Gå til innhold

Flere som glemmer å puste?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en tendens til å stoppe og puste og dermed svimer jeg av eller at jeg  nesten svimer av .

Flere som sliter med det?

Anonymkode: ff2e7...9d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å puste er en del av et muskelsystem som du ikke styrer selv, så du slutter ikke puste fordi du glemmer det. Da er det ev. en del av en større reaksjon, eller en feil et sted.

Det blir litt i samme gate som at hjertet pumper uansett om du husker på det eller ikke.

Anonymkode: a4a56...886

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å puste er en del av et muskelsystem som du ikke styrer selv, så du slutter ikke puste fordi du glemmer det. Da er det ev. en del av en større reaksjon, eller en feil et sted.

Det blir litt i samme gate som at hjertet pumper uansett om du husker på det eller ikke.

Anonymkode: a4a56...886

Jo, det gjør jeg. Fysioterapeuten in som sa at de tvar derofr jeg fikk besvimelsesanfall, pga jeg holdt pusten ubevisst. Jeg merker det ikke selv at jeg holder den. Hun trodde det kom av mishandlingen av min pappa i barndommen eller mishandling av min eks samboer- 

Anonymkode: ff2e7...9d6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kommer nok av spenninger, og derfor er det viktig å bli gjort bevisst på at det skjer, slik at man kan få tilbake normal pust. Veldig flott å høre at du går til fysioterapeut. :) 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan vurdere å se fysioterapeuten i tillegg til en psykoterapeut 

Anonymkode: e040d...3a9

Skrevet

Jeg «glemmer» å puste, og har besvimt noen ganger, med manglende pusting og PTSD som forklaringsmodell. Så det kan være nødvendig å koble på bevisstheten for å passe på de normale funksjonene.

Anonymkode: a968e...873

• Liker 2
Skrevet

Jeg har "glemt å puste" i ny og ne siden jeg var barn. Det skjer som regel når jeg prøver å sove. Jeg våkner av at jeg holder pusten og føler at jeg ikke får luft. Det er veldig ubehagelig og man får jo litt noia av det, men med mindre det skjer så ofte at man ikke får nok oksygen er det neppe farlig. Jeg har ihvertfall levd med det hele livet, og er frisk (har heller ikke opplevd noe traumatisk, så det skyldes kanskje bare generell nervøsitet for min del).

Anonymkode: 659d8...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...