Gå til innhold

Ob tamponger har feil bruksanvisning??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har ingenting med sex å gjøre. 

Anonymkode: 88c67...821

• Liker 3
Skrevet

Fornærma er kanskje litt overdrivelse eller? det er jo ikke akkurat et personlig angrep mot deg. Ikke handler det om sex heller. 

men at de burde oppdatere seg litt, det er helt klart. Et bedre ord er «skjedekrans», for det er ikke til å skjule at jenter faktisk HAR en slags kant inne i vagina som strekkes og blir mindre/borte ved sex. Men det er ingen hinne nei. Hvordan skulle mensblodet kommet ut liksom 

Anonymkode: d5363...ebb

Skrevet

Oi skal jeg poste det et annet sted eller fordi tenkte det hadde med sex å gjøre jeg kan poste et annet sted

jeg synes det var ganske sykt ja

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fornærma er kanskje litt overdrivelse eller? det er jo ikke akkurat et personlig angrep mot deg. Ikke handler det om sex heller. 

men at de burde oppdatere seg litt, det er helt klart. Et bedre ord er «skjedekrans», for det er ikke til å skjule at jenter faktisk HAR en slags kant inne i vagina som strekkes og blir mindre/borte ved sex. Men det er ingen hinne nei. Hvordan skulle mensblodet kommet ut liksom 

Anonymkode: d5363...ebb

"Skjedekransen kan variere i størrelse og tykkelse, og være mer eller mindre synlig, men den er elastisk og kan hos de fleste tøyes betydelig uten at slimhinnen får rifter og begynner å blø. Det er altså ingen hinne som forsvinner eller som man mister første gang man har samleie."

Jomfruhinne og skjedekransen er IKKE det samme. Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt. 

• Liker 3
Skrevet

så hvorfor kan ikke tampongmerket bare endre dette? jeg blir lei meg over at så mange kvinner får feilinformasjon. 

skal poste dette et annet sted

• Liker 4
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/1B7Pwq/tampongprodusentene-svikter-oss-fremdeles

Dette tenkte jeg først var hæ wtf?! men så tenkte jeg at det er ganske viktig at de bytter bruksanvisning fordi det gjelder så mange jenter der ute. Jeg blir litt lei meg av å se at så mange jenter leser feil??? Jeg har en datter som ikke har fått mensen enda, men når hun får så vil jeg IKKE at hun leser feil!

Skrevet

skal jeg slette innlegget her hvis det er på feil plass? tenkte det hadde med sex å gjørr

Skrevet

Jeg hadde sex første gang da jeg var 17 år og før det fikk jeg ikke mer enn litt av tampongen opp i skjeden. Den stakk ut så jeg måtte bruke bind istedenfor.

Den første gangen jeg hadde sex klarte ikke gutten å komme seg lenger inn en 1 cm kanskje og måtte gi opp. Andre gangen jeg hadde sex klarte gutten å komme inn og jeg blødde en del etterpå. 

Noen har ingen skjedekrans mens andre sånn som meg har mye hinne. 

Anonymkode: 1c493...2d6

• Liker 1
Skrevet

ja jeg blødde ikke, men jeg har veninne som blødde. første gang jeg hadde sex var jeg veldig trang da! brukte hele natta nesten! Følte meg nesten litt flau! er ikke noe å være flau over 💀

Skrevet

har nemlig en datter som ikke har fått mensen enda, må jeg drive å forklare henne dette? Kan ikke ob bare gjøre riktig med det første? makan...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sex første gang da jeg var 17 år og før det fikk jeg ikke mer enn litt av tampongen opp i skjeden. Den stakk ut så jeg måtte bruke bind istedenfor.

Den første gangen jeg hadde sex klarte ikke gutten å komme seg lenger inn en 1 cm kanskje og måtte gi opp. Andre gangen jeg hadde sex klarte gutten å komme inn og jeg blødde en del etterpå. 

Noen har ingen skjedekrans mens andre sånn som meg har mye hinne. 

Anonymkode: 1c493...2d6

Grunnen til at mannen ikke kunne penetrere deg var fordi du ikke slappa av, samme gjelder tampongen. Jeg er ikke jomfru og noen ganger kan jeg slite med å få inn en tampong, men når jeg er kåt og avslappet med den riktige mannen så kan han sikkert stappe inn en ananas om han vil, uten at det er plassmangel. Skjeden er elastisk men det betror i stor grad på at du er avslappet og komfortabel. 

