Gå til innhold

Hvor skal vi bosette oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke laget en tråd før så beklager om denne ikke er på riktig plass.

Jeg og samboer har vært sammen i over 10 år, og også bodd i en by i 10 år sammen. Ingen av oss er fra byen, men vi har gjennom årene skapt oss et nettverk og trives forsåvidt.

Nå tenker vi på barn, og om det er her vi vil oppdra dem. Vi er begge fra to forskjellige små(!) bygder i distriktet og det er her vi har det meste av familien. Ingen av oss er interessert i å flytte tilbake dit. Samtidig er det veldig dyrt for enebolig i byen. 

Jeg kjenner at jeg lengter litt mot noe mer landlig, men det er fint å bo sentralt også. Vi har snakket om å flytte til en mindre by eller sted i Norge (komme oss vekk fra nord-norsk vinter!), men da vil vi jo verken ha familie eller det nettverket vi har bygget opp...

Noen som har vært i samme situasjon og har tips eller erfaring? Eller noen som rett og slett vet om et fint sted å bosette seg i Norge? :)

Anonymkode: 324b3...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i litt samme situasjon. Jeg søker jobb men det er et vanskelig marked her jeg bor. er selv fra et lite tettsted men inser at jeg må flytte for å få jobb om jeg ikke ender opp som  ufør. Da betyr det å velge bort noe

Anonymkode: 355c8...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Norge, dyrt... Tromsø? Fullt mulig å få kjøpt seg enebolig selv om det er dyrt. Se etter noe som kan ha litt behov for modernisering så kan dere finne noe til brukbar pris.

Anonymkode: b353f...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Østfold. Massevis av landlige områder med både kyst og skog, varmt og tørt klima og korte avstander til flere byer (Moss, Halden, Fredrikstad og Sarpsborg, samt Oslo, om man gidder å reise en times tid). Boligprisene er fremdeles på et greit nivå sammenlignet med tilsvarende sentrale områder.

Anonymkode: acf7f...d03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...