Gå til innhold

Guds utvalgte: Jehovas Vitner

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Livsfarlig sekt. 

Anonymkode: 20241...7b1

De er nok ikke livsfarlige.

Anonymkode: 6f7fd...680

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sett denne episoden nå. Noe så fælt! Visste at Jehovas Vitner var ille, men dette tar virkelig kaka. 

At foreldre kutter kontakten med sine egne barn på den måten, jeg har ikke ord. Og hun som ble utsatt for overgrep og kastet ut av meningheten - fy fader så grusomt! Hvem vil identifisere seg med en sånn gjeng? Har ikke ord. Det var mye verre enn jeg trodde. 

Anonymkode: 5c738...c8f

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sett denne episoden nå. Noe så fælt! Visste at Jehovas Vitner var ille, men dette tar virkelig kaka. 

At foreldre kutter kontakten med sine egne barn på den måten, jeg har ikke ord. Og hun som ble utsatt for overgrep og kastet ut av meningheten - fy fader så grusomt! Hvem vil identifisere seg med en sånn gjeng? Har ikke ord. Det var mye verre enn jeg trodde. 

Anonymkode: 5c738...c8f

Helt enig. Utrolig at den kvinnen ønsker seg tilbake til menigheten etter noe sånt. Aldri i verden om jeg ville kommet tilbake om jeg ble utstøtt grunnet en voldtekt. Men jeg forstår jo også at hun vil ha tilbake familien og barna. :( 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest Villfisker
Skrevet
1 time siden, Tiuren skrev:

Ja, har sett noen tråder om det her på KG. Noen ganger så holder det å ha et avvikende syn på presidenten i USA så er man på full fart ut døra.... :) 

Men jeg denne sekten er vel særlig beryktet for praksisen med å støte ut "frafalne", jeg klarer ikke å forstå fundamentalister. 

Jeg er i hvert fall veldig glad for å ikke være bundet til noe sånt. Tror barna har det bedre uten kontakt med sånne familier. De kan få en ny og bedre en gjennom venner og nettverk i stedet :) 

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Helt enig. Utrolig at den kvinnen ønsker seg tilbake til menigheten etter noe sånt. Aldri i verden om jeg ville kommet tilbake om jeg ble utstøtt grunnet en voldtekt. Men jeg forstår jo også at hun vil ha tilbake familien og barna. :( 

Helt sykt. Akkurat som at det var hennes skyld for noe hun ikke ville. Er nok mange ekle gamle pedosvin i den sekta der ja.

Endret av Villfisker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp sett dokumentaren om Jehovas Vitner på NRK og er helt rystet over hvordan de praktiserer! 
Hvor hjernevasket må man være for å kunne klare å støte fra seg sine egne barn fordi de «lever i synd» ?

Så mange liv som blir ødelagt fordi de ikke klarer å ha et objektivt syn på verden! 

Har ingenting i mot at mennesker lever i tro, men blir så trist over hvordan enkelte trossamfunn opererer😢

Anonymkode: fb475...0aa

Helt sykt! Og de får statsstøtte. Burde heller vært en sak for barnevernet. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Villfisker skrev:

Helt sykt. Akkurat som at det var hennes skyld for noe hun ikke ville. Er nok mange ekle gamgle pedosvin i den sekta der ja.

Enig.

De eldste er så utrolig dobbeltmoralske og hyklerske. Som om de selv alltid har vært perfekt til enhver tid? Det er helt utrolig at de ser seg berettiget til å grave i seksuallivet til unge folk og bestemme hvorvidt de unge skal få ha kontakt med foreldrene sine eller ikke. Jeg skulle likt å se deres sinn. Sett at de også har noen svin på skogen, og at de ikke er noe bedre enn alle de menneskene de dømmer.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har skrevet mer om det her.

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Enig.

De eldste er så utrolig dobbeltmoralske og hyklerske. Som om de selv alltid har vært perfekt til enhver tid? Det er helt utrolig at de ser seg berettiget til å grave i seksuallivet til unge folk og bestemme hvorvidt de unge skal få ha kontakt med foreldrene sine eller ikke. Jeg skulle likt å se deres sinn. Sett at de også har noen svin på skogen, og at de ikke er noe bedre enn alle de menneskene de dømmer.

Tankelesing hadde vært en fin ting, om det kunne kontrolleres ja. Da skulle jeg avslørt mange av de møkkasvinene, gravd fram bevis, og sørget for at de fikk straff.

Endret av Villfisker
Skrevet
Akkurat nå, Villfisker skrev:

Tankelesing hadde vært en fin ting, om det kunne kontrolleres ja. Da skulle jeg avslør mange av de møkkasvinene, gravd fram bevis, og sørget for at de fikk straff.

Sant. Det var direkte hjerteskjærende å bevitne. Unge folk som stod helt på bar bakke bare fordi de hadde en ungdomskjæreste eller ønsket å studere - og ei voldtatt kvinne som ble nektet kontakt med egne barn.

Og så han som satt i rettssaken og sa at han ikke mente å dømme den voldtatte kvinnen?

Helt utrolig at hun ønsket seg tilbake. Helt utrolig at hun i det hele tatt må i rettssak for noe hun ikke har skyld i engang, og at noen fjotter skal sitte å bestemme hennes skjebne på bakgrunn av noe sånt. Ondskap satt i system!

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Sant. Det var direkte hjerteskjærende å bevitne. Unge folk som stod helt på bar bakke bare fordi de hadde en ungdomskjæreste eller ønsket å studere - og ei voldtatt kvinne som ble nektet kontakt med egne barn.

Og så han som satt i rettssaken og sa at han ikke mente å dømme den voldtatte kvinnen?

Helt utrolig at hun ønsket seg tilbake. Helt utrolig at hun i det hele tatt må i rettssak for noe hun ikke har skyld i engang, og at noen fjotter skal sitte å bestemme hennes skjebne på bakgrunn av noe sånt. Ondskap satt i system!

Hjernevasken ødelegger dem og frarøver dem muligheten til normale liv :( 

Leste også om ei som ikke fikk lov til noe som helst, og på møtene ble de manipulert til å bekjenne syndene sine. Noen ganger ble de straffet når de kom hjem. Ei jente måtte bekjenne foran menigheten at hun hadde fått en radio av en snill tante, og den ble selvfølgelig konfiskert.

Da søstera hennes som var tøffere enn henne sa at da hun ble voksen, skulle i hvert fall ikke hun tro på Gud, så faren rødt. Hun fikk så mye juling at hun var mer død enn levende, da faren var ferdig med henne. Jeg ble så rasende da jeg leste dette, og ønsket å banke dette stygge svinet. Han skulle aldri hatt barn.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp sett dokumentaren om Jehovas Vitner på NRK og er helt rystet over hvordan de praktiserer! 
Hvor hjernevasket må man være for å kunne klare å støte fra seg sine egne barn fordi de «lever i synd» ?

Så mange liv som blir ødelagt fordi de ikke klarer å ha et objektivt syn på verden! 

Har ingenting i mot at mennesker lever i tro, men blir så trist over hvordan enkelte trossamfunn opererer😢

Hele "kirkesystemet" inkludert kulter som JV er korrupt, akkurat like korrupt som propaganda media.

Det de viser i media er i all hovedsak der for å forme folks sinn/meninger, ikke for å informere.  

Og de spiller på folks følelser så langt det går. Slå på tv eller les en avis, og verden ser helt annerledes ut enn hva man ser rundt seg. Bombardert med frykt blir man også.

the-t-v-controls-you_o_1819781.jpg

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Villfisker skrev:

Hjernevasken ødelegger dem og frarøver dem muligheten til normale liv :( 

Leste også om ei som ikke fikk lov til noe som helst, og på møtene ble de manipulert til å bekjenne syndene sine. Noen ganger ble de straffet når de kom hjem. Ei jente måtte bekjenne foran menigheten at hun hadde fått en radio av en snill tante, og den ble selvfølgelig konfiskert.

Da søstera hennes som var tøffere enn henne sa at da hun ble voksen, skulle i hvert fall ikke hun tro på Gud, så faren rødt. Hun fikk så mye juling at hun var mer død enn levende, da faren var ferdig med henne. Jeg ble så rasende da jeg leste dette, og ønsket å banke dette stygge svinet. Han skulle aldri hatt barn.

Er du sikker på at dette med radioen er fra jehovas vitner? Jeg er delvis vokst opp i dette, var aldri noen som måtte bekjenne foran menigheten, og radio var ikke forbudt...

Det finnes alle slags folk innenfor alle slags menigheter eller andre organisasjoner. At ei jente fikk juling, som overhodet ikke er greit, kunne skjedd i en hvilken som helst organisasjon, tenker dette handler mer om en person som ville slått uansett om han var Smiths venner eller hva. Jv støtter ikke at barn skal slås. 

Anonymkode: 82732...b1d

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at dette med radioen er fra jehovas vitner? Jeg er delvis vokst opp i dette, var aldri noen som måtte bekjenne foran menigheten, og radio var ikke forbudt...

Det finnes alle slags folk innenfor alle slags menigheter eller andre organisasjoner. At ei jente fikk juling, som overhodet ikke er greit, kunne skjedd i en hvilken som helst organisasjon, tenker dette handler mer om en person som ville slått uansett om han var Smiths venner eller hva. Jv støtter ikke at barn skal slås. 

Mener det ja. Men slike ting forekommer uansett om religionen støtter det eller ikke. Vold er et stort problem i dysfunksjonelle hjem, og der er slike sekter overrepresentert, da de ofte er årsaken.

Endret av Villfisker
Skrevet

Jeg syns JV er snille mennesker. De er de eneste som ringer på hos meg.

Anonymkode: 76f8c...25d

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes så utrolig synd på Jehovas vitner.

Helt på begynnelsen av 80-tallet hadde jeg en kjæreste som hadde flere familiemedlemmer som var medlemmer. På den tiden var det mye mer liberalt enn det er nå, og familiemedlemmene deltok på alle mulige familiesammenkomster (utenom jul/bursdag/17. mai), og jeg og kjæresten min var ofte på besøk, og vi pleide dessuten å henge med de familiemedlemmene som var jevnaldrende med oss. De var helt "normale", bortsett fra at de av og til la igjen eksemplarer av Vakttårnet og at de som sagt ikke feiret høytider.

Siden da er alt forandret. Skruene har blitt strammet til i organisasjonen, og med dette også deres deltagelse. Nå er de aldri med på familiesammenkomster lenger, de har begynt å kle seg mer konservativt, de som før var gode venner tar nå avstand - til og med sånn at de har slettet alle ikke-medlemmer på Facebook, og de holder seg mer og mer unna.

Stakkars. Og så går de til og med rundt med en stor dommedagsfrykt og er livredde for å ha feil tanker.

For et fengsel! Og de menneskene som jeg lærte å kjenne som åpne og glade for snart 40 år siden, er nå lukkede, avstandstagende og mørke, mens de blant annet nekter å ha kontakt med barn og barnebarn.

En stor tragedie.

Anonymkode: 6b61e...b12

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer fram i dokumentaren. Det er når de driver med noe umoralsk.

Anonymkode: e9e5e...6a2

Som å bli sovevoldtatt i søvne, for eksempel. Fy for skam, tenk å ligge der og by seg fram i søvne. 

:ironi::ironi::ironi:

En skrekkelig sekt. Ble helt sjokkert av denne episoden. Hvordan noen kan tenke at dette har noe som helst med Jesus å gjøre skjønner jeg ingenting av. Dersom du kan kutte all kontakt med din egen datter, eller din mor/ekskone/venninne som blir voldtatt (!), fordi noen gamle gubber forteller deg at du skal det, da er du verken en god kristen eller et godt menneske. Dette var verre enn jeg trodde, og jeg hadde ikke særlig høye tanker om Jehovas Vitner i utgangspunktet. 

Anonymkode: 8b116...6d3

• Liker 9
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg enig i. Har samme bakgrunn som deg. På et møte var det en eldstebror som tok med seg jenta si ut på herredoen og ga henne juling, det ble ikke akseptert av de «menige».

Ble mye snakk av det, men tror ikke det fikk konsekvenser for ham. Annet enn at han ble «dømt» av særlig de eldre søstrene.

Anonymkode: e6e8d...986

Skrevet

Helt utrolig at de har lov til å spre så mye frykt og skam hos barn! «Dommedagen er nær, pakk en fluktsekk» for så å ha øvelser på gjevnlig basis..

Om andre folk daglig skremmer vettet av barna sine og trykker ned alt av naturlige følelser og lyster kalles det psykisk mishandling.. som igjen er en sak for barnevernet. Men fordi dette er religion skal det liksom være greit😡

blir så sint!! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg vokste opp i Filadelfia, som er en pinsemenighet, og mye av det i dokumentaren minner om min oppvekst. Vi trodde jo også på harmageddon, som det står om i Bibelen, og det gikk nærmest sport i å beskrive Helvetet så intrikat som mulig. Vi visste endetiden var nær, og trodde at vi aldri ville komme forbi 2020... Når det gjaldt seksuelt samvær hadde vi laaaangt strengere regler, og skulle helt ikke kysse noen før vi stod ved alteret. Og alkohol var absolutt ikke lov. Man ble fryst ut dersom man gjorde den minste feil, og jeg rørte verken alkohol, røyk eller gutter så lenge jeg var i menigheten. 

Meldte meg ut da jeg var 19, og utfrysningen var et faktum. Min far snakket såvidt med meg, min mor tålte det greit. Men jeg mistet alle vennene mine, samt et miljø jeg hadde bygget livet mitt i. 

Jeg kjenner til mange kristne miljøer, og i en del trossamfunn kjører man samme linje som i Jehovas Vitner. Men de vil aldri innrømme det, uansett hvem som spør. Folk på utsiden av menigheten er "fiender", og kan ikke stoles på. JV er dessverre bare en av mange trossamfunn som holder på slik. Håpet virkelig ikke mine barn blir dratt inn i noe slikt. 

Anonymkode: 82f64...c1d

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...