Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nylig ferdig på isotretinoin og har utviklet en stor interesse for hudpleie, så tenkte det hadde vært interessant å høre hvordan deres rutiner så ut?

Fokuset mitt er å lysne akne-arr og jevne ut hudtone, samt å forebygge tilbakefall av akne:

Morgen:
The Body Shop drops of light rens
The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
La Roche-Posay effaclar H fuktighetskrem
La Roche-Posay anthelios solkrem til uren hud 50 spf 

Kveld:
La Roche-Posay effaclar H rens 
The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA
The Ordinary Azeliac Acid Suspension 10% 

Anonymkode: 8f556...1e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgen: rens med origins ginseng (?), den oransje med korn, i dusjen, evt gentle foaming cleanse fra Medik8 

dropper toner akkurat nå

exfoliering: 2% bha fra Paulas Choice; Resistserien 

niacinamid 20% fra PC 

serum fra lancome 

øyekrem fra instutytum (fantastisk)

dagkrem fra instutytum (for fet for meg)

neck creme fra neostrata 

kveld: 

decleor Micellar Oil 

skumrens eller gelerens som morgen

10 eller 5 % Aha fra PC, Resistserien 

1% retinol Pc 

øyekrem fra instutytum 

enkelte dager barrier resist krem fra pc med retinol 

neck cream fra neostrata 

pleier å veksle på retinol og aha om kvelden, men kan kombinere om huden føles robust 

Anonymkode: b53ee...91f

Skrevet

Dag: Rensekrem, toner, fuktserum og krem

Kveld: Rensegel, toner, retinol og nattkrem

Anonymkode: bd9b1...40e

Skrevet

Morgen: vann, øyenkrem fra Avene, dagkrem L`Oreal

Kveld: stort sett ingenting, men glimter til innimellom og gjentar da morgenens prosedyre 😄

Generelt: De ti siste årene (sånn ca), så har jeg vært flink til å bruke solkrem med høy faktor når det er sol.

Anonymkode: 42aa6...70e

• Liker 1
Skrevet

Morgen: vann, Clarins dagkrem.

kveld: vann, Clarins nattkrem.

flesker til med Origins-skrubb og ansiktsmaske kanskje en gang i uka. 

Anonymkode: b44b5...f4b

• Liker 1
Skrevet

Morgen: Rens, C-vitaminserum, fuktighetskrem, øyeserum og evt. solbeskyttelse

Kveld: Rens, syreeksfoliering/Retinol annenhver kveld, øyeserum, fuktighetskrem + evt. ansiktsolje ved behov.

Lar huden få hvile fra aktive ingredienser èn kveld i uka, da legger jeg en fuktmaske over natten i stedet.

• Liker 1
Skrevet

Morgen: vasker med enten rens eller vann, fuktighetskrem, dag-øyekrem

Kveld: rens, fuktighetskrem, natt-øyekrem.

Fuktighetskrem er den samme hele dagen. Bruker av og til skrubb og maske, men kanskje en gang annenhver uke.

Anonymkode: c315f...3be

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morgen: vann, øyenkrem fra Avene, dagkrem L`Oreal

Kveld: stort sett ingenting, men glimter til innimellom og gjentar da morgenens prosedyre 😄

Generelt: De ti siste årene (sånn ca), så har jeg vært flink til å bruke solkrem med høy faktor når det er sol.

Anonymkode: 42aa6...70e

Merket du noe forskjell på huden etter du begynte med solkrem?

Anonymkode: cf488...b22

Skrevet

Morgen: Renskekrem, niacinamide, fuktighetslotion, solkrem.

Kveld: Micellervann, rensekrem, retinol/airol, fuktighetskrem.

Eksfoliering 2× uken T.O sin røde😊

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker å bytte ut niacinamide med c-vitamin, og den røde eksfolieringen med T.O sin glykolsyre toner. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker å bytte ut niacinamide med c-vitamin, og den røde eksfolieringen med T.O sin glykolsyre toner. 

Tar gjerne i mot innspill/kommentarer. Er 34 år og begynte med hudpleie i mars. Har tørr hud og litt hormonell akne 

Skrevet

Morgen: Clinique ansiktsrens i dusjen, Body shop sin Aloe night cream fuktighetskrem (dagkremen gir meg utslett). 

Kveld: Eventuelt det samme hvis det trengs.

Anonymkode: 4509b...e11

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar gjerne i mot innspill/kommentarer. Er 34 år og begynte med hudpleie i mars. Har tørr hud og litt hormonell akne 

Jeg tror nok at BHA vil være bedre for din hud enn glykolsyre. Hvilket niacinamideprodukt bruker du, og hvorfor vil du bytte det ut?

Skrevet
1 time siden, Roci skrev:

Jeg tror nok at BHA vil være bedre for din hud enn glykolsyre. Hvilket niacinamideprodukt bruker du, og hvorfor vil du bytte det ut?

TO sin niacinamid med zink, tror den tørker ut huden, ser ikke forskjell heller. Trøttheten er ofte et større problem en aknene. Tenkte på glykolsyre da mange med kviser hsr bra erfaring med den og fordi jeg vil forebygge aldring og det gjør aha bedre enn bah

Skrevet

Fuktfattig kombinert hud, 36 år. Bytter ut produkter innimellom, men slik har rutinen min sett ut siden jeg kutta ut Epiduo (endelig har voksenaknen gitt seg, og ser ikke ut til å komme tilbake!). Den er relativt minimalistisk fordi jeg er redd for å gjøre noe som blusser opp voksenaknen igjen.

Har planer om å begynne på et retinolbasert produkt (som ikke trengs resept for å få slik som Epiduo), men har ikke kommet så langt at jeg har funnet noe jeg vil prøve.

Morgen:

* Rens med vann, evt. ingenting, alt etter hvordan huden føles. 

* By Wishtrend Mandelic Acid 5% Skin Prep Water

* The Ordinary Niacinamide + Zinc

* Avène Cleanance Hydra

* Ultrasun Face SPF30 ved behov

Kveld:

* Clinique Take the Day Off rensebalm

* By Wishtrend Mandelic Acid 

* Mario Badescu Kera Moist Cream

Ved behov bruker jeg Clinique sin fuktmaske, og når jeg føler meg skikkelig dass bruker jeg Linda Johansen Instant Rescue Mask. Magi på flaske! ❤️ 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TO sin niacinamid med zink, tror den tørker ut huden, ser ikke forskjell heller. Trøttheten er ofte et større problem en aknene. Tenkte på glykolsyre da mange med kviser hsr bra erfaring med den og fordi jeg vil forebygge aldring og det gjør aha bedre enn bah

Ja,  da skjønner jeg. Det er tilsetningen av sinkoksid som gjør at den føles uttørkende, niacinamid alene har ikke den virkningen. I utgangspunktet skal BHA være bedre mot kviser fordi den er fettløselig i motsetning til AHA som er vannløselig. BHA er i tillegg antiinflammatorisk, virker forebyggende på kviser og har mindre irritasjonsrisiko enn glykolsyre. Anti-aldringsegenskapene er stort sett de samme. Det viktigste er uansett at du finner noe som fungerer for din hud.

Hvis du skal begynne med C-vitaminserum, foreslår jeg at du ser etter et produkt med den formen for c-vitamin som heter sodium ascorbyl phosphate, den er best for akne-utsatt hud.

Skrevet
52 minutter siden, Roci skrev:

Ja,  da skjønner jeg. Det er tilsetningen av sinkoksid som gjør at den føles uttørkende, niacinamid alene har ikke den virkningen. I utgangspunktet skal BHA være bedre mot kviser fordi den er fettløselig i motsetning til AHA som er vannløselig. BHA er i tillegg antiinflammatorisk, virker forebyggende på kviser og har mindre irritasjonsrisiko enn glykolsyre. Anti-aldringsegenskapene er stort sett de samme. Det viktigste er uansett at du finner noe som fungerer for din hud.

Hvis du skal begynne med C-vitaminserum, foreslår jeg at du ser etter et produkt med den formen for c-vitamin som heter sodium ascorbyl phosphate, den er best for akne-utsatt hud.

Takk for tips!😊

Skrevet

Kom svært gjerne med innspill på min hud også, er ganske så fortvila. Jeg har noe tørr(fettfattig/fuktfattig??)og sensitiv hud, sensitiv som i at den lett blir rød/rød flekkete. Den blir også ekstremt rød om jeg trener og/eller er varm. Det er sånn at folk spør meg om det går bra. Kviser har jeg omtrent aldri. Har også lyst på noe mot begynnende rynker, tekstur og hudtone for det er også føkka.

Per nå ser det sånn ut:

Morgen:

Paula's Choice CALM Redness Relief Cleanser for Normal to Dry Skin
Clinique Anti Redness Solutions

Kveld:
Paula's Choice CALM Redness Relief Cleanser for Normal to Dry Skin
Paula's Choice CALM Redness Relief Moisturizer for Normal to Dry skin

Ting jeg har lyst å prøve:

Vitamin C

Niacidamide

hyaluronic acid

jojobaolje

Leiremaske(brukt en før fra exuviance men den ble for sterk)

Noe her jeg bør holde meg helvettes langt unna for min hud?:P

Anonymkode: 9c1b6...ac5

• Liker 1
Skrevet

Annenhver kveld: cleanser, toner, tretonoin

Solkrem i hverdagen

Anonymkode: 7156b...c31

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom svært gjerne med innspill på min hud også, er ganske så fortvila. Jeg har noe tørr(fettfattig/fuktfattig??)og sensitiv hud, sensitiv som i at den lett blir rød/rød flekkete. Den blir også ekstremt rød om jeg trener og/eller er varm. Det er sånn at folk spør meg om det går bra. Kviser har jeg omtrent aldri. Har også lyst på noe mot begynnende rynker, tekstur og hudtone for det er også føkka.

Du kan prøve bruke cleanser 1 gang om dagen. Noen reagerer når de bruker det 2 ganger om dagen. Og huden trenger det strengt tatt ikke. Det er bra for den å ha tid til å bygge opp egne oljer m.m også

Anonymkode: 7156b...c31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...