AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Det er så utrolig vanskelig. Men en barndom som jeg trodde var bra, er plutselig ikke så bra når jeg tenker meg om. Jeg tror det var noe Narsisist greier med det. Det er en utrolig merkelig følelse, jeg føler meg forvirret. Hvordan finne ut mer og forstå dette? Anonymkode: c784e...e23
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Her tror jeg det er lurt å gå til en psykolog og få hjelp til å lirke frem og forstå hva det var før du lager deg for mye egne teorier og kanskje lage falske minner/versjoner av minner Hva et barn tenkte da sett med voksene øyne er åså annerledes osv. Da får du bearbeidet det mer effektivt og "ryddigere" Anonymkode: ca24f...d02 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her tror jeg det er lurt å gå til en psykolog og få hjelp til å lirke frem og forstå hva det var før du lager deg for mye egne teorier og kanskje lage falske minner/versjoner av minner Hva et barn tenkte da sett med voksene øyne er åså annerledes osv. Da får du bearbeidet det mer effektivt og "ryddigere" Anonymkode: ca24f...d02 Vet psykologer i Norge mye om narsissist da? Føler det er vanskelig å forstå en person som har vokst opp slik, når dem ikke har opplevd det selv. Anonymkode: c784e...e23
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Dette kan mange terapeuter mye om. Sier ikke alle. Har du lest deg litt opp på temaet? Når du går til behandler beskriver du dine opplevelser og erfaringer. Refere gjerne til samtaler du hadde med de eller de du mistenker har narsissistiske trekk, hva sa de og hva følte du. Alt er jo "normalt" i egen barndomm intill andre hjelper en å se det med andre øyne eller sier at det ikke er normalt. Mener her altså at en proffesjonel sier det. Ikke bare venner. Beskriv vedkommende sine handlinger og hva handlingene fikk deg til å føle eller hva du tenker om opplevelsene nå som du er voksen. En eventuel diagnose vil jo ikke med sikkerhet kunne settes på en person kun gjennom annenhånds info om vedkomende, men terapeuten vil kunne danne seg et bilde og hjelpe deg med din forvirring. At du har grei kjemi med terapeuten er også relevant. At du kjenner på tillit. Terapeuter trenger ikke ha opplevd traumer selv for å forstå lidelse. Empati gir dem denne evnen. Empati er å sette seg inn i andres opplevelse av noe. Narsissister mangler denne evnen, de ser primært sine egne behov og derfor blir barn av narsissister skadet på den måten at de eksempelvis vil kunne ha vansker med grensesetting (narsissister trår ofte over andres grenser), og et skjevt bilde av hvordan en god kjærlighetsrelasjon bør være. Eller selv får narcissist trekk..Det står mye informativt om dette på nettet, bare husk å være litt kildekristisk i søkene dine, for det er mye sensasjonelt og overdrevent der ute. Jeg har troen på at en terapeut kan hjelpe deg med å se ting klarere. Kanskje har du selv visse mønstre i livet ditt du tror eller tenker er destruktive? Å snakke med en proffesjonel kan hjelpe deg med det. Anonymkode: a2ea1...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Hvordan har du det nå da? Man trenger ikke å grave opp grums bare for å gjøre det. Bare ikke kvern for mye på det alene, det er selve oppskriften på å danne falske minner. Anonymkode: e2536...638 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet psykologer i Norge mye om narsissist da? Føler det er vanskelig å forstå en person som har vokst opp slik, når dem ikke har opplevd det selv. Anonymkode: c784e...e23 ? Det var da også en.. narscissistisk ting å si Anonymkode: 5537b...011 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 Anbefaler deg å følge snappen/insta Ptsd hverdagen. Ei flott dame der inne som deler både om forhold med narsissist og oppvekst med narsissist. Anonymkode: cc69b...69b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ? Det var da også en.. narscissistisk ting å si Anonymkode: 5537b...011 Enig med deg. «Ingen kan forstå meg, fordi jeg er for spesiell og unik.» Som om ikke psykologer vet masse om vanskelige oppvekster og dårlige foreldre. Ts skriver ikke at hun har depresjon eller angst osv. Hun ønsker å finne feil ved hennes foreldre. Kanskje de var kjipe eller narsissistisk. Kanskje de var helt vanlige, med sine feil og mangler. Anonymkode: e2536...638
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så utrolig vanskelig. Men en barndom som jeg trodde var bra, er plutselig ikke så bra når jeg tenker meg om. Jeg tror det var noe Narsisist greier med det. Det er en utrolig merkelig følelse, jeg føler meg forvirret. Hvordan finne ut mer og forstå dette? Anonymkode: c784e...e23 Trenger du å finne ut mer om det? Om du ikke har hatt noen problemer før du begynte å tenke på det, så ser jeg ikke grunnen til å skulle grave i ting. Noen ganger er det best å bare la ting ligge og fokusere på å ha et godt liv. Om du derimot slet mye før du begynte å tenke på dette, så kan du ta deg en tur til psykolog for å få nøstet opp i fortiden. Anonymkode: 01f55...dee 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 På 16.11.2020 den 21.34, AnonymBruker skrev: Trenger du å finne ut mer om det? Om du ikke har hatt noen problemer før du begynte å tenke på det, så ser jeg ikke grunnen til å skulle grave i ting. Noen ganger er det best å bare la ting ligge og fokusere på å ha et godt liv. Om du derimot slet mye før du begynte å tenke på dette, så kan du ta deg en tur til psykolog for å få nøstet opp i fortiden. Anonymkode: 01f55...dee Ja, jeg sliter med ting fra før. Har nå nylig fått minner som dukker opp og ser at ting ikke var slik jeg trodde. Har problemer med en person også, i mitt liv nå. Ingen har noen gang forstått meg, eller trodd på meg hele livet når jeg prøvde å få fram at noe var galt, derfor er det vanskelig å tro at noen som helst vil forstå meg, også en psykolog. Jeg er redd for at de ikke skal tro på meg slik som noen her kommenterer "hun prøver å finne feil på sine foreldre", "de hadde bare noen feil og mangler som alle andre", "hun overreagerer", "det er hun det er noe galt med"... For det er akkurat slik jeg har fått imot meg i alle årene, alt var min feil og jeg trodde på det til slutt, helt til nå når jeg er voksen.. Jeg ønsker så utrolig mye å treffe noen som vet hva jeg snakker om, som tror på meg. Tenk om psykologen ikke forstår og tror jeg er en idiot? Har de kunnskaper om narsisist ? Forstår de hvor lure dem er, hvor gode de er til å spille offeret, og hvor mye skade de kan gjøre uten å bli tatt? Ts Anonymkode: c784e...e23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå