AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Skjønner ikke hvordan det er mulig at dersom en mann er utro, så er det dama han ligger med som har all skyld i det. Selvfølgelig er det ikke fint gjort av noen av dem, men hvorfor er det så mange som legger all skyld på den parten som ikke er utro? Det er jo mannen som er utro sitt ansvar å være trofast dersom han er i et forhold. Den andre har da ingen forpliktelser? Grunnen til at jeg spør...jeg har hørt om flere tilfeller der folk mener elskerinnen ene og alene har ødelagt familien. Jeg har også fått høre det om meg selv. Da jeg var 15 år var jeg i en slik situasjon. Det viste seg at han jeg møtte regelmessig var mye eldre enn han sa, og ikke nok med det. Han var gift og hadde barn. Han løy om alderen sin, sikkert for å få ligge med unge jenter lettere. sa aldri at han var gift, men jeg fant selvsagt ut av det, men valgte å fortsette å møtes og ha sex flere ganger til. Noe jeg nå i ettertid ser at var fryktelig dumt. Men jeg var jo veldig ung, og han godt voksen. Da kona hans fant dette ut ble hun kjempesint på både meg og han. Etter noen dager var hun bare sint på meg. Ble terrorisert og plaget med ufine meldinger i et år etterpå. Etter en stund sendte både han, og hun meg forskjellige meldinger hvor de kalte meg hore, home wrecker, jeg var stygg, jeg var en løgner osv.. jeg var årsaken til at de ikke var sammen mer og at deres barn nå hadde foreldre som ikke bodde sammen ! Hun virket ut til å veksle mellom å tro på han (han innrømte ikke noe) og å høre på hva jeg sa. Hun skjønte jo at han hadde vært utro da, han hadde visst vært det flere ganger før ettersom jeg forstod. Han gav meg skylden for at det ble slutt og mente at jeg satt han i den situasjonen(?) Så jeg mener ikke at jenter bevisst skal ligge med andre som er i et forhold. Men de som er utro tar selv valget om å være det. Kan ikke sitte å skylde på elskerinna som om han ble voldtatt... Anonymkode: ec86f...586 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Fordi det gjør så usannsynlig, ekstremt vondt å bli bedratt av den man elsker høyere enn alle. Så da er det lettere å legge skylden på noen andre, for Verdens Beste Mann kunne vel aldri finne på noe sånt? Anonymkode: c990a...bb1 12
Kenelz Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 (endret) Mannen som har skyld. Er elskerinnen din venninne, en fra familien, osv. så skjønner jeg hvorfor mange blir sinte på hun. Opp i alt så er det mannen som er synderen. Endret 16. november 2020 av Kenelz 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Jeg synes meldingene du beskriver at du fikk, er verre enn det du gjorde. Du gjorde også noe fryktelig dumt, men du er ikke den som brøt opp ekteskapet. Her har mannen ansvaret selv. Anonymkode: 3c546...15a 3
Lønnesirup01 Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Det enkle svaret er vel at det fortsatt er noen følelser igjen for mannen, og det er lettere å legge skylden på kvinnen. Så tror jeg også mange håper at han virkelig ble forført, fremfor å ha forført henne. Man gjør jo alle mentale øvelser man kan for å gjøre det lettere for seg selv. Jeg har aldri vært i den situasjonen selv - hverken som den bedratte eller elskerinnen - men bestevenninnen min opplevde at kjæresten var utro, og fikk en annen jente til å helle en øl over jenta han var utro med på byen. Da jeg konfronterte henne med hvor barnslig hun var, sa hun bare "men jeg elsker jo ham og ikke henne". Hun ser nok på ting helt annerledes idag, ti år senere, hun angrer på hele forholdet med ham og er godt etablert med en annen. Men det tar tid, og man må komme dit først. Sinne mot elskerinnen reflekterer som regel noen latente følelser for mannen, enten man vedkjenner seg det eller ikke. 2
Silva Pluvialis Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Jeg synes elskerinnen er like skyldig, jeg, om hun faktisk vet at mannen er gift eller i et forhold. Hun bidrar til og legger til rette for utroskap vel viten om at mannen ikke er singel. Det er utrolig dårlig gjort. 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 De retter ikke sinne dit det bør rettes, for da er alt over. De kan ikke miste alt de har, eller tror de har, så om de kan hate og bli kvitt elskerinnen så er det best. Jeg var en slik. Rettet alt mot henne og utsatte henne for helvetes mens mannen stod bare og så på. Når galskapen gikk over og jeg satte meg ned for å føle på smerten og ikke sinnet, kjente jeg et sår så dypt at det ikke kunne leges. Jeg kasta ut mannen, oppsøkte elskerinna og ba henne om unnskyldning. Vi hilser når vi ses. Hun ble også manipulert, som meg,hun var også et offer. Anonymkode: 280a2...5ab 15
