AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Jeg har en del bekymringer rundt årets julebesøk hos svigers da de har en eldre hund som er veldig sær. Den har uprovosert flydd på vår hund, i tillegg er den ikke vant med små barn. Nå som vi har et barn under to år som er godt vant med vår snille og trygge hund, så er jeg redd han vil få reaksjoner fra den gamle hunden da han selvfølgelig ikke vil forstå. Svigers er litt naive, i tillegg til å henge igjen i den generasjonen som mener at eier er sjef over hunden og at dette uttrykkes ved maktbruk, og har ment at den gamle hunden tror barnet vårt er en valp og derfor er snill.. Jeg ønsker å unngå at de i det hele tatt tester om det går bra, da det er så mye skade som i verste fall kan skje. Og jeg sliter litt med hvordan jeg skal formulere meg for å bli møtt på dette. Hjelp! Anonymkode: b9758...273
Troyamin Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Bur på begge hundene. Kan ikke svigerforeldrene dine godta dette, skal dere ikke ta med barn og hund dit. 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Kan dere ikke stole på hunden rundt barnet deres, så må den enten være i bur, eller så kommer dere ikke. Anonymkode: ab8a1...948 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Hunden deres kan være hjemme, eller et annet sted. Så ville jeg tatt med et stort tyggebein til svigers hund, som den kan kose seg med om kvelden. Dere foreldre må rett og slett bare passe på ungen deres hele kvelden, om dere ikke orker det må dere bli hjemme. Anonymkode: 62ff6...799 3
Majott Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 På 20.11.2020 den 17.58, AnonymBruker skrev: Jeg har en del bekymringer rundt årets julebesøk hos svigers da de har en eldre hund som er veldig sær. Den har uprovosert flydd på vår hund, i tillegg er den ikke vant med små barn. Nå som vi har et barn under to år som er godt vant med vår snille og trygge hund, så er jeg redd han vil få reaksjoner fra den gamle hunden da han selvfølgelig ikke vil forstå. Svigers er litt naive, i tillegg til å henge igjen i den generasjonen som mener at eier er sjef over hunden og at dette uttrykkes ved maktbruk, og har ment at den gamle hunden tror barnet vårt er en valp og derfor er snill.. Jeg ønsker å unngå at de i det hele tatt tester om det går bra, da det er så mye skade som i verste fall kan skje. Og jeg sliter litt med hvordan jeg skal formulere meg for å bli møtt på dette. Hjelp! Anonymkode: b9758...273 Hvor lenge skal dere være hos dem? Er det bare på julekvelden, eller er det overnatting? Jeg har en gammel og sær hund selv, som ikke er vant med barn, og hun omgås ikke mine barnebarn. Er de på besøk, så er hun på et annet rom. Selv om hun kan omgås større, rolige barn, føler jeg ikke at hun er trygg med småbarn. Jeg ville ikke stolt på at en hund vil være snill mot barn fordi den tror at barn er valper. Heller tvert om. Det er vel heller sånn at hunden da vil prøve å irettesette en urolig og bråkete "valp" på hunders vis. Det er også et moment med mat. Dere bør IKKE ta med et saftig tyggebein til hunden, som en annen her foreslo. Da skal denne gamle hunden ligge der og passe på beinet sitt for både barnet og deres hund, og det kan ende stygt. Hvis en av de kommer i nærheten, vil den gamle forsvare beinet sitt. Generelt er dette med mat og forventning til det noe som ofte fører til ressursforsvar hos hunder. Kommer det hunder på besøk hit, så er ikke min gamle hund sammen med den uten at de kjenner hverandre godt, og går overens til vanlig. Er hunden ukjent, eller de ikke går godt sammen, skifter vi på hvem av dem som får være sammen med oss, og hvem som må være i et annet rom. Jeg har også to andre hunder, og de kan omgås både barn og hunder på besøk uten problemer. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå