Gå til innhold

Teste, ikke teste? Covid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med kronisk migrene og tensjonshodepine. Denne hodepinen kom lørdag kveld, og ga seg ikke før mandag kveld. Ikke veldig unormalt, men vanligvis ikke såpass langvarig og intens. Jeg har i perioder sår hals og litt hoste til vanlig, uten at dette er blitt utredet, men det var slik før covid.
Jeg fikk litt muskelverk og stive ledd på søndag, men formen har vært varierende. Jeg har hatt episoder hvor jeg er totalt utslitt og ikke klarer å reise meg. Noen som kjenner til "sovemuskler"? Musklene er dovne og yter ikke i det hele tatt. Så er jeg kvikk for en stund, ting kjennes normalt, men så er det som om hele kroppen slår seg av igjen. Jeg blir også svimmel, kan bli nummen i ansikt og nedover armer, og klarer knapt å holde hodet oppe. Øynene blir tørre. Jeg har hatt episoder med kvalme og oppkast (kan skyldes hodepine). Har hatt tilfeller med svette/frysing og kaldsvette. Har ikke sjekket temperatur, men ikke følt at jeg har hatt feber.
Jeg er noe sår/øm i svelget, og har hatt et par host og hark, men vil ikke betegne det som sykdom vanligvis. Hadde litt ekstra hoste tidligere i dag, som liksom sved litt i brystet ganske lenge. Ingen hoste siden. 

Jeg går altså fra å kjenne meg helt fin, til å brått føle at jeg brygger på noe, og så er jeg fin igjen, så klein, så fin osv.

Jeg føler ikke at jeg har veldig typisk covid-symptomer, særlig fordi det svinger så veldig. Bør jeg bry helsepersonell med test?

Anonymkode: 2569b...5b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg absolutt. ! lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Det er bedre å teste for mange enn for få, kom deg i vei 😊

Anonymkode: 9ba83...3b1

Skrevet

Alle kommuner skal ha et eget corona-telefonnummer, du kan ringe dit og spørre hva de tror ift å teste utifra de symptomene du har, så tar de ei vurdering på det. Jeg gjetter på at de gir grønt lys for en test

Her jeg bor er terskelen lav for å testes; begge døtrene mine ble testet. Den ene hadde bare litt sår hals men ingen andre symptomer, og den andre hadde sår hals og litt feber. Ingen hadde vært i nærheten av noen med påvist smitte. Begge testet negativt.

Jeg ble innlagt på sykehuset med sterke magesmerter i oktober (hadde tarmslyng), ikke feber eller noe forkjølelsesymptomer, bare magesmerter. Men magesmerter er tydeligvis også et symptom på covid-19, så jeg ble testet. Og testen var negativ. Kollegaen til mannen min hadde magesmerter (og etterhvert muskelverk i ryggen) som eneste symptom da han testet positivt for covid-19

Hvis du gruer deg for den bomullspinnen oppi nesen så syntes hverken døtrene mine eller meg at den var vond. Litt ubehagelig men ikke smertefull 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Jeg ringte koronatelefonen først, men han hadde ikke peiling. Han henviste til kommunens sider, helsenorge, fastlege og ramset opp generelle symptomer. Ingen anbefalinger ellers. Så ringte fastlegekontoret i dag, og de ville ta meg inn til testing. 

TS

Skrevet

Jeg ville latt være, de er så usikkre. Tok 3 selv, 2 var negativ og en positiv.

Anonymkode: 46900...a7f

Skrevet

Ja, jeg ville testet. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har fått positivt svar, så skal du ikke overse det! Ikke alltid testene slår ut ved første gang, rett og slett fordi det er for tidlig. 

En kompis av meg resten også negativt to ganger før han testet positivt. Og han ble med tiden grisedårlig, så null tvil om at det stemte med positivt! 

Anonymkode: 2c225...a9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en diagnose selv som gjør at jeg stort sett alltid har covid-lignende symptomer. Testing gidder jeg faktisk ikke, jeg lever heller bare som om jeg skulle vært i konstant karantene.

Anonymkode: 7f445...38e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville testet. 

Hvis du har fått positivt svar, så skal du ikke overse det! Ikke alltid testene slår ut ved første gang, rett og slett fordi det er for tidlig. 

En kompis av meg testet også negativt to ganger før han testet positivt. Og han ble med tiden grisedårlig, så null tvil om at det stemte med positivt! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville testet. 

En kompis av meg resten også negativt to ganger før han testet positivt. Og han ble med tiden grisedårlig, så null tvil om at det stemte med positivt! 

Jeg har ingen symptomer.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har en diagnose selv som gjør at jeg stort sett alltid har covid-lignende symptomer. Testing gidder jeg faktisk ikke, jeg lever heller bare som om jeg skulle vært i konstant karantene.

Og bare for å legge til; jeg har ingen nærkontakter så med mindre viruset kommer med posten er det svært usannsynlig at jeg skulle bli smittet.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok du alle tre på samme tid? 

Hvis ikke så kan du jo ikke sammenligne testsvarene og konkludere slik. Det er jo tre øyeblikksbilder. 

Skrevet

Jeg har tatt testen nå. Fastlegen ville heller teste enn å ikke teste. 

Jeg har nærkontakter, jeg har familie her hjemme og jeg har studier to dager i uka hvor vi sitter sjokkerende tett i klasserommet, enda de har forsøkt å skille pultene så godt som mulig. 

Og til den som skriver at den ikke har symptomer: ikke alle får symptomer! De er likevel smittsomme. 

Jeg er kjemperedd for å smitte andre, og vil stole på en positiv test. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...