Gå til innhold

porsche


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst på en porsche, nå er barna store og har førerkort selv, så kan kjøpe meg en sporty en, men vet ikke helt hvilken. Noen anbefalinger ?

Anonymkode: 854fd...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.cnet.com/roadshow/reviews/2020-porsche-911-carrera-s-coupe-review/

Denne jeg likte ja, er den jeg har sett mest på. Kanskje litt rart at en dame er så opptatt av bil, men når venninnene likte hest, likte jeg bil og motorsykkel 😂

Tenkte vente til nyåret med å kjøpe, med levering i mars/april. 

Takk for svar :)  Godt å få skikkelige svar og ikke bare sarkasme fordi jeg vil unne meg et leke/kjøretøy i voksen alder ❤️ 

Anonymkode: 854fd...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://www.cnet.com/roadshow/reviews/2020-porsche-911-carrera-s-coupe-review/

Denne jeg likte ja, er den jeg har sett mest på. Kanskje litt rart at en dame er så opptatt av bil, men når venninnene likte hest, likte jeg bil og motorsykkel 😂

Tenkte vente til nyåret med å kjøpe, med levering i mars/april. 

Takk for svar :)  Godt å få skikkelige svar og ikke bare sarkasme fordi jeg vil unne meg et leke/kjøretøy i voksen alder ❤️ 

Anonymkode: 854fd...632

Den der har jeg virkelig sansens for!! Jeg får utsette min bildrøm til jeg også har barn ute av redet :)

Du kan også vurdere carrera 4s, de er veldig populære i Norge. Men det er noe herlig med bakhjulstrekk også!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Pappi skrev:

Den der har jeg virkelig sansens for!! Jeg får utsette min bildrøm til jeg også har barn ute av redet :)

Du kan også vurdere carrera 4s, de er veldig populære i Norge. Men det er noe herlig med bakhjulstrekk også!!

❤️

Anonymkode: 854fd...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Den eneste "ekte" Porsche er 911.

Anonymkode: 31108...0ce

 

1 hour ago, Pappi said:

Det kommer litt an på budsjettet ditt hvilken 911 du skal velge. Men 911 bør det være!

 

Ikke noe galt med 911, men de som sier at den eneste ekte Porsche er 911 har ofte ikke hatt så mange Porscher :) 

Vil du ha ny bil eller veteran, hva er budsjettet? Vedlikeholdskostnader kan være betydelig på enkelte modeller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Porsche Panamera Turbo Sport Turismo , og en Cayenne. Vi er fornøyd, men komme rjo litt an på hva behovet ditt er. Vi har fortsatt tenåringer i hus, og trenger litt størrelse på ihvertfall en bil. Den ene blir nok byttet ut etterhvert, vi får se. 

Anonymkode: 25d85...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tiuren skrev:

Ikke noe galt med 911, men de som sier at den eneste ekte Porsche er 911 har ofte ikke hatt så mange Porscher :) 

Har vel hatt bare 8 Porsche... 2 stk Cayenne, 2 stk Panamera, og 4 stk 911. Har nå en 911gt2 og en 911gt4.

Så jeg vet sikkert ikke hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 31108...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først kjøpe Porsche mener jeg at man må kjøpe en 911 eller lignende. Ikke noe SUV eller firedørs sedan! 

Anonymkode: 9c029...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vel hatt bare 8 Porsche... 2 stk Cayenne, 2 stk Panamera, og 4 stk 911. Har nå en 911gt2 og en 911gt4.

Så jeg vet sikkert ikke hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 31108...0ce

Da har du hatt flere en meg, Panamera har jeg aldri kjørt. Men da får vi bare være uenige i om 911 er eneste ekte Porsche, det er lov det og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes Cayman er en lett og liten sak som er gøy å kjøre. Har hentet tre slike brukt fra USA, der de er nokså rimelige. Lett å selge i Norge, om enn ikke alltid med så stor fortjeneste.

Anonymkode: c036c...755

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har vel hatt bare 8 Porsche... 2 stk Cayenne, 2 stk Panamera, og 4 stk 911. Har nå en 911gt2 og en 911gt4.

Så jeg vet sikkert ikke hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 31108...0ce

Haha 😄
Særlig herlig når det som blir nevnt som alternativ (til 911) er 944!! For en vits 😂

Anonymkode: 387bf...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Haha 😄
Særlig herlig når det som blir nevnt som alternativ (til 911) er 944!! For en vits 😂

Anonymkode: 387bf...c6e

Haha, tror ikke vi har samme form for humor.... Antar du er en slik som har masse flotte biler i garasjen, på internett. 

"jeg vil ha Porsche" er et ganske åpent utsagn, og det er to grupper som kjører P-bil. Entusiaster og de som vil "være kule" (ofte oppfattet som noe annet), entusiastene vet hva en 944turbo eller S2 er god for sammenlignet med biler av samme årgang (har du kjørt en god 944 på bane noen gang?). Men vil man ha ny bil så er det selvfølgelig ikke et alternativ, men TS sa heller ikke hva hxn ville ha. 

Et annet fint poeng med "new timer" Porsche er at man ikke blir oppfattet som man tilhører "klyse segmentet", mennesker kommer bort for å snakke med deg om bil.... Nesten som å kjøre MC. 

Edit:

I mine øyne er dette en nesten perfekt bil (ikke min, og jeg har ingen forbindelse til selger): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=197465835

Endret av Tiuren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Tiuren skrev:

 

Et annet fint poeng med "new timer" Porsche er at man ikke blir oppfattet som man tilhører "klyse segmentet", mennesker kommer bort for å snakke med deg om bil.... Nesten som å kjøre MC. 

Edit:

I mine øyne er dette en nesten perfekt bil (ikke min, og jeg har ingen forbindelse til selger): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=197465835

Da hadde jeg heller kjøpt en tilsvarende årsmodell Corvette! Mer kraft, moro og oppmerksomhet for de som liker det, for pengene. Og MYE finere utseende. 

Anonymkode: 9c029...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2020 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Har vel hatt bare 8 Porsche... 2 stk Cayenne, 2 stk Panamera, og 4 stk 911. Har nå en 911gt2 og en 911gt4.

Så jeg vet sikkert ikke hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 31108...0ce

911 GT4? Åpenbart ikke 🤣

Anonymkode: f6a76...0a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tiuren said:

Haha, tror ikke vi har samme form for humor.... Antar du er en slik som har masse flotte biler i garasjen, på internett. 

Jaha ja. Nei, da antar du nok feil. Og hvorfor i alle dager du antar det basert på at jeg tuller med en 944 aner jeg ikke, men det får nå være din sak. Og ja, du har nok rett i at vi ikke har samme form for humor.

Anonymkode: 387bf...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Klagenfurt skrev:

Kjøp en Taycan. Mest verdi for penga.

Får litt avsmak på Taycan etter dette, men John Arne Riise nikker sikkert anerkjennende.

 

Anonymkode: f6a76...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...