Gå til innhold

Hudpleierutinen deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan prøve bruke cleanser 1 gang om dagen. Noen reagerer når de bruker det 2 ganger om dagen. Og huden trenger det strengt tatt ikke. Det er bra for den å ha tid til å bygge opp egne oljer m.m også

Anonymkode: 7156b...c31

Jeg har ikke brukt cleanser frem til nå, de jeg har brukt tidligere gav meg bare kviser, enda det er noe jeg normalt ikke har. Frem til nå har det kun vært vann i dusjen + diverse fuktighetskremer som ikke har hulpet på rødheten:(

Anonymkode: 9c1b6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morgen: Toner fra Lumene, fuktserum og fuktkrem fra Cera Ve,  noen ganger 2 dr B-oil fra TO.

Kveld:  Rensekrem fra Estelle og Thild x 2,  toner fra Lumene eller TO, veksler på serum. Bruker C-vit, azealik acid, Retinol 1% fra Paulas Choise.  Legger syremaske fra TO 1 g i uka. Når jeg bruker serumene legger jeg en nattkrem fra Vichy først. Noen netter blander jeg nattkrem med selvbruningsdråper fra St. Moritz. Noe sier meg at selvbruning ikke fungerer med aktive serumer.  Har sluttet med øyekrem, tror vanlig fuktkrem er like bra. Brukte niacamide men ble også tørr og så ingen effekt på min kroniske fete t-sone.  Er 47, med blandingshud, har aldri kviser og har svært få linjer. Bruker ikke spf med mindre jeg går inn for å sole meg. 

Anonymkode: 168f5...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke brukt cleanser frem til nå, de jeg har brukt tidligere gav meg bare kviser, enda det er noe jeg normalt ikke har. Frem til nå har det kun vært vann i dusjen + diverse fuktighetskremer som ikke har hulpet på rødheten:(

Anonymkode: 9c1b6...ac5

Om du har tørr og rød hud når du ikke bruker produkter, så ville jeg gått til hudlege. Det kan være du har et hudproblem som krever reseptkurer eller spesifikke midler. 

Anonymkode: 7156b...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har tørr og rød hud når du ikke bruker produkter, så ville jeg gått til hudlege. Det kan være du har et hudproblem som krever reseptkurer eller spesifikke midler. 

Anonymkode: 7156b...c31

Får ikke komme til hudlege for det er primært kosmetisk:\ Fikk antihistaminer hos legen først i tro om at det var elveblest, men de gjorde ingenting. Det er ikke psoriasis, og jeg tror ikke det er eksem eller rosacea. Ligner ikke på det jeg har basert på bilder på google. Den er mer normal sånn ellers, men den tåler lite og dusj gjør den rødflekket selv med kaldere vann.

Om du eller andre har flere innspill gjerne kom med dem. Vurderer om jeg skal gå til privat hudlege men vil ikke ende opp med å bli solgt masse tull heller.

Anonymkode: 9c1b6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen:

Oljerens :Banila Co oil cleanser

Vannrens: COSRX good morning cleanser eller COSRX AC collection foam cleanser

Toner: Isnttree Green Tea toner

Krem: COSRX AC collection lightweight soothing moisturiser 

Solkrem hvis jeg skal ut av huset: Purito Centelle green leven sun unscented 

Kveld:

Oljerens: Banilla Co cleanser

Vannrens: Heimlish All clean clay foam

Toner: Acwell liqurice toner

Essens: Neogen Real ferment micro essense

Serum veksler jeg på, da mellom : Neogen real vita c serum, Dálba piedmont white truffle intensive ampoule og IUNIK propolis synergy serum

Øyekrem: Purito

Nattkrem: COSRX rice mask eller honey mask

 

 

Anonymkode: 2db4c...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke komme til hudlege for det er primært kosmetisk:\ Fikk antihistaminer hos legen først i tro om at det var elveblest, men de gjorde ingenting. Det er ikke psoriasis, og jeg tror ikke det er eksem eller rosacea. Ligner ikke på det jeg har basert på bilder på google. Den er mer normal sånn ellers, men den tåler lite og dusj gjør den rødflekket selv med kaldere vann.

