Gå til innhold

Er farlige kuler på testikler faste?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Kjenner en bevegelig ekstremt bitteliten kul i testikkel, fattern hadde samme og dey var spermatocele, visstnok vanlig.

Ved testikkelkreft, er det slik at kulen sitter fast i testikkelen?

Anonymkode: 66a54...fb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig å få kuler i vevet rundt testikkelen, spesielt etter 30+, de er som en slags åreknuter, men alle kuler bør undersøkes, selv om kreftkuler som oftest er mer ubevegelige, men ufarlige kuler kan og være det. Om den er veldig liten kan det jo også bare være en fettkul eller en liten innvokst kvise. Gå til legen og få det sjekket uansett. ❤️ 

Anonymkode: 9750f...9d7

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uvanlig å få kuler i vevet rundt testikkelen, spesielt etter 30+, de er som en slags åreknuter, men alle kuler bør undersøkes, selv om kreftkuler som oftest er mer ubevegelige, men ufarlige kuler kan og være det. Om den er veldig liten kan det jo også bare være en fettkul eller en liten innvokst kvise. Gå til legen og få det sjekket uansett. ❤️ 

Ifølge urologen er så å så si abslutt alle testikkelkreftkuler faste. 

Vil si min er mer ved bitetestikkelen.. 😅

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge urologen er så å så si abslutt alle testikkelkreftkuler faste. 

Vil si min er mer ved bitetestikkelen.. 😅

Ja de er generelt sett mer ubevegelige og mest sannsynlig er den ufarlig. Men det er ikke dumt å sjekke det ut. Ellers kan du jo følge med på om den vokser/endrer seg, men jeg tenker bedre føre var. Kan jo være litt vanskelig å kjenne fasthet i såpass løst vev som rundt testiklene. Men opp til deg da. Lykke til uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...