Gå til innhold

Beste vinterpose til nyfødt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var veldig fornøyd med Easygrow. Varm og god, praktisk, veldig greit med forlengeren slik at barnet kan bruke posen lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Arkana skrev:

Vi var veldig fornøyd med Easygrow. Varm og god, praktisk, veldig greit med forlengeren slik at barnet kan bruke posen lenge.

Easygrow Nord eller en annen?

Ts

Anonymkode: 29507...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en voksi urban og en Easygrow ett eller annet (enten nature eller nord). Til nyfødt var jeg mest fornøyd med voksi-posen. Den lå bedre rundt ansiktet, mens Easygrowposen hadde en tendens til å gå over ansiktet. Måtte ha glidelåsen på gløtt og feste den til sides med klyper. Mulig det var i kombinasjon med vogna vår at det ble trøbbel, eller at jeg bare ikke klarte å stramme riktig, men syns jeg prøvde alt. Fuskepelsen plukket jeg vekk, for jeg følte at den irriterte babyen.  Nå er vi over på sittedelen, og nå synes jeg posen fungerer mye bedre enn forrige vinter, da småen var nyfødt og lå i bag.

Ellers syns jeg det var det gull å kunne ta av «dynen» på voksiposen når det ble varm. Var mye lettere å regulere temperaturen dersom man for eksempel gikk inn på et kjøpesenter. Begge posene har forlenger. Easygrow er vel noe lenger totalt, men førstemann sluttet uansett å bruke vogn lenge før han vokste ut av vognposen sin.

Begge posene er veldig gode, altså, men skal jeg vurdere dem opp mor hverandre, foretrekker jeg voksi urban, mye på grunn av muligheten til å ta av dynen. (dette ble lengre enn planlagt, beklager... 😅)

Anonymkode: c0c69...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Easygrow Nord eller en annen?

Ts

Anonymkode: 29507...19f

Det må ha vært Nature.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er godt fornøyd med Voksi Urban. Vår på snart 3 år (som i tillegg er veldig lang for alderen), bruker den fremdeles, så laaang brukstid. 

Anonymkode: fcc74...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Vi har valgt voksi Move. Kan brukes både i vogn og bilstol :) 

Anonymkode: 0b3b3...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, meelissa skrev:

Easygrow nord! Beste jeg har vært borti. Prøvde voksi urban først, men den kunne ikke måle seg.

Hva var forskjellen, synes du?

Ts

Anonymkode: 29507...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var forskjellen, synes du?

Ts

Anonymkode: 29507...19f

Voksi sin var ikke varm i forhold til Easygrow sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt fornøyd med easygrow nature! Vi har brukt vår i over to år nå og har veldig lite å utsette på den. 

Men akkurat til nyfødt så synes jeg åpningen ble litt i veien. Mulig det kan ha med at vi hadde en vogn med liten bag. Easygrow nature er en stor pose selv uten forlenger, så den passer nok bedre til de større vognbaggene. Vi løste dette med å ha en liten pute under hodet til baby, og det funket veldig fint. Baby kom bittelitt lengre opp og puten holdt kantene på avstand. :) 

Hadde voksi til første for mange år siden. Husker ikke modellen, mulig den er utgått altså, men den føltes veldig klam og syntetisk. 

Anonymkode: d09e8...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easygrow Nord. Dyr, men verdt det. Har ikke prøv noen andre da, men den er virkelig bra.

Det er forresten en helårspose. Varm om vinteren og du kan ta ut dundyna og ha i en tynnere dyne (kjøpes separat) eller bruke den med en pledd i - eller uten noe i, bare for å beskytte mot vind. Så den funker hele året. Jeg tror ikke det går an å ta ut dyna på de andre Easygrow vinterposene.

Vi skal få nr. 2 snart (uke 25 og nr. 1 fylte ett år for bare et par uker siden), så vi skal kjøpe en vognpose til. Og det blir den samme.

Det er en ganske stor vognpose (som vi syns er en bra ting), men jeg har hørt at noen syns den er for stor for veldig små vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte ikke voksi urban, syns det ble et styr med to glidelåser. Veldig fornøyd med easygrow nature. 

Anonymkode: 0d6cc...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mye å si hvilken vogn posen skal være oppi, om man skal ha skinn under. Lurt å teste om posen passer i vogna.

Anonymkode: 7c3c7...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym6789 skrev (18 minutter siden):

Jeg foretrakk dyne til nyfødt. Men spørs såklart hvor isolert vogn du har og hvor kaldt det er der du bor 

Og hvor mye babyen sparket.. Her ble dyne sparket veggimellom fra dag én. 

Anonymkode: fcc74...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med Voksi City, veldig fornøyd (vi fikk baby i januar og måtte trille MYE). 

Valgte City fordi den lå mer lunt rundt hodet (kan snøres), og fordi den kom godt/best(?) ut i test ifbm brennbare materialer. 

Valgte bort Urban fordi den virker litt lite lun i overdelen. 

Vi hadde også korthåret saueskinn under, og merket stor forskjell på kulde der skinnet ikke rakk ned (ikke der babyen lå) de kaldeste dagene. 

Dyne kunne ikke falt meg inn egentlig. 

Brukte den hele barnehagetiden hvor det var vognsoving med forlengerdel. 

Anonymkode: b15d9...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...