Om du eller andre har flere innspill gjerne kom med dem. Vurderer om jeg skal gå til privat hudlege men vil ikke ende opp med å bli solgt masse tull heller.

Anonymkode: 9c1b6...ac5

Det høres jo merkelig ut at legen din mener at det er "kosmetisk" når huden din er så sensitiv/reaktiv at den til og med reagerer på vann. Vet du om det brukes klor i vannet der du bor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom svært gjerne med innspill på min hud også, er ganske så fortvila. Jeg har noe tørr(fettfattig/fuktfattig??)og sensitiv hud, sensitiv som i at den lett blir rød/rød flekkete. Den blir også ekstremt rød om jeg trener og/eller er varm. Det er sånn at folk spør meg om det går bra. Kviser har jeg omtrent aldri. Har også lyst på noe mot begynnende rynker, tekstur og hudtone for det er også føkka.

 

Per nå ser det sånn ut:

Morgen:

Paula's Choice CALM Redness Relief Cleanser for Normal to Dry Skin
Clinique Anti Redness Solutions
 
Kveld:
Paula's Choice CALM Redness Relief Cleanser for Normal to Dry Skin
Paula's Choice CALM Redness Relief Moisturizer for Normal to Dry skin

 

Ting jeg har lyst å prøve:

Vitamin C

Niacidamide

hyaluronic acid

jojobaolje

Leiremaske(brukt en før fra exuviance men den ble for sterk)

Noe her jeg bør holde meg helvettes langt unna for min hud?:P

Anonymkode: 9c1b6...ac5

Hyualuronsyre kan du trygt prøve - samme med jojoba. 

Leirmaske og sterke syrer tror jeg neppe du tåler.

Jeg tåler godt Cosrx sin hyualuronsyre :) 

Anonymkode: d7aae...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Roci skrev:

Det høres jo merkelig ut at legen din mener at det er "kosmetisk" når huden din er så sensitiv/reaktiv at den til og med reagerer på vann. Vet du om det brukes klor i vannet der du bor? 

Ja, legen mener det. Er litt sårt og klør litt, men det går over noen timer etter dusj, så dusjer utelukkende på kveldene.
Aner ikke om vannet klores:P Men, det er jo nesten komisk, jeg kan fint bade i klorbasseng i timesvis, får ingen reaksjon. Så dusjer jeg etterpå i garderoben og blir rødflekkete... Trodde det var parfyme først så har forsøkt parfymefrie produkter uten at det hjelper. Det blir verre på vinteren, mens i varme, fuktige og solfylte land forsvinner det omtrent umiddelbart. Skjønner ingenting:P

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hyualuronsyre kan du trygt prøve - samme med jojoba. 

Leirmaske og sterke syrer tror jeg neppe du tåler.

Jeg tåler godt Cosrx sin hyualuronsyre :) 

Anonymkode: d7aae...55e

Takk for tips:) Håper jeg kan gjøre huden min mer robust slik at den tåler leiremaske, likte så godt hva den gjorde, men den jeg hadde inneholdte eukalyptus og det ble for heftig.

Anonymkode: 9c1b6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 19.45):

Ja, legen mener det. Er litt sårt og klør litt, men det går over noen timer etter dusj, så dusjer utelukkende på kveldene.
Aner ikke om vannet klores:P Men, det er jo nesten komisk, jeg kan fint bade i klorbasseng i timesvis, får ingen reaksjon. Så dusjer jeg etterpå i garderoben og blir rødflekkete... Trodde det var parfyme først så har forsøkt parfymefrie produkter uten at det hjelper. Det blir verre på vinteren, mens i varme, fuktige og solfylte land forsvinner det omtrent umiddelbart. Skjønner ingenting:P

Takk for tips:) Håper jeg kan gjøre huden min mer robust slik at den tåler leiremaske, likte så godt hva den gjorde, men den jeg hadde inneholdte eukalyptus og det ble for heftig.

Anonymkode: 9c1b6...ac5

Leire masker kan være veldig uttørrende, se etter produkter uten essential oil (eukalptus etc) da det er ofte veldig irriterende for guden. Fra det du har skrevet ville jeg anbefalt en hydrating toner, fokusert på å fuktgivende produkter noen ukers tid før man begynner med syrer etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: Rens, azelaic eller lactic acid, c-vitamin serum, fuktighetskrem, solkrem

Kveld: Rens, retinol, fuktighetskrem eller nattmaske

Ukentlig: Sheet mask

Holder meg til produkter uten parfyme og andre irriterende ingredienser. 

 

Anonymkode: 8789d...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: 

Renser med bare vann, eller CeraVe foaming cleanser. Så bruker jeg Purito comfy water sun block. 

Kveld:

Tar vekk evt sminke med micellar vann. Renser så med CeraVe foaming cleanser (en favoritt), så bruker jeg neogen real ferment micro essence. Bytter mellom to fuktighetskremer: paulas choice replenishing moisturizer eller Avene Xera calm lipid replenishing cream. Kan virkelig anbefale begge disse kremene, kjempe gode begge to! 

 

Går for øyeblikket på en isotretinoin kur, og gleder meg til å bli ferdig så jeg kan starte med eksfoliering og behandling av huden igjen 🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2020 den 20.36):

Jeg er nylig ferdig på isotretinoin og har utviklet en stor interesse for hudpleie, så tenkte det hadde vært interessant å høre hvordan deres rutiner så ut?

Fokuset mitt er å lysne akne-arr og jevne ut hudtone, samt å forebygge tilbakefall av akne:

Morgen:
The Body Shop drops of light rens
The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
La Roche-Posay effaclar H fuktighetskrem
La Roche-Posay anthelios solkrem til uren hud 50 spf 

Kveld:
La Roche-Posay effaclar H rens 
The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA
The Ordinary Azeliac Acid Suspension 10% 

Anonymkode: 8f556...1e8

Men er det bra å ha så mye forskjellige produkter på huden om man sliter?  Jeg har sjelden har akne, har supertørr og sensitiv hud. Men periodene jeg har brukt mye forskjellig ansiktskremer og mye rens får jeg alltid kviser. Jeg har flere venner som har slitt mye med akne og felles for alle er at de fant ut at kostholdet hadde mye å si. Melkeprodukter var det ene. Og det å la huden puste, uten for mye produkter. Bare en tanke. 

Anonymkode: 3a8a2...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye folk bruker til vanlig.

Hos meg er det: morgen, vann, dagkrem fra Matis

Kveld, skumrens fra Decleor eller Dermalogica

Og det var det. Bruker masker innimellom, og øyekrem og serum når jeg husker det, men blir sjeldent. 

Anonymkode: 91842...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å svare trådstarter😁  Hatt super hud hittil iår, men om vinteren kommer den knalltørre huden tilbake. Bør jeg droppe ansiktsolje om vinteren? Trodde det ga fuktighet, men noe sier meg at det kan ha motsatt effekt på vinterstid? At huden sliter enda mer med å opprettholde egen oljeproduksjon og å påføre gjør vondt verre?  

Morgen: Fukter ansiktet med vann. Av og til Dermalogica rens.

Har to kremer jeg sjonglerer mellom. Decleor (Ecalyptus) og Korres Pin Noir. 

Kveld: Rens- Dermalogica. Så olje fra Ordinary. Som "øyekrem" bruker jeg Korres dagkremen rundt øynene hehe. 

Ecalyptuskremen er ny. Og siden det ble nevnt at kan forverre tørr hud, bør jeg kutte den ut for å se om den kan ha innvirkning på tørrheten? 