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Ene og alene mannens ansvar. Anonymkode: fdafb...dec 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 4 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jeg synes elskerinnen er like skyldig, jeg, om hun faktisk vet at mannen er gift eller i et forhold. Hun bidrar til og legger til rette for utroskap vel viten om at mannen ikke er singel. Det er utrolig dårlig gjort. Her er jeg uenig. Manmen er ikke utro hvis han ikke allerede har det mindsetet at han kan komme på å være det. Det er han som bryter løftet som han har ansvar for. Ikke greit gjort av elskerinnen heller, men hun er ikke den som velger å bryte et løfte til sin kjære. Det er han selv som har makten over hva han velger å gjøre. Dersom elskerinnen sier ja, så kan mannen fortsatt si nei. Anonymkode: 3c546...15a 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Jeg synes ikke dette var ditt ansvar som 15 åring. Det er under den seksuelle lavalderen og dette var en voksen gift mann som løy både til deg og kona. Han har både vært utro og hatt sex med en mindreårig. Kona må også ha vært tjukk i huet som sendte deg sånne mld og la all skyld på deg ettersom hun var en voksen dame. Hadde jeg vært gift med en som hadde ligget med en mindreårig, så hadde jeg skilt meg med en gang. Anonymkode: 2a7cc...5ff 15
Silva Pluvialis Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er jeg uenig. Manmen er ikke utro hvis han ikke allerede har det mindsetet at han kan komme på å være det. Det er han som bryter løftet som han har ansvar for. Ikke greit gjort av elskerinnen heller, men hun er ikke den som velger å bryte et løfte til sin kjære. Det er han selv som har makten over hva han velger å gjøre. Dersom elskerinnen sier ja, så kan mannen fortsatt si nei. Anonymkode: 3c546...15a Men elskerinnen kan velge en annen person enn akkurat den som er opptatt, ikke sant? På generelt grunnlag så mener jeg at elskerinnen er medskyldig, men akkurat i situasjonen til TS så er det litt annerledes siden hun var mindreårig. Hun var et barn. Han var voksen. Det er åpenbart at mannen har skyld i denne situasjonen. Han ville jeg rett og slett anmeldt, om jeg var deg, TS. Det er ulovlig å ha sex med noen under den seksuelle lavalder, så her er det ikke du som har gjort noe galt. Du har blitt utsatt for overgrep, og det er ikke din skyld. 💔 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke dette var ditt ansvar som 15 åring. Det er under den seksuelle lavalderen og dette var en voksen gift mann som løy både til deg og kona. Han har både vært utro og hatt sex med en mindreårig. Kona må også ha vært tjukk i huet som sendte deg sånne mld og la all skyld på deg ettersom hun var en voksen dame. Hadde jeg vært gift med en som hadde ligget med en mindreårig, så hadde jeg skilt meg med en gang. Anonymkode: 2a7cc...5ff Oisann, tror jeg hoppet over den detaljen om at hun var 15 da jeg leste! Da er det enda verre at hun fikk disse meldingene! Og mannen har jo utnyttet en mindreårig... Her har du ikke noe ansvar TS! Hadde du vært eldre, så ja litt, men ikke når du var kun 15 år. Anonymkode: 3c546...15a 7
Silva Pluvialis Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke dette var ditt ansvar som 15 åring. Det er under den seksuelle lavalderen og dette var en voksen gift mann som løy både til deg og kona. Han har både vært utro og hatt sex med en mindreårig. Kona må også ha vært tjukk i huet som sendte deg sånne mld og la all skyld på deg ettersom hun var en voksen dame. Hadde jeg vært gift med en som hadde ligget med en mindreårig, så hadde jeg skilt meg med en gang. Anonymkode: 2a7cc...5ff Jeg hadde skilt meg og anmeldt mannen for seksuell omgang med mindreårig. 