Gå til innhold

Ble nesten påkjørt i dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag på parkeringsplassen ved et kjøpesenter ble jeg nesten påkjørt. Det var ingen oppmerkede steder for fotgjengere å gå, men jeg registrerte en bil kjøre inn på parkeringplassen ca 20 meter fra meg. God sikt slik at det skal være lett for bilen og se meg. Så jeg krysser «veien» og personen gasser noe voldsomt på samtidig som han tuter med hornet, ingen tegn fra hans side om å stoppe. Eneste grunnen til at jeg ikke ble påkjørt var at jeg klarte å stupe frem i siste liten. Etter det kjører han rolig ved siden av meg, brøler ut av vinduet og spør om jeg er en jævla idiot, hva faen jeg driver med, og at han skal sørge for å meie meg ned om han får sjansen og jeg fortjente å bli drept. Jeg ble ganske sjokket over hele situasjonen. I ettertid skulle jeg ønske jeg tok opp mobilen, registrerte nummeret hans og alt det der, for jeg opplevde det som vært skremmende både måten han kjørte bil på og måten han oppførte seg mot meg og jeg opplevde det han sa som drapstrusler. Ikke så mye jeg får gjort med det nå gjerne, men jeg får bare ikke hendelsen ut av hodet. Slik jeg oppfattet det så kjørte han svært uforsvarlig på en parkeringsplass i kanskje 50-60 km/t og det virket som han med vilje ville kjøre meg ned eller skremme meg fordi han gasset sånn på fra etter han kom inn på parkeringsplassen. Eller er det jeg som har gjort noe galt? Jeg så jo bilen, men den var et stykke unna og med normal fart slik man pleier å ha på parkeringplasser så skulle jeg kommet meg over med god margin. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette annet enn å få det ut. Skulle ønsket jeg kunne anmeldt forholdet elle noe, men så ble jeg heller ikke direkte skadet eller har noen håndfastes bevis heller.

Anonymkode: f74e1...090

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lii av en psykopat det der! Takk og lov at det gikk bra, rist det av deg.

Anonymkode: 3587d...e0c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle ønsket jeg kunne anmeldt forholdet elle noe, men så ble jeg heller ikke direkte skadet eller har noen håndfastes bevis heller.

Veldig mange parkeringsplasser har overvåkningskameraer, og denne situasjonen vil jo være veldig tydelig om den er fanget på video. Kanskje det er verdt å prøve.

Anonymkode: 26e78...8e8

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du reddet deg bare ved å stupe ut av veien, så vil jo dette grense til drapsforsøk, og så absolutt en sak for politiet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut om det er overvåkningskamera på stedet, anmeld det. Sånne folk burde ikke ha førerkort. 

Anonymkode: af746...1cf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg venter med å gå over veiene til bilene har stoppet selvom de egentlig har plikt til å stoppe. 

Sjekk etter overvåkningskamera! 

Endret av Kenelz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kenelz said:

Derfor jeg venter med å gå over veiene til bilene har stoppet selvom de egentlig har vikeplikt. 

Sjekk etter overvåkningskamera! 

Fordi en annen på KG har opplevd en ytterst tvilsom og sjelden oppførsel? 
Hvis jeg ser noen som jeg har vikeplikt for, som blir stående, så tar jeg det som et tegn på at jeg kan kjøre - og gjør dermed det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anmeld, og sørg for at politiet henter ut overvåkningsbilder. 

Anonymkode: 68e24...7c4

Anmeld ,ja ok.

Sørg for at politiet henter bilder ?

Og hvordan skal man sørge for at det skjer ????

Anonymkode: 35024...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvis jeg ser noen som jeg har vikeplikt for, som blir stående, så tar jeg det som et tegn på at jeg kan kjøre - og gjør dermed det.

Nei, fordi jeg har vært vitne flere ganger der turister blir påkjørt i hjemlandet til familien min, selvom sjåførene har vikeplikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj ja, jeg tenkte ikke over at det godt mulig kan ha kommet på overvåkningskamera. Jeg vet når jeg kom av bussen til kjøpesenteret og jeg handlet kanskje kjapt etter hendelsen så det burde være greit for dem å finne det i så fall. Men da anmelder jeg det bare og gir omtrent tidspunkt for hendelsen og så gjør politiet sin del med å sjekke opp i overvåkningskamera?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oj ja, jeg tenkte ikke over at det godt mulig kan ha kommet på overvåkningskamera. Jeg vet når jeg kom av bussen til kjøpesenteret og jeg handlet kanskje kjapt etter hendelsen så det burde være greit for dem å finne det i så fall. Men da anmelder jeg det bare og gir omtrent tidspunkt for hendelsen og så gjør politiet sin del med å sjekke opp i overvåkningskamera?

Ja.

Hahahahha.

Saken henlagt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld ,ja ok.

Sørg for at politiet henter bilder ?

Og hvordan skal man sørge for at det skjer ????

Det sørger politiet for, men det krever at man anmelder 

Anonymkode: af746...1cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hvor mye politiet gjør, men tror jeg uannsett ville ringt dem og enten anmeldt eller i det minste tipset. Det kan jo være andre som har meldt inn liknende hendelser i området feks. Skummel opplevelse, håper du klarer å riste det av deg og ikke bli preget av det. Det var nok ikke din feil iallfall og bare en ustabil person. Kan hende personen ikke så deg også og ble like skremt som deg og deretter reagerte med sinne.

Anonymkode: 49782...4cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært bort i en lik situasjon. Mann sneiet borti fortau slik at jeg og samboeren måtte hive oss bakover og nesten ble påkjørt. Vi hytta med neven selvsagt og stirret stygt.  Da begynte han å le høyt  og rekket finger, stoppet opp og fortalte hvilke idioter vi var.  Vi fikk ikke tatt han for det er ikke opptak der.  Den eneste trøsten er karma. Du kan banne på at psykopaten du traff på er så sjølgod og høg på seg selv at han aldri kommer til å jekke seg ned.  Han er gjør jo aldri feil og det er alle andre rundt han som er problemet. En vakker dag kødder han med feil person.  En advokat  i fritiden med sivile klær,  politiet observere dritten hans uten at han selv vet det, han blir tatt 150 i 80 sonen på en strekning han ikke visste om fartsmåling,  han skifter felt rett foran og tuter på det som viser seg å være sivil politi . Bare vent,  en vakker dag er det han som blir kødda med og griner som en unge! Da synes ingen synd på han 

Anonymkode: c9e57...b91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2020 den 19.46):

Jeg hadde vært nedkjørt flere ganger hvis jeg ikke hadde brukt samme "taktikk" som h*n du sitert og heller trumfet retten min som forgjenger.

En gang var det glatt vei - så lettelsen i ansiktet til sjåføren en gang når jeg stoppet selv om han hadde vikeplikt og han skled fordi meg over forgjengerovergangen. Hadde jeg stått på retten min hadde jeg ligget på panseret.

Anonymkode: 1155a...392

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...