Gå til innhold

Dennejenta skal ned 15kg


dennejenta

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en dagbok her inne nå jeg også, jeg har startet denne prosessen for et par uker siden, men har i første omgang bare lagt om kosthold og skal nå begynne å implementere litt trening inn i dette. Jeg er 178 høy og veide, før jeg la om kostholdet, 88kg. Dette er ca 2 uker siden nå, så jeg tenker å veie meg enten senere idag eller på torsdag for å se om det er noen forskjell. 

Tenker bare å bruke denne dagboken til å skrive litt tanker og erfaringer underveis mot målet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veide meg idag, 83,3 kg. Jeg er i sjokk. Nå skal det sies at jeg har hatt et par dager med omgangssyke og at kroppen sikkert har kvittet seg med mye vann siden jeg la om kostholdet, men jeg må uansett si at jeg er utrolig stolt over meg selv. Regner med å gå opp litt igjen, men jeg blir virkelig motivert til å fortsette nå. Nøyaktig 18 dager siden sist veiing. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg kommer til å veie meg hver 14 dag fremover, da det blir for mye fokus på vekt for min del dersom jeg gjør det hver eneste uke. 

01.11 = 88kg

18.11 = 83,3kg

Neste veiing 02.12

Fra mandag skal jeg også begynne smått med litt trening, så får vi se om det også bidrar litt i denne prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Du kommer til å klare det med glans :) 

Jeg begynte å fokusere på vekten min 1. mai i år, etter flere år hvor den hadde økt. Jeg startet på 78 kg og gikk sakte ned til 65. Uten å trene, kun ved hjelp av kost. Ingen hokuspokus, kun ved å spise mindre enn jeg pleier. Uten å sulte, selvfølgelig.

Lykke til!   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Alin said:

Så bra! Du kommer til å klare det med glans :) 

Jeg begynte å fokusere på vekten min 1. mai i år, etter flere år hvor den hadde økt. Jeg startet på 78 kg og gikk sakte ned til 65. Uten å trene, kun ved hjelp av kost. Ingen hokuspokus, kun ved å spise mindre enn jeg pleier. Uten å sulte, selvfølgelig.

Lykke til!   

Så utrolig flink du har vært! 😄

Tusen takk - veldig spent på tiden framover 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, dennejenta said:

Så utrolig flink du har vært! 😄

Tusen takk - veldig spent på tiden framover 😄

Det var faktisk lettere enn jeg trodde det ville være. Fordi jeg oppdaget at jeg har spist altfor mye pga. enten "høflighet" mot andre (klarte ikke si nei til store porsjoner når andre hadde lagd mat eller ville "kose seg" sammen med meg) eller pga. travelhet og stress hos meg selv. Nå når jeg tar meg tid til å merke etter, trenger jeg ikke all den maten jeg spiste før. Og alle de små sjokoladene jeg spiste når jeg var sliten får jeg ikke trang til, fordi jeg hele tiden sørger for sunne mellommåltider. Veldig interessant å se hvor mye sånne små vaner har å si :) 

Jeg håper det kommer til å gå "lett" for deg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

iip, veiedag i morgen, regner med å ha gått opp litt igjen siden sist. Har tatt tidlig juleferie fra studiene nå på grunn av Corona og reist hjem, så det blir vanskelig å planlegge måltidene selv nå en god stund. Familien spiser likevel sunt og variert, så jeg satser på at det går greit. 

Har hatt en travel eksamenstid og derfor ikke kommet skikkelig i gang med treningen slik jeg håpte, men håper det blir lettere fra neste uke når jeg har en litt roligere timeplan.

Er spent på i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen er her og vekta viste 82,3! Jeg er så utroolig glad! Skjønner at denne prosessen kommer til å ha både oppturer og nedturer, men blir virkelig motivert når jeg ser at jeg klarer dette 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg kommer til å veie meg hver 14 dag fremover, da det blir for mye fokus på vekt for min del dersom jeg gjør det hver eneste uke. 

01.11 = 88kg

18.11 = 83,3kg

02.12 = 82,3kg

neste veiing 16.12 🙂

Blir spennende med all julemat og slikt som kommer. Men jeg kjenner jeg ønsker dette mer enn jeg ønsker å pakke i meg masse søtsaker, så håper jeg klarer å finne en fin balanse 🙂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tenker at jeg kommer til å veie meg hver 14 dag fremover, da det blir for mye fokus på vekt for min del dersom jeg gjør det hver eneste uke. 

01.11 = 88kg

18.11 = 83,3kg

02.12 = 82,3kg

16.12 = 81,4kg

Neste veiing 30.12

Jeg begynner for fult med trening på mandag når jeg endelig er ferdig med alle eksamener, kommer nok til å skrive litt mer om treningsuken min her inne da. Kosthold og kaloritelling kommer jeg til å starte å fokusere mer på etter nyttår når jeg igjen lager all mat selv, foreløpig fokuserer jeg bare på å ha et sunt kosthold og prøve å ligge i et kaloriunderskudd de fleste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagens vekt viser 82,4 kg. Det er jul og jeg har kost meg med julemat sammen med familien. 1kg er sikkert mye vannvekt, og spiller uansett ingen rolle i det store bildet. Klar for et nytt år med trening og sunne valg😌

God jul🎄

Endret av dennejenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker at jeg kommer til å veie meg hver 14 dag fremover, da det blir for mye fokus på vekt for min del dersom jeg gjør det hver eneste uke. 

01.11 = 88kg

18.11 = 83,3kg

02.12 = 82,3kg

16.12 = 81,4kg

30.12 = 82,4kg 

neste veiing 13.01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dennejenta skrev (På 18.11.2020 den 3.16):

Tenkte å lage en dagbok her inne nå jeg også, jeg har startet denne prosessen for et par uker siden, men har i første omgang bare lagt om kosthold og skal nå begynne å implementere litt trening inn i dette. Jeg er 178 høy og veide, før jeg la om kostholdet, 88kg. Dette er ca 2 uker siden nå, så jeg tenker å veie meg enten senere idag eller på torsdag for å se om det er noen forskjell. 

Tenker bare å bruke denne dagboken til å skrive litt tanker og erfaringer underveis mot målet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skrive, du er jo 1.78 cm høy. 88 kg er da ikke så mye, jeg skjønner ikke at du vil slanke deg. Men hvis det er for helsemessige grunner så skjønner jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Babypus said:

Skulle skrive, du er jo 1.78 cm høy. 88 kg er da ikke så mye, jeg skjønner ikke at du vil slanke deg. Men hvis det er for helsemessige grunner så skjønner jeg 😊

Nei, det har du nok rett i. Jeg har aldri vært overvektig, langt ifra. Men jeg ønsker å gå ned i vekt for å få en kropp jeg trives bedre i:-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

dennejenta skrev (1 minutt siden):

Nei, det har du nok rett i. Jeg har aldri vært overvektig, langt ifra. Men jeg ønsker å gå ned i vekt for å få en kropp jeg trives bedre i:-) 

Kan forstå det, men vær forsiktig så du ikke blir for opphengt i dette 🙂 Det er noen som blir så hektet av å se tallene på vekta gå nedover at det aldri sier stopp. Vær fornøyd når du har nådd målet ditt 😊 Hva er forresten målet å gå ned til hvis jeg kan spørre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Babypus said:

Kan forstå det, men vær forsiktig så du ikke blir for opphengt i dette 🙂 Det er noen som blir så hektet av å se tallene på vekta gå nedover at det aldri sier stopp. Vær fornøyd når du har nådd målet ditt 😊 Hva er forresten målet å gå ned til hvis jeg kan spørre? 

Målet er +- 76kg. Jeg har gått opp 12kg de siste 4-5 årene (latskap, kjæresterier og mye sjokolade🙈), men vet av erfaring at jeg trives best i egen kropp når jeg veier 76. Jeg ønsker å bygge muskler og bli trent, så kommer til å fokusere mer på det når jeg har nådd målet. Men tusen takk for omtanken!

Endret av dennejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, grattis, du har jobbet bra! Så flott at du tar tak i helsa. :) 

Med en målvekt som er 76 får du en bmi på 24 som er innenfor normalvekt. Jeg er selv på samme reise som du, men er ti cm lavere enn deg og skal ned på 65 kilo og har jobbet med ned fra 80 siden august. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg det bedre. Bygge muskler og bli trent er veldig fint! 😊
Håper du når målet ditt, noe jeg er helt sikker på! 😊 Men ikke finne på å gå under 75-76 kg 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...