AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Hei. Har en hund med matforsvar, rasen er av Engelsk Cocker Spaniel. Jeg visste om dette på forhånd og lurer på om det er mulig å trene vekk dette forsvaret gjennom positiv forsterkning ettersom det ligger i rasen. Har noen tips til et kurs, en trener osv som har erfaring med dette, eller din egen erfaring? Anonymkode: 3bfdc...2de
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 P. S han er 9 mnd gammel. Anonymkode: 3bfdc...2de
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Anbefaler disse: https://m.facebook.com/Hverdagshunden/?locale2=nb_NO Anonymkode: 8fe03...626
Cleopatra70 Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 I hvilke situasjoner forsvarer han maten? Om det er ved matskåla kan du begynne å kaste litt supergod mat oppi når du går forbi. Pass på å ikke kommer for nær i begynnelsen, slik at han hele tiden føler seg trygg på at han får ha den i fred. Er matforsvaret ekstremt så ikke prøv å treffe skåla en gang, kast på gulvet i begynnelsen. Etter man har gjort dette hver eneste gang hunden får mat, så begynner den å se på deg forventningsfullt når du nærmer deg istedenfor å bli usikker. Så kan man begynne å gå nærmer og nærmere for å gjøre det, til slutt bryr de seg ikke om du er oppi der og roter en gang. Men dette må skje sakte, og må tilpasses etter akkurat hvor mye matforsvar hunden har, og hunden må aldri bli stresset. Er det ting han har fått tak i er det litt annerledes, men det vil absolutt hjelpe her også. Hunden min forsvarte bein, og jeg fikk endret dette ganske mye ved å stikke til henne noe ekstra godt når hun gnagde på et bein. Jeg kunne legge maten oppå beinet til slutt. Men prøvde aldri å ta det fra henne, heller ikke ting hun fikk tak i ute, da jeg ikke ville ødelegge den jobben jeg hadde gjort med mindre det var absolutt nødvendig å ta noe fra henne. Det kan også trenes, men det gjorde jeg ikke. Her er en metode for å lære dem å slippe noe, men vet ikke om det kan fikse matforsvar. Man må uansett tilpasse dette om en hund har matforsvar, kanskje den ikke en gang vil like at man tar på ting man har kastet på golvet: 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå