AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #21 Skrevet 17. november 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du alle leger er like flinke pga utdannelsen 😂? Anonymkode: 92a0f...1c2 ja det er jo klart. i noens hode er leger guder og tar ikke feil. jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått feil medisin eller feil diagnose på legevakta. da jeg hadde celleforandringer så ga ikke legen min beskjed om at celleprøven jeg tok ikke var lesbar og han burde kalt meg inn til ny time umiddelbart. istedet sa han ikke noe som helst og avtalen var at hvis jeg ikke hørte noe så var alt i orden. men det var overhodet ikke i orden. en annen lege på legevakten sendte meg hjem med valium og sa jeg hadde muskelsmerter. jeg hadde nesten 40 i feber og hadde utslett rundt magen/ryggen. det viste seg å være helvetesild da jeg fikk en ny lege dagen etter.. Anonymkode: fc9ac...e7f 4
galaxy Skrevet 17. november 2020 #22 Skrevet 17. november 2020 altså, du har hovne lymfekjertler, utslett og vedvarende D-vitaminmangler til tross for max dose i flere måneder?? her MÅ du få en skikkelig utredning. dette er ikke normalt 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #23 Skrevet 17. november 2020 Alle burde egentlig ta D vitaminer om vinteren i Norge, men om du ikke får noe resultat av det så er det jo litt merkelig ja. Anonymkode: 664b3...d15 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #24 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jepp, han mente det tydet på et meget godt immunforsvar 🙈 Ikke utslettet altså, men de hovne lymfekjertlene. Anonymkode: c4cc4...4f0 Det kan være noe i det han sier, om det er en slags immunrespons på at du tar veldig sterke d-vitaminer f.eks. Anonymkode: 664b3...d15
Gjest Lily_88 Skrevet 17. november 2020 #25 Skrevet 17. november 2020 (endret) Bytt lege, han der må jo være på bærtur! Er han utenlandsk? og hvis det er vanskelig å skifte lege, så bestill time til privat lege (Aleris eller noe). Vi skal ikke spekulere i kreft, det kan være noe med tarmen din, kanskje en betennelse, whatever. Men D-vitamin mangel i ung alder er ikke bra for alderdommen, det kan bli helsemessig tungt om 20 år... Og i mellomtiden; be om en second opinion på lommelegen.no? Mens du venter? Når du får et svar derfra, ta med det til privat legen. Dette bør du fikse allerede i kveld! Du går på sterke doser D-vitaminer som ikke gir resultater, da er det noe annet og kan sikkert lett fikses innen en viss tid. Vær tøff nå å ta tak i problemet! For både deg og familien! Endret 17. november 2020 av Lily_88
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #26 Skrevet 17. november 2020 Okei, da tenker jeg at jeg kan legge fra meg tankene om at jeg bare er litt hypokonder. Har hatt utslettet lenger enn jeg har gått på tablettene. Det kommer og går på forskjellige steder, klør ikke. Lymfekjertlene oppdaget jeg i sommer, så de har vært sånn i 4 mnd ca.. Ikke like store hele tiden. Visste ikke at det var de sterkeste tablettene jeg hadde fått. Føler meg mye mer sliten nå enn jeg gjorde når jeg var der i februar. Tror jeg skriver til lommelegen.no med en gang jeg. Takk dere!! Ts Anonymkode: c4cc4...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #27 Skrevet 17. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, da tenker jeg at jeg kan legge fra meg tankene om at jeg bare er litt hypokonder. Har hatt utslettet lenger enn jeg har gått på tablettene. Det kommer og går på forskjellige steder, klør ikke. Lymfekjertlene oppdaget jeg i sommer, så de har vært sånn i 4 mnd ca.. Ikke like store hele tiden. Visste ikke at det var de sterkeste tablettene jeg hadde fått. Føler meg mye mer sliten nå enn jeg gjorde når jeg var der i februar. Tror jeg skriver til lommelegen.no med en gang jeg. Takk dere!! Ts Anonymkode: c4cc4...4f0 Ville vurdert å prøve å bytte tabletter om de uansett ikke virker. Ville bare kjøpt noen andre B vitaminer på apoteket om du ikke har prøvd det. Anonymkode: 664b3...d15
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #28 Skrevet 17. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville vurdert å prøve å bytte tabletter om de uansett ikke virker. Ville bare kjøpt noen andre B vitaminer på apoteket om du ikke har prøvd det. Anonymkode: 664b3...d15 For det første har han D- vitaminmangel. Ikke B- vitamin.. om en dose på 4000 i døgnet ikke hjelper så hjelper det heller ikke med vitaminer fra rema. Han har i tillegg en del andre symptomer. Mannen må til legen å få en ny utredning, ikke B- vitaminer fra rema... Anonymkode: fc9ac...e7f 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #29 Skrevet 17. november 2020 Kanskje du må ha kombinasjon av noe? Husker da jeg var innlagt på sykehuset med minste, måtte ta jevnlige blodprøver, hadde jeg kraftig jernmangel. Jeg fikk da jern intravenøst uten virkning. Så da begynte de å tenke ut hva annet det kunne være. De fant da ut at jeg hadde B12 mangel. Fikk B12 sprøyter i 3 eller 5 dager. Og da gikk jernnivået opp 😊 så var rett og slett pga B12 mangel. Har de sjekka alt av mangel i kroppen? Ville uansett hørt om de kan henvise til ultralyd av lymfekjrtlene. Det har jeg hatt 2 ganger i år. Første gangen kun av lyskene, 2.gangen av både hals og lyskene. De er forstørret, men ingen tegn til noe ondt. Noen ganger kan de bli litt forstørret og fobli sånn resten av livet uten at det er noe galt. men var greit å få sjekka ut. Hadde jo tilleggssymptomer som nattesvette, ekstremt trøtthet, har også små røde prikker som klør og blør. Men må bare finne meg i å ha det sånn. Selvom det er drit slitsomt 🙈 legen tok sist 4 glass med blodprøver uten noe tegn til at det er noe galt 😅 er 29 år Anonymkode: 80e78...1df
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #31 Skrevet 18. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første har han D- vitaminmangel. Ikke B- vitamin.. om en dose på 4000 i døgnet ikke hjelper så hjelper det heller ikke med vitaminer fra rema. Han har i tillegg en del andre symptomer. Mannen må til legen å få en ny utredning, ikke B- vitaminer fra rema... Anonymkode: fc9ac...e7f Jeg ville teste noen andre D vitaminer fra apoteket uansett om han ikke har gjort det. Kan være hjelpestoff han ikke tåler eller at det er en annen sort D vitamin, altså ikke alt dreier seg om det nummer. At de han tar ikke funker for han, det er alt vi vet. Anonymkode: 664b3...d15
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #32 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville teste noen andre D vitaminer fra apoteket uansett om han ikke har gjort det. Kan være hjelpestoff han ikke tåler eller at det er en annen sort D vitamin, altså ikke alt dreier seg om det nummer. At de han tar ikke funker for han, det er alt vi vet. Anonymkode: 664b3...d15 OG det at lymfekjertlene er hovne og at han er sliten kan faktisk bety at det er for mye på en gang med de sterke han tar. Anonymkode: 664b3...d15 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #33 Skrevet 18. november 2020 Det er også en ting at hvis man spiser mye vitamin D så trenger man også vitamin K. De forholder seg til hverandre. https://www.healthline.com/nutrition/vitamin-d-and-vitamin-k#TOC_TITLE_HDR_3 Det finnes tilskudd bed begge deler. Også flytende, som kanskje er lettere for kroppen å ta opp. https://foodpharmacy.blog/thorne-research-vitamin-dk2.html Anonymkode: 664b3...d15
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #34 Skrevet 18. november 2020 Tenker det er bra å bytte lege. Hvis magetrøbbelet stammer fra cøliaki, betyr det at tarmtottene kan være så ødelagte at de ikke klarer ta opp næring eller vitaminer. Da blir man slapp og energifattig! Greit å få sjekket mer nå som d-vitaminnivået ikke går opp. (Obs: hvis du skal testes for cøliaki, må du spise helt som vanlig: ikke legg om til glutenfri kost før prøven. Trøst: hvis det ER cøliaki, kan tarmen bli frisk igjen med riktig kost og tida til hjelp) Anonymkode: 0b18f...d5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå