AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Jeg har hatt en byll her og der mellom lårene i flere år. Men i det siste har det blitt mye oftere. Jeg har også fått dem under puppene og under armene. Har noen fått behandling for dette før? Anonymkode: 308ef...e0f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Hei. Dette høres ut som hidradenitis suppurativa. Det finnes hjelp og forebyggende behandling å få i regi av fastlege og hudlege. Info https://www.hudportalen.no/hidradenitis-suppurativa-hs/hva-er-hidradenitis-suppurativa-hs Anonymkode: c10e3...805 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Jepp, som hen over meg sier, svettekjertelbetennelse. Anonymkode: 4a12f...b79
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har hatt en byll her og der mellom lårene i flere år. Men i det siste har det blitt mye oftere. Jeg har også fått dem under puppene og under armene. Har noen fått behandling for dette før? Anonymkode: 308ef...e0f Jeg ser at de over meg nevner hidradentis og det kan hende det er dét, men det kan også hende at det kommer fra hormonforandringer i kroppen. Jeg fikk omtrent 10-12 slike over et år, noen større enn andre - de største byllene var på størrelse med tennisballer, jeg kunne ikke gå/sitte/bevege arm osv. Skikkelig vondt. Fikk dog kun én om gangen, eller en stor og en mye mindre like ved siden av. Jeg er medisinert for lavt stoffskifte og da jeg tok tester for en av disse byllene bad jeg dem om å sjekke hvordan nivået var. Det var i den lavere enden av skalaen, selv om jeg tidligere lå over midten av normalen med medisinene, så legen økte dosen min min. Har aldri hatt dem siden! Verdt å sjekke ut Anonymkode: cab32...8b9
norw Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Hvordan er det mulig å ikke gå til legen for å sjekke dette? Altså for flere år siden. 11
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 10 minutter siden, norw skrev: Hvordan er det mulig å ikke gå til legen for å sjekke dette? Altså for flere år siden. Mange som vegrer seg for å dra til legen pga erfaring med dårlig behandling, eller rett og slett at det blir utsatt veldig lenge pga økonomi eller lignende. Har man utsatt det en stund kan man utsette det litt lenger, osv. Anonymkode: ac697...eca 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Jeg liker ikke å gå til lege. I tillegg har jeg aldri hørt om at det er en diagnose. Kjenner jeg blir utrolig stresset nå. Ver noen hvor mye behandling koster? Anonymkode: 308ef...e0f
solmåneogstjerner Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 Men hallo, du må jo dra til legen med dette! 7
solmåneogstjerner Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke å gå til lege. I tillegg har jeg aldri hørt om at det er en diagnose. Kjenner jeg blir utrolig stresset nå. Ver noen hvor mye behandling koster? Anonymkode: 308ef...e0f Et par hundre kroner for konsultasjon med fastlegen. Og da får du vite mer. Uansett så er det verdt det! 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Det er en hudlidelse. Vet det er flere som har blitt bedre av å gå på doxylin over en lengre periode. Dette får du hos fastlegen. Anonymkode: 4248c...3f7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Da burde jeg nok bestille en time. Anonymkode: 308ef...e0f
solmåneogstjerner Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da burde jeg nok bestille en time. Anonymkode: 308ef...e0f Ja! Det bør du gjøre. Lykke til og god bedring 😊
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 Det er et tegn på insulinresistens. https://www.youtube.com/watch?v=BUp6JBMTw0o Anonymkode: cec1a...93a 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 Gå til legen, om det er HS be om p få dalacin som du smører på. Det eneste som funker for meg, smører i det jeg kjenner at det kommer ny betennelse, så gir det seg ganske raskt. Anonymkode: e2e8d...d63
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 Høres ut som hs. Det er en del ting du kan prøve, men det viktigste er å gå til legen. Det er også en gruppe på Facebook som har mange medlemmer og mye kunnskap/erfaring. Anonymkode: 6cf00...b43
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 For en revolusjonerende dag. Har hatt dette lenge, og vært hos lege flere ganger, men ikke skjønt hva det er før jeg leste denne tråden. Anonymkode: c5b2c...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er et tegn på insulinresistens. https://www.youtube.com/watch?v=BUp6JBMTw0o Anonymkode: cec1a...93a Virkelig? Jeg er en ekstrem godtemoms og jeg får slike.. Ble testet for sukkersyke for 6 år siden, men ble forsikret at jeg ikke har det. Så testet de for reaktiv(?) sukkersyke eller «omvendt» sukkersyke.. Men de sendte meg hjem uten løsning og svar 🤷🏼♀️ Anonymkode: cab32...8b9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Jeg er en ekstrem godtemoms og jeg får slike.. Ble testet for sukkersyke for 6 år siden, men ble forsikret at jeg ikke har det. Så testet de for reaktiv(?) sukkersyke eller «omvendt» sukkersyke.. Men de sendte meg hjem uten løsning og svar 🤷🏼♀️ Anonymkode: cab32...8b9 Jepp. Det er faktisk ikke et uvanlig problem blant overvektige. Kelly Hogan har snakket mye om byllene hun fikk. De ble hun kvitt ved å ta tak i kostholdet. Anonymkode: cec1a...93a 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Det er faktisk ikke et uvanlig problem blant overvektige. Kelly Hogan har snakket mye om byllene hun fikk. De ble hun kvitt ved å ta tak i kostholdet. Anonymkode: cec1a...93a Har du link? har et veldig slankt familiemedlem som jeg har sett at har det samme. Men har ikke lyst å snakke om det med den personen. Anonymkode: 308ef...e0f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 49 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp. Det er faktisk ikke et uvanlig problem blant overvektige. Kelly Hogan har snakket mye om byllene hun fikk. De ble hun kvitt ved å ta tak i kostholdet. Anonymkode: cec1a...93a Jeg er ikke overvektig i det hele tatt dog, jeg har en BMI på 20.9... Anonymkode: cab32...8b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå