AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Ekkelt bilde, mn vil ikkje ta opp tiden til helsevesenet i denne tiden. Vet dere hva d er? Moren min trodde d var streptokokker, er tredje gang på 3 mnd jeg har d. Varer i noen uker, så blir d mindre ømt, så tilbake og gjør vondt bare av å svelge spyttet mitt. Har hatt halsbetennelse to ganger før, mn så ikkje sånn ut.. trengs d penicillin/antibiotika til dette..? Hva kan jeg gjøre? PUsser tennene, vet tunga mi ikkje er den fineste... Anonymkode: 905bc...a06
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Det kan se ut som tonsillitt, men det skyldes oftest virus. Har du ikke nedsatt almenntilstand eller tydelig feber, er det lite trolig det skyldes bakterier. Anonymkode: 6c33b...936
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Om formen din er dårlig må du teste deg for korona! Anonymkode: 97cbf...b6c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Streptokokker er en spesifikk bakterie som kan gi halsbetennelse, og kan kun verifiseres ved å ta en dyrkningsprøve fra svelget. Du kan derimot ha en halsbetennelse av annen årsak, herunder alle mulige typer virus og enkelte andre bakterier. Bakteriell halsbetennelse gjør ofte svært vondt, man får feber, hovne lymfeknuter og pusspropper i svelget. Har du ingenting av dette har du nok heller ikke en bakteriell halsbetennelse, herunder streptokokker. Anonymkode: 1a95c...9d5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå