AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Hei! Jeg har alltid vært dårlig på bakcup, men har nå bestemt meg for å prøve iCloud Drive. Fungerer det bra? Jeg har nå gått for 200GB til 29 kr i måneden. Men da er det vel slik at dersom Macen min blir ødelagt, så kan jeg laste ned disse filene fra hvilken som helst ny Mac? Jeg ser også at Time Machine er en løsning, men det er vel kun backup på egen Mac, evt harddisk? Så hvis leiligheten brenner ned er det lite håp Eller er det vanlig å bruke begge deler? Jeg har ikke kjempepeiling, så tar gjerne imot tips på trygg backup til Macen. Jeg burde gjort dette for leeeenge siden, men jeg er vel ikke den eneste som har slurvet litt... #69dudes Anonymkode: 247ca...53c
spinner Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 iCloud drive fungerer fint hvis du skal ta vare på filer av forskjellige slag og du ikke driver med enorme datamengder. Det er ikke (hvis det ikke er noe jeg har gått glipp av) et automatisert backup system, men et fint system for fjernlagring. Kjekt hvis du har behov for å bruke samme fil på flere maskiner/telefoner o.l. TimeMachine er et supert automatisk backup system. Forutsetter ekstern harddisk. Største problem er som du sier hvis huset brenner. Den store fordelen med TM er at det er hele maskinen med innstillinger, bokmerker osv. Det betyr at hvis du bytter maskin kan du bare plugge inn TM disken og konfigurere hele systemet automatisk. Hvis filene dine er viktige for deg ville jeg gått for begge deler. Da har du filene i sikkerhet og hele systemet backet opp hvis Mac'en din plutselig tar kvelden (eller du får lyst på en ny). Ekstern HD koster ikke mye.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 5 timer siden, spinner skrev: iCloud drive fungerer fint hvis du skal ta vare på filer av forskjellige slag og du ikke driver med enorme datamengder. Det er ikke (hvis det ikke er noe jeg har gått glipp av) et automatisert backup system, men et fint system for fjernlagring. Kjekt hvis du har behov for å bruke samme fil på flere maskiner/telefoner o.l. TimeMachine er et supert automatisk backup system. Forutsetter ekstern harddisk. Største problem er som du sier hvis huset brenner. Den store fordelen med TM er at det er hele maskinen med innstillinger, bokmerker osv. Det betyr at hvis du bytter maskin kan du bare plugge inn TM disken og konfigurere hele systemet automatisk. Hvis filene dine er viktige for deg ville jeg gått for begge deler. Da har du filene i sikkerhet og hele systemet backet opp hvis Mac'en din plutselig tar kvelden (eller du får lyst på en ny). Ekstern HD koster ikke mye. Takk for svar! Jeg tenker jeg går for begge deler da. Nå fikk jeg lagt de viktigste filene i iCloud Drive i går, men med Time Machine i tillegg bør jeg sove godt om natten TS Anonymkode: 247ca...53c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå