AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Hva slags type sengesett liker du både i stoff og mønster? Jeg kjøper kun sengetøy etter om jeg liker mønstret. Stoffet må være bomull men usikker på hva slags type bomull jeg liker best så jeg kjøper forskjellig. Og jeg liker best småblomstrede sengetøy. Anonymkode: a041d...bc8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Liker best bommulssateng. Må være hotellhvitt. Anonymkode: 39404...459 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Jeg glemte å spørre om pris. Hva slags pris klasse liker dere best sengesettet i? Jeg kjøper kun sengesett under 500 kroner. Siden jeg er så usikker på hvilket stoff det skal være. Anonymkode: a041d...bc8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Tettvevd egyptisk. Må være helhvitt, eller med minimale detaljer. Har to sett fra Yves Delorme. Tror hvert sett kostet ca 4000. Men har hatt de i nesten 10 år, og de er fortsatt like fine tross vask og tromling hver uke. Vil uansett tro det er rimeligere (og bedre kvalitet) enn å stadig kjøpe nytt av dårlig kvalitet, og ha 10-30 sett i skapet. Anonymkode: ee5d0...0e4 2
Kenelz Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Kjøper alt av sengetrekk så lenge det ikke er laget av polyester. Liker best når den er hvitt og har lite farger. Om sommeren synes jeg det er fint med hvitt sengesett med beige «sommer» mønstre. Liker ikke snirkler. Om vinteren: Flanell Om høst/vår: Sateng Sommer: Sateng, økologisk bomull, osv.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tettvevd egyptisk. Må være helhvitt, eller med minimale detaljer. Har to sett fra Yves Delorme. Tror hvert sett kostet ca 4000. Men har hatt de i nesten 10 år, og de er fortsatt like fine tross vask og tromling hver uke. Vil uansett tro det er rimeligere (og bedre kvalitet) enn å stadig kjøpe nytt av dårlig kvalitet, og ha 10-30 sett i skapet. Anonymkode: ee5d0...0e4 Jeg har hatt vanlige billige i bomull i over 10 år jeg også, og de er helt fine, så det er ikke unikt for dyre sengetøy😊 Anonymkode: 83f89...498 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt vanlige billige i bomull i over 10 år jeg også, og de er helt fine, så det er ikke unikt for dyre sengetøy😊 Anonymkode: 83f89...498 "Har hatt (noen?)" Som i at du ikke har de lengre. Og som i at du også har hatt sett som ikke varer så lenge. Mitt innspill går på miljø. Virker som om mange har 10-20-30 sett. Og gambler på kvalitet. Anonymkode: ee5d0...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg glemte å spørre om pris. Hva slags pris klasse liker dere best sengesettet i? Jeg kjøper kun sengesett under 500 kroner. Siden jeg er så usikker på hvilket stoff det skal være. Anonymkode: a041d...bc8 Under 500,-? Det er jo bare trist. Her bruker vi noen tusen på sengetøy, til gjengjeld er de knallgod, trenger kun to sett og de holder i årevis. Anonymkode: e8d93...881
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt vanlige billige i bomull i over 10 år jeg også, og de er helt fine, så det er ikke unikt for dyre sengetøy😊 Anonymkode: 83f89...498 Jo, tro meg, det er ENORM forskjell. Anonymkode: e8d93...881
flygefisk1 Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 (endret) 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags type sengesett liker du både i stoff og mønster? Jeg kjøper kun sengetøy etter om jeg liker mønstret. Stoffet må være bomull men usikker på hva slags type bomull jeg liker best så jeg kjøper forskjellig. Og jeg liker best småblomstrede sengetøy. Anonymkode: a041d...bc8 Egyptisk bomull, sateng og økologisk bomull. Liker naturlig "mønster" og jordfarget sengesett. (Ikke masse farger og motiver) Kjøper heller 1 sett med høy kvalitet av stoffene jeg nevner over, prisklassen er fra 500 - 1500 ,- (kommer an på tilbud etc. Egyptisk bomull er av og til på salg hos KID til 500 kr per sett). Jeg har vel 6 sengesett, og de har vart i 5 år allerede (Kjøpte siste settet fra Ellos i mars, øko bomull mørk brun. Kjempe mykt og godt) Endret 16. november 2020 av flygefisk1
flygefisk1 Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tettvevd egyptisk. Må være helhvitt, eller med minimale detaljer. Har to sett fra Yves Delorme. Tror hvert sett kostet ca 4000. Men har hatt de i nesten 10 år, og de er fortsatt like fine tross vask og tromling hver uke. Vil uansett tro det er rimeligere (og bedre kvalitet) enn å stadig kjøpe nytt av dårlig kvalitet, og ha 10-30 sett i skapet. Anonymkode: ee5d0...0e4 Egyptisk bomull har de av og til på salg hos KID. Elsker det stoffet i senga, da går de ned ca 500-600 kr i pris, det er ett kupp
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Under 500,-? Det er jo bare trist. Her bruker vi noen tusen på sengetøy, til gjengjeld er de knallgod, trenger kun to sett og de holder i årevis. Anonymkode: e8d93...881 Jeg har bare prøvd de under 500 kroner. Lurer på om jeg skal kjøpe noe dyrere neste gang og heller kjøpe sjeldnere. Nå kjøper jeg altfor mange. Må begrense meg. Anonymkode: a041d...bc8
flygefisk1 Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt vanlige billige i bomull i over 10 år jeg også, og de er helt fine, så det er ikke unikt for dyre sengetøy😊 Anonymkode: 83f89...498 Du burde investere i ett dyrere sett og du merker forskjellen, jeg vet at vanlig bomull fint kan vare i over 10 år. Hvis du vasker det riktig! Men det er absolutt ikke deilig å sove i - når du har prøvd ut disse andre av høyere kvalitet.
flygefisk1 Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare prøvd de under 500 kroner. Lurer på om jeg skal kjøpe noe dyrere neste gang og heller kjøpe sjeldnere. Nå kjøper jeg altfor mange. Må begrense meg. Anonymkode: a041d...bc8 Lite vits å kjøpe en haug med sengesett. Kjøp heller ett par dyrere i høyere kvalitet, så er mye gjort - og mye plass er spart.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 Kjøper alle kun ensfargede sengesett? Er det noen som liker mønster og hva slags? Anonymkode: a041d...bc8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 Akkurat nå, flygefisk1 skrev: Lite vits å kjøpe en haug med sengesett. Kjøp heller ett par dyrere i høyere kvalitet, så er mye gjort - og mye plass er spart. Ja det er det jeg vurderer nå. Men jeg aner ikke hva jeg skal gå for siden jeg må kjøpe for å prøve? Har prøvd bare de under ca. 500 kroner og jeg har ikke merka noe forskjell i stoffet. Flanell, bomull, krepp. Har prøvd feks. Bomull i forskjellige butikker. Jeg trodde det da var forskjell i bomull når man kjøper dem i forskjellige butikk kjeder. Og ikke alle i samme butikk kjede. Anonymkode: a041d...bc8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #18 Skrevet 16. november 2020 Og glatt bomull og vasket bomull. De heter så mye forskjellig så vanskelig å vite hva som er hva. Anonymkode: a041d...bc8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #19 Skrevet 16. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøper alle kun ensfargede sengesett? Er det noen som liker mønster og hva slags? Anonymkode: a041d...bc8 Jeg elsker blomstermønster! Synes ensfargede blir kjedelige. Kunne ALDRI hatt et helhvitt sengesett. Anonymkode: 0fd77...f88 1
flygefisk1 Skrevet 16. november 2020 #20 Skrevet 16. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg vurderer nå. Men jeg aner ikke hva jeg skal gå for siden jeg må kjøpe for å prøve? Har prøvd bare de under ca. 500 kroner og jeg har ikke merka noe forskjell i stoffet. Flanell, bomull, krepp. Har prøvd feks. Bomull i forskjellige butikker. Jeg trodde det da var forskjell i bomull når man kjøper dem i forskjellige butikk kjeder. Og ikke alle i samme butikk kjede. Anonymkode: a041d...bc8 Dra på KID og kjøp et fint sateng-sett, jeg personlig elsker både sateng og egyptisk bomull. Men egyptisk bomull faller på en høyere prislapp enn sateng. Men ja, kjøp sateng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå