AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Jeg er nylig ferdig på isotretinoin og har utviklet en stor interesse for hudpleie, så tenkte det hadde vært interessant å høre hvordan deres rutiner så ut? Fokuset mitt er å lysne akne-arr og jevne ut hudtone, samt å forebygge tilbakefall av akne: Morgen: The Body Shop drops of light rens The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% La Roche-Posay effaclar H fuktighetskrem La Roche-Posay anthelios solkrem til uren hud 50 spf Kveld: La Roche-Posay effaclar H rens The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA The Ordinary Azeliac Acid Suspension 10% Anonymkode: 8f556...1e8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Morgen: rens med origins ginseng (?), den oransje med korn, i dusjen, evt gentle foaming cleanse fra Medik8 dropper toner akkurat nå exfoliering: 2% bha fra Paulas Choice; Resistserien niacinamid 20% fra PC serum fra lancome øyekrem fra instutytum (fantastisk) dagkrem fra instutytum (for fet for meg) neck creme fra neostrata kveld: decleor Micellar Oil skumrens eller gelerens som morgen 10 eller 5 % Aha fra PC, Resistserien 1% retinol Pc øyekrem fra instutytum enkelte dager barrier resist krem fra pc med retinol neck cream fra neostrata pleier å veksle på retinol og aha om kvelden, men kan kombinere om huden føles robust Anonymkode: b53ee...91f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Dag: Rensekrem, toner, fuktserum og krem Kveld: Rensegel, toner, retinol og nattkrem Anonymkode: bd9b1...40e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Morgen: vann, øyenkrem fra Avene, dagkrem L`Oreal Kveld: stort sett ingenting, men glimter til innimellom og gjentar da morgenens prosedyre 😄 Generelt: De ti siste årene (sånn ca), så har jeg vært flink til å bruke solkrem med høy faktor når det er sol. Anonymkode: 42aa6...70e 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Morgen: vann, Clarins dagkrem. kveld: vann, Clarins nattkrem. flesker til med Origins-skrubb og ansiktsmaske kanskje en gang i uka. Anonymkode: b44b5...f4b 1
Roci Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Morgen: Rens, C-vitaminserum, fuktighetskrem, øyeserum og evt. solbeskyttelse Kveld: Rens, syreeksfoliering/Retinol annenhver kveld, øyeserum, fuktighetskrem + evt. ansiktsolje ved behov. Lar huden få hvile fra aktive ingredienser èn kveld i uka, da legger jeg en fuktmaske over natten i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 Morgen: vasker med enten rens eller vann, fuktighetskrem, dag-øyekrem Kveld: rens, fuktighetskrem, natt-øyekrem. Fuktighetskrem er den samme hele dagen. Bruker av og til skrubb og maske, men kanskje en gang annenhver uke. Anonymkode: c315f...3be
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Morgen: vann, øyenkrem fra Avene, dagkrem L`Oreal Kveld: stort sett ingenting, men glimter til innimellom og gjentar da morgenens prosedyre 😄 Generelt: De ti siste årene (sånn ca), så har jeg vært flink til å bruke solkrem med høy faktor når det er sol. Anonymkode: 42aa6...70e Merket du noe forskjell på huden etter du begynte med solkrem? Anonymkode: cf488...b22
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 Morgen: Renskekrem, niacinamide, fuktighetslotion, solkrem. Kveld: Micellervann, rensekrem, retinol/airol, fuktighetskrem. Eksfoliering 2× uken T.O sin røde😊 Anonymkode: cf488...b22
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Morgen: Renskekrem, niacinamide, fuktighetslotion, solkrem. Kveld: Micellervann, rensekrem, retinol/airol, fuktighetskrem. Eksfoliering 2× uken T.O sin røde😊 Anonymkode: cf488...b22 Tenker å bytte ut niacinamide med c-vitamin, og den røde eksfolieringen med T.O sin glykolsyre toner. Anonymkode: cf488...b22
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Morgen: Renskekrem, niacinamide, fuktighetslotion, solkrem. Kveld: Micellervann, rensekrem, retinol/airol, fuktighetskrem. Eksfoliering 2× uken T.O sin røde😊 Anonymkode: cf488...b22 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenker å bytte ut niacinamide med c-vitamin, og den røde eksfolieringen med T.O sin glykolsyre toner. Anonymkode: cf488...b22 Tar gjerne i mot innspill/kommentarer. Er 34 år og begynte med hudpleie i mars. Har tørr hud og litt hormonell akne Anonymkode: cf488...b22
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 Morgen: Clinique ansiktsrens i dusjen, Body shop sin Aloe night cream fuktighetskrem (dagkremen gir meg utslett). Kveld: Eventuelt det samme hvis det trengs. Anonymkode: 4509b...e11
Roci Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar gjerne i mot innspill/kommentarer. Er 34 år og begynte med hudpleie i mars. Har tørr hud og litt hormonell akne Anonymkode: cf488...b22 Jeg tror nok at BHA vil være bedre for din hud enn glykolsyre. Hvilket niacinamideprodukt bruker du, og hvorfor vil du bytte det ut?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, Roci skrev: Jeg tror nok at BHA vil være bedre for din hud enn glykolsyre. Hvilket niacinamideprodukt bruker du, og hvorfor vil du bytte det ut? TO sin niacinamid med zink, tror den tørker ut huden, ser ikke forskjell heller. Trøttheten er ofte et større problem en aknene. Tenkte på glykolsyre da mange med kviser hsr bra erfaring med den og fordi jeg vil forebygge aldring og det gjør aha bedre enn bah Anonymkode: cf488...b22
^^Belle^^ Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 Fuktfattig kombinert hud, 36 år. Bytter ut produkter innimellom, men slik har rutinen min sett ut siden jeg kutta ut Epiduo (endelig har voksenaknen gitt seg, og ser ikke ut til å komme tilbake!). Den er relativt minimalistisk fordi jeg er redd for å gjøre noe som blusser opp voksenaknen igjen. Har planer om å begynne på et retinolbasert produkt (som ikke trengs resept for å få slik som Epiduo), men har ikke kommet så langt at jeg har funnet noe jeg vil prøve. Morgen: * Rens med vann, evt. ingenting, alt etter hvordan huden føles. * By Wishtrend Mandelic Acid 5% Skin Prep Water * The Ordinary Niacinamide + Zinc * Avène Cleanance Hydra * Ultrasun Face SPF30 ved behov Kveld: * Clinique Take the Day Off rensebalm * By Wishtrend Mandelic Acid * Mario Badescu Kera Moist Cream Ved behov bruker jeg Clinique sin fuktmaske, og når jeg føler meg skikkelig dass bruker jeg Linda Johansen Instant Rescue Mask. Magi på flaske! ❤️
Roci Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: TO sin niacinamid med zink, tror den tørker ut huden, ser ikke forskjell heller. Trøttheten er ofte et større problem en aknene. Tenkte på glykolsyre da mange med kviser hsr bra erfaring med den og fordi jeg vil forebygge aldring og det gjør aha bedre enn bah Anonymkode: cf488...b22 Ja, da skjønner jeg. Det er tilsetningen av sinkoksid som gjør at den føles uttørkende, niacinamid alene har ikke den virkningen. I utgangspunktet skal BHA være bedre mot kviser fordi den er fettløselig i motsetning til AHA som er vannløselig. BHA er i tillegg antiinflammatorisk, virker forebyggende på kviser og har mindre irritasjonsrisiko enn glykolsyre. Anti-aldringsegenskapene er stort sett de samme. Det viktigste er uansett at du finner noe som fungerer for din hud. Hvis du skal begynne med C-vitaminserum, foreslår jeg at du ser etter et produkt med den formen for c-vitamin som heter sodium ascorbyl phosphate, den er best for akne-utsatt hud.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 52 minutter siden, Roci skrev: Ja, da skjønner jeg. Det er tilsetningen av sinkoksid som gjør at den føles uttørkende, niacinamid alene har ikke den virkningen. I utgangspunktet skal BHA være bedre mot kviser fordi den er fettløselig i motsetning til AHA som er vannløselig. BHA er i tillegg antiinflammatorisk, virker forebyggende på kviser og har mindre irritasjonsrisiko enn glykolsyre. Anti-aldringsegenskapene er stort sett de samme. Det viktigste er uansett at du finner noe som fungerer for din hud. Hvis du skal begynne med C-vitaminserum, foreslår jeg at du ser etter et produkt med den formen for c-vitamin som heter sodium ascorbyl phosphate, den er best for akne-utsatt hud. Takk for tips!😊 Anonymkode: cf488...b22
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 Kom svært gjerne med innspill på min hud også, er ganske så fortvila. Jeg har noe tørr(fettfattig/fuktfattig??)og sensitiv hud, sensitiv som i at den lett blir rød/rød flekkete. Den blir også ekstremt rød om jeg trener og/eller er varm. Det er sånn at folk spør meg om det går bra. Kviser har jeg omtrent aldri. Har også lyst på noe mot begynnende rynker, tekstur og hudtone for det er også føkka. Per nå ser det sånn ut: Morgen: Paula's Choice CALM Redness Relief Cleanser for Normal to Dry Skin Clinique Anti Redness Solutions Kveld: Paula's Choice CALM Redness Relief Cleanser for Normal to Dry Skin Paula's Choice CALM Redness Relief Moisturizer for Normal to Dry skin Ting jeg har lyst å prøve: Vitamin C Niacidamide hyaluronic acid jojobaolje Leiremaske(brukt en før fra exuviance men den ble for sterk) Noe her jeg bør holde meg helvettes langt unna for min hud?:P Anonymkode: 9c1b6...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 Annenhver kveld: cleanser, toner, tretonoin Solkrem i hverdagen Anonymkode: 7156b...c31
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kom svært gjerne med innspill på min hud også, er ganske så fortvila. Jeg har noe tørr(fettfattig/fuktfattig??)og sensitiv hud, sensitiv som i at den lett blir rød/rød flekkete. Den blir også ekstremt rød om jeg trener og/eller er varm. Det er sånn at folk spør meg om det går bra. Kviser har jeg omtrent aldri. Har også lyst på noe mot begynnende rynker, tekstur og hudtone for det er også føkka. Du kan prøve bruke cleanser 1 gang om dagen. Noen reagerer når de bruker det 2 ganger om dagen. Og huden trenger det strengt tatt ikke. Det er bra for den å ha tid til å bygge opp egne oljer m.m også Anonymkode: 7156b...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå