Gå til innhold

Forventer jeg for mye?


Tivoli77

Anbefalte innlegg

Er så skuffet over min nærrneste venninne... Vi har vært bestevenninner i 8 år. Når hun var i en tøff periode mtp livssituasjon så var jeg der 100% for henne hele veien. Sov hos henne i lengere perioder. Fordi hun Ikke ville være alene. Osv osv.
Dette er 4-5 år siden nå.
Nå er det jeg som står i en vond situasjon. Og har ikke så mange rundt meg. Er mye, eller for det meste alene 24/7. Har samboer, som ft er fengslet. Min venninne vet godt om min situasjon. Allikevel ser jeg sjeldent noe til henne. Hun ringer omtrent aldri. Jeg er så fryktelig skuffet over at hun ikke stiller opp mer. Er det urettferdig av meg å være det? Hun har ikke samboer. Så er kunne henne og sønnen hennes. Han som jeg er "tante" til. Hvorfor ber hun meg ikke komme å være der? Hvorfor ringer hun ikke?
Har sendt henne sms om dette. Men ikke fått svar. Så nå er jeg bare trist og forvirret.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun har nok med seg selv og velger å sette seg selv fremfor alle andre, uavhengig av hvem den som trenger hjelp, er. Det er heller ikke slik at selv om du har stilt opp for noen så kan du forvente at de stiller opp tilbake når du trenger det. Jeg vet, jeg vet, de fleste tenker jo sånn, man behandler andre slik man selv ønsker å bli behandlet; problemet er at ikke alle tenker slik. Om dere er bestevenner så skulle en jo trodd at hun stilte opp for deg også når du trengte det, men kanskje vennskapet ikke betyr like mye for henne som for deg. Men igjen, det kan hende hun bare setter seg selv først, og akkurat nå trenger hun det, og da blir ikke du prioritert. 

Det er bra du har spurt henne. Da får du et svar. Her på forumet får du bare synsing og spekulasjoner og hva om ditt, hva om datt. Hør heller på hva hun selv har å si. Jeg syns ikke du er urettferdig som er skuffet, fordi du forventer at hun stiller opp og så gjør hun ikke det. Det er godt mulig at du forventer for mye av henne, men samtidig ikke. 

Anonymkode: 93182...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...