Du har ikke en hinne som dekker for skjeden og som gjør at ingenting kommer inn. Da hadde du vært skrevet om i historiebøkene, for det er sensasjonelt og klinisk umulig. Hvorfor brukte du bind når mensenblodet ikke kunne komme ut på grunn av denne hinnen, da? 

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, Jeanette987 said:

har nemlig en datter som ikke har fått mensen enda, må jeg drive å forklare henne dette? Kan ikke ob bare gjøre riktig med det første? makan...

Hvorfor vil du ikke lære din egen unge om kropp?

Skrevet
5 minutter siden, Jeanette987 skrev:

ja jeg blødde ikke, men jeg har veninne som blødde. første gang jeg hadde sex var jeg veldig trang da! brukte hele natta nesten! Følte meg nesten litt flau! er ikke noe å være flau over 💀

Det er fordi du ikke klarte å slappe av. Det er mange forventninger til første gang man skal ha sex, det er spennende og skummelt på samme tid og man spenner alt av muskler. Noen menn sliter med å få ereksjon fordi de er så nervøse og har prestasjonsangst de første gangene, for eksempel, eller at de kommer for fort/får utløsning før sexen er i gang. 

Skjeden er i svært stor grad tøyelig, og kan tøyes ganske stor, dette trenger ikke være en smertefull prosess men det blir det om du ikke slapper av. 

Skrevet

Jeg vil jo lære henne om det men jeg vil jo at det skal stå riktig på bruksanvisningen ?? er ikke sikkert hun tar det opp med meg når hun får mensen? venninnen min sin datter tok aldri det opp med moren sin da hun fikk mensen

Skrevet

Brent barn skyr ilden.

Produsenten har tidligere blitt saksøkt for ikke å advare mot ødelagt jomfruhinne. De inngikk forlik tilsvarende flere hundre millioner norske kroner med jentas familie.

I Norge kunne de sikkert spart seg, men hvorfor ta sjansen?

Anonymkode: 85364...029

• Liker 1
Skrevet

Bare fordi hun her mener det ikke finnes noe jomfruhinne, betyr ikke at det ikke finnes. De fleste i verden vil si at det absolutt finnes. Det er ikke sånn at vesten har monopol på medisinsk sannhet.

Anonymkode: c73e6...fca

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi hun her mener det ikke finnes noe jomfruhinne, betyr ikke at det ikke finnes. De fleste i verden vil si at det absolutt finnes. Det er ikke sånn at vesten har monopol på medisinsk sannhet.

Det er noe som heter synsing, og noe som heter fakta. Gjett hvem av de to du ikke kan argumentere mot?

Dette kan føre til mye skam og potensielt drap. Feilinformasjon om kvinnekroppen har blitt spredt i alle tider pga sosial kontroll. 

Det finnes folk der ute som sier at jorda er flat, at de har kontakt med Gud, at de i sitt tidligere liv var en elefant. Jeg velger å stole på de som har brukt mange år på utdanning og forskning, og som ikke har noe skjulte agendaer.

Anonymkode: ddff8...06b

• Liker 15
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi de ikke har kunnskap. Grøsser ved tanken på alle mannlige leger som sjekker unge jenter og bare "nei, her er ikke jomfruhinnen intakt", som om han har noe som helst peiling på hva han prater om. Jeg vedder livet mitt på at jomfruhinnen er en myte konstruert av ekle grisete menn som bare vil tjene penger på det og ødelegge for jenter. Svin. 

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er noe som heter synsing, og noe som heter fakta. Gjett hvem av de to du ikke kan argumentere mot?

Dette kan føre til mye skam og potensielt drap. Feilinformasjon om kvinnekroppen har blitt spredt i alle tider pga sosial kontroll. 

Det finnes folk der ute som sier at jorda er flat, at de har kontakt med Gud, at de i sitt tidligere liv var en elefant. Jeg velger å stole på de som har brukt mange år på utdanning og forskning, og som ikke har noe skjulte agendaer.

Anonymkode: ddff8...06b

Må ikke glemme mytene om at jo videre en kvinne er, jo flere menn har hun hatt sex med. Men hva skjedde med mennene som har mye sex med kvinner? Hvorfor har ikke deres penis blitt tynnere eller tykkere som følge av for mye samleie? Hvorfor har ikke lengden blitt påvirket? Rart, det der.. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...