Anonymkode: 3a8a2...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så mye folk bruker til vanlig.

Hos meg er det: morgen, vann, dagkrem fra Matis

Kveld, skumrens fra Decleor eller Dermalogica

Og det var det. Bruker masker innimellom, og øyekrem og serum når jeg husker det, men blir sjeldent. 

Anonymkode: 91842...8cd

Jeg tenker at du er dødsheldig som slipper å bruke så mye greier! Funker det for deg, så er jo det helt topp! Men ansiktshuden min skrumper inn bare av å lese din rutine, fordi jeg trenger industrial strength fukt. Skulle heller vært foruten og kun klart meg med lite. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glemte å svare trådstarter😁  Hatt super hud hittil iår, men om vinteren kommer den knalltørre huden tilbake. Bør jeg droppe ansiktsolje om vinteren? Trodde det ga fuktighet, men noe sier meg at det kan ha motsatt effekt på vinterstid? At huden sliter enda mer med å opprettholde egen oljeproduksjon og å påføre gjør vondt verre?  

Morgen: Fukter ansiktet med vann. Av og til Dermalogica rens.

Har to kremer jeg sjonglerer mellom. Decleor (Ecalyptus) og Korres Pin Noir. 

Kveld: Rens- Dermalogica. Så olje fra Ordinary. Som "øyekrem" bruker jeg Korres dagkremen rundt øynene hehe. 

Ecalyptuskremen er ny. Og siden det ble nevnt at kan forverre tørr hud, bør jeg kutte den ut for å se om den kan ha innvirkning på tørrheten? 

Anonymkode: 3a8a2...a37

Olje er fett og dermed fuktighetsbevarende, men ikke fuktighetsgivende. Du bør derfor bruke en fuktighetskrem som inneholder f.eks. glycerin/glycerol, hyaluronsyre, aloe vera, urea/karbamid, panthenol e.l., og eventuelt bruke oljen som siste "steg" for å "lukke inne" fukten og hindre fuktighetstap fra huden. 

Hvis det er denne fra Decleor du sikter til, så er ikke det en krem, men en "balm" som hovedsakelig består av oljer/fett, den vil med andre ord heller ikke tilføre huden noe særlig fukt. I tillegg til eukalyptus inneholder den også flere eteriske oljer som kan virke irriterende på huden. Hvis du ikke får hudirritasjoner av den, kan du jo evt. bruke den på knær, albuer og føtter.

Når det gjelder kremen fra Korres (nattkremen), så ser den stort sett grei ut, selv om den også inneholder en del eteriske oljer pluss parfyme. Hvis du får en reaksjon rundt øynene, så bør du slutte å bruke den der. Den inneholder også små mengder antioksidanter, c-vitamin og probiotika - som er bra - men neppe i tilstrekkelig konsentrasjon til at du vil merke særlig effekt på huden av disse. 

Jeg er usikker på hva du mener med å "fukte ansiktet med vann" - mener du at du vasker ansiktet med vann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjokkerende lesing, huden trenger ingen produkter. Den ordner seg selv.

Er dere klar over hva dere kaster bort penger på? Giftstoffer som pumper inn i kroppen deres, les på baksiden av det dere bruker. Listen er laaang.

Anonymkode: 993ea...c4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sjokkerende lesing, huden trenger ingen produkter. Den ordner seg selv.

Er dere klar over hva dere kaster bort penger på? Giftstoffer som pumper inn i kroppen deres, les på baksiden av det dere bruker. Listen er laaang.

Anonymkode: 993ea...c4d

😂😂😂

Anonymkode: cf488...b22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sjokkerende lesing, huden trenger ingen produkter. Den ordner seg selv.

Er dere klar over hva dere kaster bort penger på? Giftstoffer som pumper inn i kroppen deres, les på baksiden av det dere bruker. Listen er laaang.

Anonymkode: 993ea...c4d

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...