Gå til innhold

Færre aborter under pandemien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel færre som har fyllesex og som blir voldtatt? 

• Liker 9
Skrevet

Generelt mindre tilfeldig sex...? 🤷‍♀️

Skrevet

Det er jo ikke sårt, er jo umulig å lage barn uten å bryte 1 meters regelen...

Og par som har sittet omtrent oppå hverandre med hvert sitt hjemmekontor i 8 mnd, er vel så lei av hverandre at de ikke orker...

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo ann på grunnen, får folk barn nå, selv om de egentlig ikke vil, pga frykt for å bli alene? eller har de mindre sex? 

Begge deler er jo litt tragisk. Men man får vel egentlig bare sett om det at vi får flere barn er årsaken, mellom 3(mars) og (idag) 9mnd.

Selv ville jeg nok tatt abort hvis jeg skulle blitt gravid nå grunnet situasjonen.

Skrevet (endret)

Det er nok færre aborter fordi det er færre uplanlagte graviditeter etter tilfeldig sex? Det skulle jeg tro var en sterkt medvirkende årsak til færre aborter. Folk går ikke så mye på byen lenger, stedene stenger før folk blir for fulle og ukritiske til hvem de har tilfeldig sex med, man frarådes å omgås fremmede for tett, dermed er det veldig mange uønskede graviditeter som aldri skjer i utgangspunktet.

Endret av Million
stavefeil rettet
  • Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Senil skrev:

Kommer jo ann på grunnen, får folk barn nå, selv om de egentlig ikke vil, pga frykt for å bli alene? eller har de mindre sex? 

Begge deler er jo litt tragisk. Men man får vel egentlig bare sett om det at vi får flere barn er årsaken, mellom 3(mars) og (idag) 9mnd.

Selv ville jeg nok tatt abort hvis jeg skulle blitt gravid nå grunnet situasjonen.

I artikkelen til FHI står det at i alle fall Kvinneklinikken i Bergen oppgir at de venter flere fødsler i januar og februar. Blir spennende å se statistikken etterhvert.

Gjest Fallabella
Skrevet

Folk blir også avvist og får ikke helsehjelp pga restriksjoner ved virus. Jeg måtte jobbe i to døgn for å få lov til å komme på sykehus med en hjertesyk person.. Folk får ikke komme til legen slik det var tidligere. 

• Opprett ny...