Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg avsluttet forholdet jeg hadde til en tidligere date for en stund siden. Hadde en pause fra tinder og valgte deretter laste ned appen igjen, har nå møtt en ny og samtidig får jeg stadig henvendelser fra han jeg gjorde det slutt med. Jeg har ikke turt å si at jeg har møtt en ny da jeg er redd det kan bli sårt for ham, men har sendt avvisning hver gang han kontakter meg og sagt det som det er at jeg ikke er interessert i noe.

Er det på tide blokkere når vedkommende har fått 10+ avvisninger og fremdeles ikke respekterer valget mitt? Han skriver ikke noe vondt , det er mer "mas" om at han savner meg eller spørsmål til om "var det derfor du endte det?". 

Føler selv jeg har vist forståelse, vært tålmodig og ikke minst høflig i måten jeg har møtt vedkommende på og at jeg har forklart grundig mine følelser til hvorfor jeg valgte avslutte det. 

Anonymkode: 4afea...0b4

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Synes det er helt innafor å blokkere han på dette tidspunktet. Det er nok best for han også at det ikke er noe mer kontakt mellom dere slik at han kan komme seg videre. 

Skrevet
6 minutter siden, Elder Millennial skrev:

Synes det er helt innafor å blokkere han på dette tidspunktet. Det er nok best for han også at det ikke er noe mer kontakt mellom dere slik at han kan komme seg videre. 

Ok, men da tror jeg at jeg gjør det.

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avsluttet forholdet jeg hadde til en tidligere date for en stund siden. Hadde en pause fra tinder og valgte deretter laste ned appen igjen, har nå møtt en ny og samtidig får jeg stadig henvendelser fra han jeg gjorde det slutt med. Jeg har ikke turt å si at jeg har møtt en ny da jeg er redd det kan bli sårt for ham, men har sendt avvisning hver gang han kontakter meg og sagt det som det er at jeg ikke er interessert i noe.

Er det på tide blokkere når vedkommende har fått 10+ avvisninger og fremdeles ikke respekterer valget mitt? Han skriver ikke noe vondt , det er mer "mas" om at han savner meg eller spørsmål til om "var det derfor du endte det?". 

Føler selv jeg har vist forståelse, vært tålmodig og ikke minst høflig i måten jeg har møtt vedkommende på og at jeg har forklart grundig mine følelser til hvorfor jeg valgte avslutte det. 

Hva er det du snakker om?

Null forståelse for andre innebærer at de aldri vil bli fornøyd og mene det er nok.

Det handler om viljen. Les den setningen en gang til gjerne, og tenk over hva de vil. Hva de alltid vil, når de alltid bare tenker på sine egne behov. Alltid.

Anonymkode: 9e092...dd7

Skrevet

Om du er engstelig for å såre han, så er det vel mer skånsomt å være ærlig enn å blokkere?

Gir han seg ikke etter forklaring derimot, er blokkering hèlt på sin plass. Sleng på et lykke til og at du håper han finner den han søker. Da er du både avvisende og høflig samtidig :Nikke: 

Anonymkode: 39b8a...828

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er engstelig for å såre han, så er det vel mer skånsomt å være ærlig enn å blokkere?

Gir han seg ikke etter forklaring derimot, er blokkering hèlt på sin plass. Sleng på et lykke til og at du håper han finner den han søker. Da er du både avvisende og høflig samtidig :Nikke: 

Hadde det bare vært sånn at alle kunne alltid diktere hvordan andre skulle snakke til en.

Da hadde det aldri vært noe psykisk mishandling, trusler eller kjipe brudd.

• Liker 1
Skrevet

Si det som det er : jeg har gått videre. 

Tror du han ikke blir såret av å bli blokkert? Men du slipper jo enkelt unna......😏

Anonymkode: 01ed8...c60

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si det som det er : jeg har gått videre. 

Tror du han ikke blir såret av å bli blokkert? Men du slipper jo enkelt unna......😏

Anonymkode: 01ed8...c60

Han og slipper enkelt unna.

Det hadde vært jævlig enkelt å ødelegge alt for han.

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Du kan jo ta en mellomløsning 🤷‍♀️ Neste gang han tar kontakt kan du si at du er ferdig med forholdet og har ikke noe mer å si om det, at han må slutte å kontakte deg og at du kommer til å blokkere han hvis han fortsetter. Så blokkerer du han hvis han tar kontakt igjen. 

Jeg hadde ikke giddet å dra det lengre ut, du sier at du allerede har måttet gå igjennom bruddet flere ganger allerede. Det er ikke ditt ansvar å trøste han. Jeg skjønner ikke hvorfor han må ha en forklaring på hvorfor det ble slutt ut over at du ikke har de samme følelsene for han lengre. Hvis han ber deg forklare alt som er galt med han så er det jo en form for selvpining. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg allerede har gjort mange ganger. Har svart på spørsmålene hans i tillegg til at jeg har forklart hvorfor jeg valgte avslutte det, det gjorde jeg en god stund før jeg møtte han nye. Den eneste nye informasjonen nå er jo at jeg har møtt en annen liksom, bør jeg ta opp det også tenker du ?

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Elder Millennial skrev:

Du kan jo ta en mellomløsning 🤷‍♀️ Neste gang han tar kontakt kan du si at du er ferdig med forholdet og har ikke noe mer å si om det, at han må slutte å kontakte deg og at du kommer til å blokkere han hvis han fortsetter. Så blokkerer du han hvis han tar kontakt igjen. 

Jeg hadde ikke giddet å dra det lengre ut, du sier at du allerede har måttet gå igjennom bruddet flere ganger allerede. Det er ikke ditt ansvar å trøste han. Jeg skjønner ikke hvorfor han må ha en forklaring på hvorfor det ble slutt ut over at du ikke har de samme følelsene for han lengre. Hvis han ber deg forklare alt som er galt med han så er det jo en form for selvpining. 

Det er sant. Takk for svar.. Han piner jo meg også med dette her, synes det er forferdelig måtte forklare å forklare mange ganger uten at han hører på det jeg har å si. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...