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 Tror egentlig dette handler mest om en iboende narsissisme i kvinner som man ikke snakker om. At kvinner har behov for å tro at de er den mest spesielle kvinnen i hele verden, der utroskap blir en skikkelig smell for et sånt verdensbilde siden de i praksis ble seksuelt utkonkurrert av en annen kvinne. Det er rett og slett enklere å hate rivalinnen en å fire på oppfatningen om at man er et unikt stykke kvinne. Jeg mener det samme viser seg i hvor sykelig sjalu kvinner er: menn i forhold får ikke ha kvinnelige venner, kvinner som skal ha tilgang på telefoner og bedriver forhør om hvorfor han var lenge på do osv. Anonymkode: ec92f...752 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Jeg hadde skilt meg og anmeldt mannen for seksuell omgang med mindreårig. Ja, det hadde jeg også gjort. Anonymkode: 2a7cc...5ff 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Men elskerinnen kan velge en annen person enn akkurat den som er opptatt, ikke sant? På generelt grunnlag så mener jeg at elskerinnen er medskyldig, men akkurat i situasjonen til TS så er det litt annerledes siden hun var mindreårig. Hun var et barn. Han var voksen. Det er åpenbart at mannen har skyld i denne situasjonen. Han ville jeg rett og slett anmeldt, om jeg var deg, TS. Det er ulovlig å ha sex med noen under den seksuelle lavalder, så her er det ikke du som har gjort noe galt. Du har blitt utsatt for overgrep, og det er ikke din skyld. 💔 Hadde det ikke vært med den ene, ville mannen kanskje vært utro med noen andre. Derfor mener jeg han har alt ansvaret for selve utroskapet. Men jeg er enig i at det er galt av elskerinnen også. Ikke i denne situasjonen, men generelt. Jeg tenker det er litt som å se på at noen blir mobbet, kanskje gi litt ros til mobberen, uten å si fra eller faktisk delta selv. Anonymkode: 3c546...15a
Trolltunge Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 11 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jeg hadde skilt meg og anmeldt mannen for seksuell omgang med mindreårig. Takk for at du skrev det. Var det første som slo meg, og kan nærmest ikke forstå at det er mulig å tenke noe annet. Hvem vil fortsette med å være gift med en mann som er utro, og det til og med med mindreårig?????? Forstår ikke at det er mulig, men det er mye rare mennesker i verden. 9
Silva Pluvialis Skrevet 16. november 2020 #18 Skrevet 16. november 2020 2 minutter siden, Trolltunge skrev: Takk for at du skrev det. Var det første som slo meg, og kan nærmest ikke forstå at det er mulig å tenke noe annet. Hvem vil fortsette med å være gift med en mann som er utro, og det til og med med mindreårig?????? Forstår ikke at det er mulig, men det er mye rare mennesker i verden. Enig. Om jeg var gift med en mann som hadde hatt sex med en mindreårig så hadde ikke utroskapen vært hovedfokuset. Det hadde vært langt mer smertefullt for meg å vite at et barn hadde blitt voldtatt for det er det INGEN som skal oppleve. 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #19 Skrevet 16. november 2020 Ja, din historie er kjip, men den ligner ikke de vanlige historiene om utroskap, der det er snakk om to samtykkende voksne som gjør noe utilgivelig mot en uvitende tredjepart. De har begge skyld, men hadde han ikke truffet henne så hadde det ikke skjedd. Derfor hater man kvinnen. Anonymkode: 6702f...412 4
Rant Skrevet 16. november 2020 #20 Skrevet 16. november 2020 Det er mannens ansvar - både om han er utro eller om det blir slutt som følge av det. Det er han som har lovet troskap til kona, ikke elskerinnen. Men, jeg tror mange tenker at elskerinnen burde se forholdet fra konas perspektiv, og forstå at det er umoralsk og ekstremt dårlig gjort. Man tenker at elskerinnen ikke bør være delaktig i noe hun kanskje ikke ønsker å utsettes for selv. Men det er ikke alltid så enkelt. Mange elskerinner er ofte blendet av forelskelse. Når man er forelsket står verden stille, og det er kun dem to som eksisterer. Men det finnes også elskerinner som rett og slett ikke bryr seg, dem tenker at det ikke er deres problem. Fordi det er jo ikke deres problem. Det er partner som er utro sitt ansvar, ene og alene. Mann eller kvinne. Også, som noen nevnte, er det enklere å rette hatet mot noen man ikke må forholde seg til. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå