Gå til innhold

Sykepleiere, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet! Jeg skjønner ikke når man trenger ta blodtrykk på begge hender? Og hvorfor? 
Inn med t-skje takk❤️

Anonymkode: 4d499...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet det?

Skrevet

Jeg håper vir du tuller nå. 

Anonymkode: a1314...32c

• Liker 3
Skrevet

Fikk du utdannelsen på postordre? 

• Liker 12
Skrevet

Du tuller???

Anonymkode: b2115...3f5

• Liker 2
Skrevet

Tuller ikke 😢

I hvilke situasjoner?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tuller ikke 😢

I hvilke situasjoner?

Spør en kollega, alle har vært ny. 

• Liker 10
Skrevet

Ingen som kan forklare det enkelt? 🙏😇

Skrevet

Men høy lønn skal dem ha...

Anonymkode: 93a81...e66

• Liker 16
Skrevet

Hei! Det kan være hensiktsmessig å ta blodtrykket i begge armene, og den armen der trykket er høyest kan du notere deg å bruke ved senere målinger! Det mest vanlige er at trykket er bittelitt høyere i Venstre arm, da Venstre arm er nærmere hjertet. Dersom trykket er vesentlig stor forskjell på, bør du informere lege om det, da det kan være et tegn på at pasienten holder på å utvikle hjerte-kar problematikk.

Det er jo andre faktorer som også påvirker blodtrykket i en arm, og om du skal velge den ene eller andre armen.Dersom pasienten f.eks har operert bort lymfekjertlene eller har en pågående infusjon kan en gjerne velge andre armen.

lykke til :)

Anonymkode: a2def...03d

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men høy lønn skal dem ha...

Anonymkode: 93a81...e66

😅 🤦‍♀️

• Liker 2
Skrevet

Er dette tull? Nyutdannet eller ei..altså hallo?  Jrg kjenner jeg blir skremt. 

Anonymkode: aaee5...dc7

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor er folk så slemme med ts som spør om et helt enkelt spørsmål hun ikke forstår? Er det ikke bedre at hun prøver å forstå hvorfor, enn at hun bare lar det være? Alle har vært ny. Jeg er også ganske nyutdannet sykepleier, og det er en del jeg ikke forstår. Da setter jeg pris på at folk svarer ordentlig på det jeg lurer på, istedenfor å få kjeft for det. Jeg spør ofte legene på jobb hvis jeg ikke forstår noe, og de fleste er hyggelig og forklarer. Så jeg lærer noe nytt nesten hver dag. 

Anonymkode: c05b6...1b0

• Liker 31
Skrevet

Det der vet til og med jeg - og jeg er ikke helsepersonell engang. Bare realfagsutdannet og normalt nysgjerrig. 

Alle klarer å Google det der. 

Anonymkode: b3864...ad3

• Liker 2
Skrevet
På 18.11.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyutdannet! Jeg skjønner ikke når man trenger ta blodtrykk på begge hender? Og hvorfor? 
Inn med t-skje takk❤️

Dette bør du kunne. Svarene du får her kan være misvisende og direkte farlige. Ta opp det faget det gjelder igjen, for i verste fall kan det gå riktig ille med dine pasientene dine.

Anonymkode: ee313...e60

• Liker 11
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er folk så slemme med ts som spør om et helt enkelt spørsmål hun ikke forstår? Er det ikke bedre at hun prøver å forstå hvorfor, enn at hun bare lar det være? Alle har vært ny. Jeg er også ganske nyutdannet sykepleier, og det er en del jeg ikke forstår. Da setter jeg pris på at folk svarer ordentlig på det jeg lurer på, istedenfor å få kjeft for det. Jeg spør ofte legene på jobb hvis jeg ikke forstår noe, og de fleste er hyggelig og forklarer. Så jeg lærer noe nytt nesten hver dag. 

Anonymkode: c05b6...1b0

En sykepleier burde da vite noe så enkelt som blodtrykk! Herlighet. 

Anonymkode: aaee5...dc7

• Liker 7
Skrevet

Skremmende. 

Anonymkode: bca4c...62b

• Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der vet til og med jeg - og jeg er ikke helsepersonell engang. Bare realfagsutdannet og normalt nysgjerrig. 

Alle klarer å Google det der. 

Anonymkode: b3864...ad3

Da kan du jo forklare din versjon?

Anonymkode: eea35...aeb

• Liker 4
Skrevet

Herregud....Alle har da vært nye en eller annen gang, om det så er noe enkelt. Dette er jo tross alt kvinneguiden. Er du ikke perfekt, så forvent masse kritikk av «voksne» mennesker!

Anonymkode: 5c285...af9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...