Gå til innhold

Dette med vennskap mellom mann og kvinne..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det kan være litt vanskelig med vennskap til menn (jeg er kvinne), fordi det nesten ligger litt i kortene at sannsynligheten er stor for at den ene får følelser for den andre etter en viss tid. Jeg har vært i et vennskap i en stund nå, der jeg har tolket en del signaler den siste tiden fra min mannlige venn om at han prøver/ tenker på noe mer. Men er det innafor å spørre eller "avklare" det ganske tidlig om hva man tenker, eller hvordan gjør folk det? 🙈 Det virker kanskje som et dumt spørsmål. Har ikke hatt så mange venner opp i gjennom, spesielt ikke mannlige og merker at dette er litt utfordrende. 

Anonymkode: c1424...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn er kun venner med kvinner så lenge der er et visst håp om å komme i buksa på henne sies det. 

Anonymkode: cd897...a98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2020 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det kan være litt vanskelig med vennskap til menn (jeg er kvinne), fordi det nesten ligger litt i kortene at sannsynligheten er stor for at den ene får følelser for den andre etter en viss tid. Jeg har vært i et vennskap i en stund nå, der jeg har tolket en del signaler den siste tiden fra min mannlige venn om at han prøver/ tenker på noe mer. Men er det innafor å spørre eller "avklare" det ganske tidlig om hva man tenker, eller hvordan gjør folk det? 🙈 Det virker kanskje som et dumt spørsmål. Har ikke hatt så mange venner opp i gjennom, spesielt ikke mannlige og merker at dette er litt utfordrende. 

Anonymkode: c1424...80d

Hvis du føler han prøver/tenker på noe mer enn vennskap, og du ikke gjør det, ja da burde du avklare det snarest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er kun venner med kvinner så lenge der er et visst håp om å komme i buksa på henne sies det. 

Anonymkode: cd897...a98

Er ikke tilfelle for meg i hvert fall. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Frøyamor skrev:

Hvis du føler han prøver/tenker på noe mer enn vennskap, og du ikke gjør det, ja da burde du avklare det snarest. 

Du kan vel umulig være kvinne? "Alle" damer som jeg kjenner og er interessert i vil aldri avklare det tydelig. På den måten kan de få litt ekstra oppmerksomhet fra meg. Irriterende... men enig! Burde ha fått det avklart! 

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn er kun venner med kvinner så lenge der er et visst håp om å komme i buksa på henne sies det. 

Anonymkode: cd897...a98

Nei, dette stemmer ikke. Jeg har nesten bare mannlige venner. Svært få av dem har prøvd seg, og de som har prøvd har jeg kuttet ut. De aller beste vennene mine er også menn, ingen av de har prøvd seg på noe. Bestekameraten min har jeg sovet ved siden av flere ganger uten at han har rørt meg. Det hadde bare vært komisk hvis han hadde prøvd på noe, vi bare ler når folk tror vi er noe mer enn venner. Barna hans kaller meg tante ☺️

Anonymkode: 8fabf...198

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette stemmer ikke. Jeg har nesten bare mannlige venner. Svært få av dem har prøvd seg, og de som har prøvd har jeg kuttet ut. De aller beste vennene mine er også menn, ingen av de har prøvd seg på noe. Bestekameraten min har jeg sovet ved siden av flere ganger uten at han har rørt meg. Det hadde bare vært komisk hvis han hadde prøvd på noe, vi bare ler når folk tror vi er noe mer enn venner. Barna hans kaller meg tante ☺️

Anonymkode: 8fabf...198

Hva var poenget med å kutte de ut? Var det umulig å beholde dem som venn etter at det var avklart at det kun ville være vennskap?

Anonymkode: 78313...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2020 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Men er det innafor å spørre eller "avklare" det ganske tidlig om hva man tenker, eller hvordan gjør folk det? 🙈

:klo: Jeg ville aldri kommet på å spørre mine mannlige venner om det var noe mer enn vennskap en gang. Jeg tar det for gitt at de er venner inntil det motsatte er bevist. (De fleste av dem er dessuten lykkelig gift - og ja, jeg kjenner konene også og har et godt forhold til dem også.) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva var poenget med å kutte de ut? Var det umulig å beholde dem som venn etter at det var avklart at det kun ville være vennskap?

Anonymkode: 78313...c65

2 av dem oppførte seg sjalu over tid. Det orket jeg ikke. Jeg er ikke nær venn med de to andre som har prøvd seg, de er på en måte bekjente fremdeles men har veldig lite med dem å gjøre. 

Anonymkode: 8fabf...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

2 av dem oppførte seg sjalu over tid. Det orket jeg ikke. Jeg er ikke nær venn med de to andre som har prøvd seg, de er på en måte bekjente fremdeles men har veldig lite med dem å gjøre. 

Anonymkode: 8fabf...198

Ah, da skjønner jeg.

Anonymkode: 78313...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det også for gitt at det kun er vennskap til den ene parten spør om noe annet. Å si at menn kun er venner med kvinner i håp om sex opplever jeg som en ganske giftig stereotyp mot menn. Det stemmer nok for noen, begge veier. Og tror mange menn sier det for å tøffe seg for kompisene.

Joda, jeg har venner jeg har pult, men da startet det gjerne med det/det var målet, så var vi venner etterpå nettopp fordi det ikke ble noe mer etter det. Men jeg har også mannlige venner jeg ikke har pult, og ikke kunne tenke meg å pule heller. Min beste venn er naboen fra da jeg var 4 år. Vi har ikke bodd på samme sted de siste 15 årene, men holder koken likevel. Begge har vært veldig klar på at vi ikke er interessert i noe sånt. Jeg synes ikke det er det minste rart å få klem av min beste venn når min far går bort, men hjemstedet synes det, så jeg er visst 7 måneder på vei nå :gravid: Kjekt å vite:P

Anonymkode: ad2ef...e9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer svært sjelden, finnes få ekte vennskap i verden mellom mann og kvinne. Vi er ikke laget for det.

Det er bortkasta tid å investere i et vennskap med en kvinne, når hun får seg partner så har hun ikke tid til den mannlige vennen lenger.

Anonymkode: eb9ef...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fungerer svært sjelden, finnes få ekte vennskap i verden mellom mann og kvinne. Vi er ikke laget for det.

Det er bortkasta tid å investere i et vennskap med en kvinne, når hun får seg partner så har hun ikke tid til den mannlige vennen lenger.

Anonymkode: eb9ef...44d

Snakk for deg selv. 

Anonymkode: 8fabf...198

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på din spesifikke situasjon ville jeg rådet deg til å ta tak i det. Men hvordan er spørsmålet 🤔 for om det er slik at du må avvise ham kan det være en stor skuffelse for ham og vanskelig å komme seg videre fra med vennskapet i behold. Har dere felles venner som du eventuelt kunne diskutert dette med, fortrolig? Kanskje de har råd fra «utsiden»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...