AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Jeg føler meg som en dass om dagen, har bare lyst til å sove. Hatt noen rare hovne lymfekjertler og litt andre rare problemer siste året, og ble selvfølgelig livredd for kreft. Var hos legen i februar og fikk resept på d-vitamin pga ganske kraftig mangel. Var tilbake i september og fikk ny resept, fortsatt kraftig mangel. Har vært permittert og masse i sola, og tillegg til å spise makrell i tomat hver eneste dag. Er det ikke rart at jeg fortsatt har mangel? Har tatt tablettene hver dag.. Blir mer og mer redd for at jeg går rundt med noe uoppdaget. Innspill mottas med takk. Mann 35, ellers frisk i følge legen 😊 Anonymkode: c4cc4...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Får du store doser med tilskudd eller bare de som er reseptfrie? Har du veldig lav mangel holder det ikke med de som er reseptfrie. De er laget for folk som ikke har underskudd. Jeg spør fordi det var det min gamle lege ba meg om å ta da jeg hadde alvorlig lave verdier for noen år siden. Etter at jeg byttet lege har jeg fått de sterkeste Divisun-tablettene når jeg har mangel og de har effekt. Anonymkode: 7f02c...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Det kan være tarmen ikke tar til seg næringen. I og med at du har tatt tilskudd men verdiene ikke har gått opp. Sjekket deg for cøliaki? Anonymkode: db83d...446 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Mange sliter med D-vitamin opptak, og den D-vitaminen som er i mat er veldig lite. Sola er vel ikke den mest effektive på senhøsten heller, og de reseptfrie kosttilskuddene er heller ikke nok hvis lageret er lite. Få resept på tilskudd og få tak i de effektive kosttilskuddene, når lageret er på vanlig nivå så kan du ta vanlig reseptfrie i tilfelle du sliter med opptak til vanlig. Hvis du føler deg nedstemt og utslitt så er dette vanlige symptomer på D-vitamin mangel. Anonymkode: 405a7...906 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg som en dass om dagen, har bare lyst til å sove. Hatt noen rare hovne lymfekjertler og litt andre rare problemer siste året, og ble selvfølgelig livredd for kreft. Var hos legen i februar og fikk resept på d-vitamin pga ganske kraftig mangel. Var tilbake i september og fikk ny resept, fortsatt kraftig mangel. Har vært permittert og masse i sola, og tillegg til å spise makrell i tomat hver eneste dag. Er det ikke rart at jeg fortsatt har mangel? Har tatt tablettene hver dag.. Blir mer og mer redd for at jeg går rundt med noe uoppdaget. Innspill mottas med takk. Mann 35, ellers frisk i følge legen 😊 Anonymkode: c4cc4...4f0 jeg hadde ekstrem mangel på d-vitamin. jeg måtte ta en del prøver for å se til at dt ikke var en underliggende sykdom som førte til mangelen. etter det fikk jeg d vitamin i høye doser på resept. jeg måtte tilbake 3 måneder etter for å sjekke om verdiene var gått opp. det var de men ikke nok. det kan ta lang tid får du er oppe i normale verdier. hos meg har manglen vært der så lenge at det har gått ut over skjettet mitt :/ jeg må ta tilskudd fra september til mars fra nå av hvert år som sagt så kan det ta månedsvis før du er oppe i normale verdier. Anonymkode: fc9ac...e7f 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg som en dass om dagen, har bare lyst til å sove. Hatt noen rare hovne lymfekjertler og litt andre rare problemer siste året, og ble selvfølgelig livredd for kreft. Var hos legen i februar og fikk resept på d-vitamin pga ganske kraftig mangel. Var tilbake i september og fikk ny resept, fortsatt kraftig mangel. Har vært permittert og masse i sola, og tillegg til å spise makrell i tomat hver eneste dag. Er det ikke rart at jeg fortsatt har mangel? Har tatt tablettene hver dag.. Blir mer og mer redd for at jeg går rundt med noe uoppdaget. Innspill mottas med takk. Mann 35, ellers frisk i følge legen 😊 Anonymkode: c4cc4...4f0 sikker på at du ikke har noe underliggende sykdommer? at verdiene fortsatt er så lave etter flere måneder med tilskudd høres rart ut Anonymkode: fc9ac...e7f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Et viktig spørsmål her er hvilken dose du fikk Anonymkode: 3a1ed...b33 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 Takk for svar dere! Er underliggende sykdommer jeg er redd for. Har tatt divisun 4000IE daglig siden februar..Vet ikke om de er sterke? Fikk resept på de samme igjen nå i høst. Har slitt med magen det siste halvannet året også, men har tenkt dette er pga småbarn i hus. Legen mener det samme. Har også hatt noen rare utslett flere steder på kroppen, og er blitt nummen i et par fingre. Så var det som sagt hovne lymfekjertler, både i nakken og I lysken. Det mente legen var et godt tegn...Burde kanskje bare bytte lege. Ts Anonymkode: c4cc4...4f0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 Tar bare 2 vanlige d-vit.tabletter = 20mikrogram/dag. Anonymkode: 427ce...fc4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere! Er underliggende sykdommer jeg er redd for. Har tatt divisun 4000IE daglig siden februar..Vet ikke om de er sterke? Fikk resept på de samme igjen nå i høst. Har slitt med magen det siste halvannet året også, men har tenkt dette er pga småbarn i hus. Legen mener det samme. Har også hatt noen rare utslett flere steder på kroppen, og er blitt nummen i et par fingre. Så var det som sagt hovne lymfekjertler, både i nakken og I lysken. Det mente legen var et godt tegn...Burde kanskje bare bytte lege. Ts Anonymkode: c4cc4...4f0 jo de er sterke. det var det jeg og fikk. verdiene hadde gått opp i løpet av 3 måneder og ble betraktelig bedre men om du har gått siden februar uten å få økning så syns jeg du burde utredes, for det høres rart ut Anonymkode: fc9ac...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere! Er underliggende sykdommer jeg er redd for. Har tatt divisun 4000IE daglig siden februar..Vet ikke om de er sterke? Fikk resept på de samme igjen nå i høst. Har slitt med magen det siste halvannet året også, men har tenkt dette er pga småbarn i hus. Legen mener det samme. Har også hatt noen rare utslett flere steder på kroppen, og er blitt nummen i et par fingre. Så var det som sagt hovne lymfekjertler, både i nakken og I lysken. Det mente legen var et godt tegn...Burde kanskje bare bytte lege. Ts Anonymkode: c4cc4...4f0 utslett og hovne lymfekjertler er et godt tegn? tuller du?? bytt lege og få en utredning!!! Anonymkode: fc9ac...e7f 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: utslett og hovne lymfekjertler er et godt tegn? tuller du?? bytt lege og få en utredning!!! Anonymkode: fc9ac...e7f Hvorfor må man bytte lege ? Alle har vel samme utdannelse.? Anonymkode: 427ce...fc4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må man bytte lege ? Alle har vel samme utdannelse.? Anonymkode: 427ce...fc4 Mener du alle leger er like flinke pga utdannelsen 😂? Anonymkode: 92a0f...1c2 6
VoodooChild Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må man bytte lege ? Alle har vel samme utdannelse.? Anonymkode: 427ce...fc4 Alle har nok tilnærmet lik utdannelse, men de har ikke lik dømmekraft. Noen leger er faktisk ikke flink. 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: utslett og hovne lymfekjertler er et godt tegn? tuller du?? bytt lege og få en utredning!!! Anonymkode: fc9ac...e7f Da er det avgjort, jeg bytter lege! Er ikke bare å bytte lege her jeg bor forsåvidt, det er fulle lister over hele linja. Skjønner jo hvorfor det var ledige plasser hos denne legen nå. Anonymkode: c4cc4...4f0 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: utslett og hovne lymfekjertler er et godt tegn? tuller du?? bytt lege og få en utredning!!! Anonymkode: fc9ac...e7f Jepp, han mente det tydet på et meget godt immunforsvar 🙈 Ikke utslettet altså, men de hovne lymfekjertlene. Anonymkode: c4cc4...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, han mente det tydet på et meget godt immunforsvar 🙈 Ikke utslettet altså, men de hovne lymfekjertlene. Anonymkode: c4cc4...4f0 Hvor lenge har du hatt utslettet og de hovne lymfeknutene? Anonymkode: 427ce...fc4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 Herregud, tror det er lurt å bytte lege ja. Divisun 4000 er de sterkeste du får, så det er veldig rart at det ikke har gått seg til i det hele tatt. Viktig å bli tatt på alvor hos legen! Anonymkode: 7f02c...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må man bytte lege ? Alle har vel samme utdannelse.? Anonymkode: 427ce...fc4 ja men ikke alle er like nøye. har selv blitt feildiagnosert hos lege og jeg er ikke den eneste. min far ble blant annet ikke utredet for smerter i halsen før det var gått et år. det var kreft og han er død nå.. Anonymkode: fc9ac...e7f 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, tror det er lurt å bytte lege ja. Divisun 4000 er de sterkeste du får, så det er veldig rart at det ikke har gått seg til i det hele tatt. Viktig å bli tatt på alvor hos legen! Anonymkode: 7f02c...a6e enig. Anonymkode: fc9ac...e7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå