvis du vil Ha noe som virkelig funker så bruk kokosolje. Det er hårkur , vippeserum og øyekrem i ett. Det funker , tro meg. 

Ok. Hvordan bruker du den? 

Er det vanskelig å vaske ut av håret? 

Skrevet
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Ok. Hvordan bruker du den? 

Er det vanskelig å vaske ut av håret? 

Det er det beste. Bare smør på øyevippene og eventuelt bryn før du skal legge deg og sov med det. Du merker veldig fort resultater. Anbefaler deg å Google det. 

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, Trine bb skrev:

Det er det beste. Bare smør på øyevippene og eventuelt bryn før du skal legge deg og sov med det. Du merker veldig fort resultater. Anbefaler deg å Google det. 

Takk for svar. 

Skrevet
5 timer siden, Fnuggolina skrev:

Ja, de advarer mot bruk av det. Men jeg har lite kunnskap om de andre ingrediensene. Har du peiling?

https://thehairlust.no/blogs/blog/oyenbrynsserum-fine-oyenbryn

Fornøyd med de andre produktene jeg har prøvd derfra, men det er jo sjampo og sånt. 

Nei. Jeg har ikke det,men si gjerne ifra om du finner noe uten prostagalndiner som funker😂😂😂. Brukte mavala lash en periode og den er helt ok. Prøvd castor oil funker den,men altfor mye søl og ingen woow effekt..

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har bare vært heldig. Ellers blir mange tydligvis blendet av sine lange vipper fra iglow at de ikke legger merke til rødheten og mørke ringer rundt øyne.

Skrevet

Iglow sitt funket før, jeg fikk lengre men ikke tykkere vipper av det.  Men jeg var også kronisk rød langs vippekanten og det er jo ikke bra. Laksèrolje funker ikke, brukte det i åresvis uten resultat. 

Skrevet

Jeg har kjempedårlig syn, og er handicappet uten kontaktlinsene mine. Jeg skjønner ikke at noen er villige til å risikere synet for litt lengre vipper, når jeg vet hvor vanskelig det er å fungere uten godt syn.

Uansett - vær ekstra påpasselig med å ikke bruke serum med prostaglandiner dersom dere er eller prøver å bli gravide:

https://sml.snl.no/abortfremkallende_middel

https://www.tv2.no/a/9507834/

• Liker 3
Annonse
Gjest Fnuggolina
Skrevet
13 timer siden, Curlyme skrev:

Nei. Jeg har ikke det,men si gjerne ifra om du finner noe uten prostagalndiner som funker😂😂😂. Brukte mavala lash en periode og den er helt ok. Prøvd castor oil funker den,men altfor mye søl og ingen woow effekt..

Bestilte serumet fra Hairlust igår, skal oppdatere om det funker (men jeg tester bare bryn nå), det er helt uten prostaglandiner.

Xlash sier de ikke har det i en annen post, men jeg finner ikke ingredienslisten heller sånn enkelt på nettsidene deres. Det gjør meg bare skeptisk :P Det vet jeg noen er fornøyde med. 

En ting er om jeg tok feil av årsaken til min reaksjon på øyet (det gikk over ila 1 døgn, helt fint igjen nå) - men jeg er ikke villig til å bruke prostaglandiner varig, noe man jo må med alle serum. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Ser også at Wowbrow sitt er uten prostaglandiner, og kan brukes på både vipper og bryn.

Men andre merker får også reviews på reaksjoner, så det blir vel som med alle andre produkter. 

Skrevet
Fnuggolina skrev (10 timer siden):

Bestilte serumet fra Hairlust igår, skal oppdatere om det funker (men jeg tester bare bryn nå), det er helt uten prostaglandiner.

Xlash sier de ikke har det i en annen post, men jeg finner ikke ingredienslisten heller sånn enkelt på nettsidene deres. Det gjør meg bare skeptisk :P Det vet jeg noen er fornøyde med. 

En ting er om jeg tok feil av årsaken til min reaksjon på øyet (det gikk over ila 1 døgn, helt fint igjen nå) - men jeg er ikke villig til å bruke prostaglandiner varig, noe man jo må med alle serum. 

Jeg leste at man kunne får senskader av den. Innsunkende øyne noen endret til og med farge på iris. Dette er som sagt grønn stær medisin som blir brukt av folk med høyt trykk i øyet. Veldig mange blir jo mørke rundt øynene eller der man har påført  serum. Hvor fint er det da med lange vipper😂😂😂😂. Jeg drømmer  om lengre vipper men ikke for enhver pris.

Skrevet

Hørt RevitaLash og RevitaBrow funker. Tror det er uten disse stoffene?

Anonymkode: 389cf...9d9

• 2 uker senere...
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 21.40):

Hørt RevitaLash og RevitaBrow funker. Tror det er uten disse stoffene?

Anonymkode: 389cf...9d9

Nei.

Jeg leste litt feil o Mattilsynets artikkel - greia er at produsentene byttet ut prostaglandinderivat med peptidderivat - som er kjent for å ha samme bivirknimgsprofil.

Så når de sier det ikke har prostaglandiner er det riktig, men de inneholder peptid derivater i diverse former. Som gir virkning, men og samme bivirkning. 

The Hair lust har ikke de på Mattilsynets liste.

Xlash/IGlow/revitalash osv har det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...