Gå til innhold

Menssmerter, hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver måned får jeg veldig menssmerter. Blir uvel, løs i magen. Men mest plagsomt er det at jeg har så vondt hele tiden. Og ingen smertestillende fungerer. Har prøvd ibux, ibux+ paracet og naproxen. Men syns ikke det hjelper. Ibux har fungert før, men plutselig har det ikke særlig virkning lenger. 

Sitter nå med en varm rispose, og gruer meg til jeg skal på jobb etterpå. 

Er det noen som har tips som kan lindre? Hva fungerer for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ingen andre tips enn varmeflaske på magen, men det bruker du alt ser jeg. Går du på p-piller? Det kan hjelpe ganske mye.

Før jeg begynte på p-piller så hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å bevege meg nesten, men etter p-piller så er det blitt mye bedre.

Anonymkode: b3056...5b9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har egentlig ingen andre tips enn varmeflaske på magen, men det bruker du alt ser jeg. Går du på p-piller? Det kan hjelpe ganske mye.

Før jeg begynte på p-piller så hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å bevege meg nesten, men etter p-piller så er det blitt mye bedre.

Anonymkode: b3056...5b9

Takk for svar:) får ta kontakt med fastlegen og høre om evt p- piller.

Skrevet

P-piller kan hjelpe på, hør med legen din. Jeg får ikke blødninger eller noe som helst når jeg går på cerazette, og har da null smerter :) Da jeg gikk på Yasmin, hadde jeg derimot smerter omtrent som vanlig. 

Jeg slet også veldig med menssmerter før. Det legen rådet meg til, var å ta smertestillende før det begynte å gjøre vondt. Har det først begynt, hjelper tablettene mye dårligere. 

Så jeg tok ibux+paracet fra den dagen jeg kjente første antydning til murring, til dag 3-4 i mensen. 

Anonymkode: 1a3e5...501

Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er, men ungdommer får p-piller gratis. :)

Kan ellers anbefale hormonspiral. Jeg gikk fra smertehelvete og monsterblødninger til mensfri.

Anonymkode: 96219...7ce

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

P-piller kan hjelpe på, hør med legen din. Jeg får ikke blødninger eller noe som helst når jeg går på cerazette, og har da null smerter :) Da jeg gikk på Yasmin, hadde jeg derimot smerter omtrent som vanlig. 

Jeg slet også veldig med menssmerter før. Det legen rådet meg til, var å ta smertestillende før det begynte å gjøre vondt. Har det først begynt, hjelper tablettene mye dårligere. 

Så jeg tok ibux+paracet fra den dagen jeg kjente første antydning til murring, til dag 3-4 i mensen. 

Anonymkode: 1a3e5...501

Kanskje det er det jeg gjør feil, venter stort sett med å ta smertestillende til det er så vondt at jeg bare må. Skal prøve å ta litt tidligere, og håpe det hjelper :)

Skrevet
1 time siden, Anonym-bruker skrev:

Hver måned får jeg veldig menssmerter. Blir uvel, løs i magen. Men mest plagsomt er det at jeg har så vondt hele tiden. Og ingen smertestillende fungerer. Har prøvd ibux, ibux+ paracet og naproxen. Men syns ikke det hjelper. Ibux har fungert før, men plutselig har det ikke særlig virkning lenger. 

Sitter nå med en varm rispose, og gruer meg til jeg skal på jobb etterpå. 

Er det noen som har tips som kan lindre? Hva fungerer for dere?

Hva med voltarol Forte gel?

men uansett, gå til lege :)

Anonymkode: c28cf...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...