Gå til innhold

Er du avhengig av noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nei jeg er ikke avhengig av noe som ikke er bra for meg.

Endret av Darcy
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Til og med ting som i utgangspunktet er bra for deg, kan jo bli skadelig i store doser....

Jeg tror ikke jeg er avhengig av noe usunt, bortsett fra Läkerol Cactus når jeg jobber, og kullsyrevann i store mengder (ikke usunt). Ellers kunne jeg fort blitt avhengig av all slags ost, pizza eller pasta, men det gjelder å regulere mengdene.

Skrevet (endret)

sjokolade!!

min eneste store "last"...

har klart å bli kvitt røyksuget, etter mye slit.

har forsøkt å bli kvitt sjokolade suget, med mye slit, uten å lykkes.

men det var jeg klar over når snakket om avhengighet mens jeg røyket, har alltid visst at sjokoladen er min største avhengighet, og har vært det i flest år.

er også avhengig av pastiller (apotekpastiller uten dårlige stoffer i), vann og trening/dans. får panikk om jeg ikke har pastillene mine, har jeg ikke en flaske vann i veska får jeg akkurat like panikk, og å gå en uke uten skikkelig trening gjør at kroppen føles gammel, sliten og merkelig rastløs. *flirer*

men det er sunne avhengigheter da, så de teller ikke. (måtte bare ta de med, da jeg hadde ramset opp alt i hodet når jeg så overskriften... må jo få det uuut!) :icon_lol:

Endret av aline
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Tidligere Coca-coliker, over ett år med avholdenhet :). Må ha kaffen om morgenen, ellers tror jeg ikke jeg er så avhengig av noe.

Skrevet

Is, Ben&Jerry's is!! Bare dumt de ikke har den i Norge :frustrert:

Men ser ikke på det som en last, så jeg har overhodet ingen planer om å slutte å spise hverken is eller sjokolade :sjarmor:

Skrevet

Snus, vin/øl, KG, kaffe.

Akkurat nå gravid, derfor kun KG og litt kaffe, gleder meg vannvittig til å kunne ta opp igjen de to andre.

:sjenert:

Har ikke tenkt å slutte med det, da blir det bare noe annet i stedet.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg er avhengig av å bable og prate....

Gjest Gjesta
Skrevet
Røyken er vel min største last (noe som jeg har planer om å riste av meg i løpet av året).

Hasj, amefetamin, piller, sjokolade og potetgull er noe jeg holder meg borte fra. Takk og lov. Jeg må dog innrømme at jeg synes sjokolade og potetgull er noe mer uskyldig enn makka.

Når sant skal sies er jeg forresten litt glad i en iskald Øl og sex. Avhening vil jeg derimot ikke si jeg er... Eller jo forresten, jeg kunne nok ikke klart meg uten sex i det lange løp.

;) ikke jeg heller ;)

Skrevet

jeg er avhengig av internett!!får kav om jeg ikke har internetten oppe!serlig KG.. :sjenert:

så er jeg avhengig av snop...jeg har prøvd så mange ganger og slutte men klarer det ikke.. :sur:

Skrevet (endret)

Det er enkelte ting jeg "må" ha i huset .. ellers har vi ikke "mat" :ler: - (har vi ikke gul ost og løk + hakkede tomater eller ketsjup - blir jeg litt handlingslammet :roll: Jeg behøver ikke bruke det når jeg skal lage mat - men ser jeg i kjøleskapet for å "finne på noe" - og det manger blir jeg tom i hodet)

Ellers er jeg nok avhengig av min daglige dose med Tab eller Pepsi Max gitt..

.. og så har jeg vel en antydning til internettavhengighet (Kg og sånt) ;):sjenert:

Endret av LilleBille
Skrevet

Jeg er avhengig av røyk og godis.. Får jeg ikke min daglige dose er jeg ikke til å være i hus med.. :ler:

Skrevet

Er ikke avhengig av noe! Var avhengig av røyk i mange, mange år inntil jeg bråslutta i slutten av mai i år. Kutta kraftig ned på Cola Light samtidig så nå er jeg ikke avhengig av det lenger heller! :engel:

Skrevet

Røyk, tv og internett. Huff, det hørtes ikke bra ut...

Skrevet

Te, nikotin, øl litt for ofte, Internett, pinsetten min (må ha den med overalt) og Finn Crisp med smør, salt og pepper på.

Er heldigvis reddet fra sjokoladen og sexhungeren - endelig får jeg så mye sex jeg vil! Og sjokolade spiser jeg en gang i måneden (eneste gangen jeg har lyst på godteri i det hele tatt).

Alt i alt fornøyd med alt sammen, bortsett fra nikotinen - den skal jeg bli kvitt!

Skrevet

Min store last i livet må være PepsiMax og pastiller av alle slags typer.

Skrevet
Hva er dette med vann? Er det skadelig på noen måte :ler:

Vel, du kan drukne i det. Det er jo ganske skadelig. Du kan også dø av det, hvis du drikker for mye på en gang. Det er ganske skadelig, det også.

Skrevet (endret)

Jeg er avhengig av internett og datamaskinen min. Jeg får abstinenser uten. Dessuten hadde jeg vært ganske mye oftere full hvis det ikke hadde vært for den jævla fyllesjuka. Så da hadde jeg vel hatt et avhengighetsproblem med alkohol også. :roll:

Men jeg klarte å kvitte meg med røyken! :tommel:

Endret av Bønna
Skrevet

Kaffe og jevnlig inntak av noe søtt (fortrinnsvis sjokolade...).

Er forresten avhengig av å skrive. Usikker på hvor skadelig det er, men når jeg ikke får tastet eller notert blir jeg irritabel, urolig og på kanten av utilregnelig...

Så jeg tror det kan være ganske farlig ja. Dvs. å la være skrive når behovet melder seg. Sånn sett kan det vel kategoriseres som en usunn avhengighet...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...