AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Hei, jeg sliter med stram kjeve pga stress og angst. Tror jeg biter tennene sammen mye ubevisst. Kan føles som halse er strammere også. Noen som vet om dette har direkte innvirkning på pusten? Føler jeg ikke puster ordentlig, og dette gir meg bare mer angst. Føler meg også stram i skuldre og rygg.. andre som har vært borti dette? Hva gjorde dere? Anonymkode: fb1d8...20c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Jeg har de samme problemene med spenninger og har hatt det i noen år. Det har ingen innvirkning på pusten altså selv om det kan kjennes sånn ut Blir du bekymret for det så kan du forsøke å gjøre fysisk aktivitet, da kjenner man at man faktisk får puste og at det ikke blir verre selv om man blir faktisk andpusten. En god nedstress-øvelse som roer pusten er å puste inn mens du teller til 5, så ut mens du teller til 6. Gjør dette noen ganger. Viktig at utpust er rolig og lang, det er utpust som roer kroppen ned. Anonymkode: a8106...4c7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Takk for tips, skal prøve! 🙂Ja, jeg vet at jeg får puste, men pusten føles «kortere» hvis du skjønner. Som om jeg stopper opp litt og holder den.. vanskelig å forklare. Jeg tror selv jeg er en overflatepuster. Merkelig nok kjenner jeg dette best når jeg skal slappe av.... ts Anonymkode: fb1d8...20c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå