AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Del Skrevet 17. november 2020 Dusjer dere hver dag også? Jeg hadde en periode i fjor der jeg trenge hver dag og siden jeg er en som svetter bare jeg tar noen knebøy så måtte jeg derfor også dusje hver dag. Det endte jo med at jeg fikk tørr hud og fett hår. Hvis jeg derimot ikke dusjer eller bare dusjer kroppen så føler jeg meg ekkel og ikke ren nok. Hvordan gjør dere det? Har så lyst å bli en som trener hver dag, uten å bekymre seg for eller planlegge trening utifra dusjedager😅 Anonymkode: 3ab66...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Del Skrevet 17. november 2020 Jeg dusjer hver dag uansett. Vasker stort sett håret også fordi jeg har et håpløst hå, men det trenger du jo ikke gjøre om du ikke blir ekstremt svett eller har vært ute i regnet. Har alltid litt tørr hud om vinteren, mens om sommeren er det greit. Anonymkode: 28f60...c02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Del Skrevet 17. november 2020 Trener hver dag, dusjer hver dag, har aldri hatt problemer med tørr hud og fett hår, men jeg ville i så fall gått til frisør/hudpleier/apotek og prøvd å fått tak i såpe/shampo hvor jeg unngikk det. Anonymkode: 8fc2e...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettypaige Skrevet 17. november 2020 #4 Del Skrevet 17. november 2020 Da jeg trente hver dag dusja jeg kroppen etter hver trening, og håret annen hver/hver tredje dag. Ellers brukte jeg tørrshampoo. Var ikke plaget med tørr hud, men så bruker jeg ansiktskrem etter hver dusj, og ellers bodylotion regelmessig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 17. november 2020 #5 Del Skrevet 17. november 2020 Ja, blir gjennomvåt med svette så er helt uaktuelt å ikke dusje. Jeg sliter også med tørr og sensitiv hud, men jeg smører hele kroppen godt inn med fuktighetskrem etter dusjing, så det holdes under sjakk. Vasker kun håret 1-2 ganger i uken, men etter dusjing så pleier jeg å gre det ut og påføre tørrshampoo for å få en friskere følelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missfitness Skrevet 18. november 2020 #6 Del Skrevet 18. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dusjer dere hver dag også? Jeg hadde en periode i fjor der jeg trenge hver dag og siden jeg er en som svetter bare jeg tar noen knebøy så måtte jeg derfor også dusje hver dag. Det endte jo med at jeg fikk tørr hud og fett hår. Hvis jeg derimot ikke dusjer eller bare dusjer kroppen så føler jeg meg ekkel og ikke ren nok. Hvordan gjør dere det? Har så lyst å bli en som trener hver dag, uten å bekymre seg for eller planlegge trening utifra dusjedager😅 Anonymkode: 3ab66...4c2 Du får ikke tørr hud av å dusje hvis du bare sørger for å bruke en god hudkrem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 18. november 2020 #7 Del Skrevet 18. november 2020 Dusjer kroppen hver dag, håret blir stort sett dusjen annenhver til hver tredje (må innrømme det blir sjeldnere nå med hjemmekontor 🙈). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Del Skrevet 18. november 2020 Ja. Mild såpe, lunkent vann (ikke varmt) og forsiktig "klapping" for å få huden tørr. Ikke hard frottèring. 👍 Anonymkode: 8c35e...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadda123 Skrevet 18. november 2020 #9 Del Skrevet 18. november 2020 Trener hver dag, noen ganger to ganger om dagen. Dusjer 2-3 ganger i uken. ingen problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Del Skrevet 18. november 2020 Jeg dusjer hver dag enten jeg har trent eller ei. Bruker mild såpe, og vasker ikke håret hver dag. Vasker håret 2-3 ganger i uken. Jeg svetter ikke så veldig i hodet når jeg trener ute, og trener jeg inne, har jeg vinduet oppe, og blir ikke så svett oppi hodet. Har håret vekk fra fjeset, så det ikke får ansikts-svette på seg. Anonymkode: 418db...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Del Skrevet 18. november 2020 Trener hver dag, trener overkropp/bein annenhver dag. Dusjer etter hver trening, men dusjer håret bare etter beinøkter og løping, blir ikke så veldig svett av å trene overkroppen. Anonymkode: 2d3ab...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella_b Skrevet 18. november 2020 #12 Del Skrevet 18. november 2020 Både tørr hud i forbindelse med dusjing og fett hår kommer gjerne av alt for harde ingredienser i det du vasker deg med. Enkelte produkter der ute skulle vært forbeholdt utvendig bilvask🥴 Stripper hår og hodebunn for alt av naturlige oljer. Huden blir da gjerne knusktørr, mens hodebunnen forsøker å hente seg inn ved å lage mer olje. Prøv å kjøpe milde, sulfatfrie produkter og en body lotion som passer din hudtype👌 For å svare på det konkrete spørsmålet: jeg trener hver dag og dusjer etter hver trening. Alt annet ville vært veldig ubehagelig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13 Del Skrevet 18. november 2020 Trener 1-3 ganger om dagen, dusjer etter hver økt, og alltid om morgenen i tillegg om jeg ikke trener da. Får tørr hud uansett, men særlig etter svømming, avhengig av god fuktighetskrem. Har kort hår, blir aldri fett. Anonymkode: 8b0e5...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 22. november 2020 #14 Del Skrevet 22. november 2020 Eg brukar såpe berre under armane og på føtene, alt anna (også håret) brukar eg berre vatn på, nett for å skydde hår og hud. Det funkar greitt nok, men prøver å unngå dusjing så langt det er mogleg. Litt avhengig av treninga, men etter kampsportøkter vaskar eg som oftast ikkje håret, i alle fall ikkje om vi ikkje har trent forsvar mot hårtak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå