AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Føler jeg er veldig ustabil rundt eggløsning, men også før mensen. Egentlig hele syklusen. Normalt? Så sinnsyk opp og ned i humør. Anonymkode: 2f4e6...eb3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Eggløsning, men også rett før mensen. Føler meg ustabil store deler av syklusen egentlig. Første uken etter mens pleier å være ok. Anonymkode: bb2c7...2c7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eggløsning, men også rett før mensen. Føler meg ustabil store deler av syklusen egentlig. Første uken etter mens pleier å være ok. Anonymkode: bb2c7...2c7 Samme her Anonymkode: 235d5...ae8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Begynner smått 2 uker før. Rett før det kommer blod, så er jeg på topp som matmoster og bitch... Forsvinner helt på blødningsdag 3 - 4 ... Anonymkode: 0e129...96b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Rundt eggløsnings tiden ja, også blir jeg bare grinete i dagene før mens. gyn. anbefalte meg hormonspiral for å stabilisere hormonene. Jeg tok den ut etter 2,5 måned pga. smerter i livmoren og blødning i 2,5 måned, men følte ellers at den hjalp litt på de crazy hormonene Anonymkode: 466a5...356
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 2-3 dager før mensen er de verste. Da spiser jeg mye mer enn vanlig, er forstoppet og går rundt med en diger gravidmage. Er sur og deprimert, spises opp innvendig av dårlig samvittighet for alt mulig og har mest lyst til å hoppe fra ei bru. Jeg syns ikke jeg likner meg selv i ansiktet heller, mulig det er vannansamling som gjør det. Så får jeg mensen og allting er glemt. Kan ikke forstå hvorfor jeg var så trist dagene før, vil ikke ha sukker eller fet mat og ser lyst på livet. Det er så merkelig at jeg forstår det ikke. Har alltid vært sånn ,spesielt det med mat og depresjon før jeg begynner å blø. Mamma like så. Anonymkode: e54f7...0d8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 Foruten at jeg merker enorm sult 2 dager før mens, så har jeg ingen pmsrelaterte greier. Men har enorme smerter og enorme blødninger i 2 av 4 dager da. Anonymkode: 020fd...b94
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Eggløsning, men også rett før mensen. Føler meg ustabil store deler av syklusen egentlig. Første uken etter mens pleier å være ok. Anonymkode: bb2c7...2c7 Samme her. Godt det ikke bare er meg. Normalt å være slik da? Anonymkode: 2f4e6...eb3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 2-3 dager før mensen er de verste. Da spiser jeg mye mer enn vanlig, er forstoppet og går rundt med en diger gravidmage. Er sur og deprimert, spises opp innvendig av dårlig samvittighet for alt mulig og har mest lyst til å hoppe fra ei bru. Jeg syns ikke jeg likner meg selv i ansiktet heller, mulig det er vannansamling som gjør det. Så får jeg mensen og allting er glemt. Kan ikke forstå hvorfor jeg var så trist dagene før, vil ikke ha sukker eller fet mat og ser lyst på livet. Det er så merkelig at jeg forstår det ikke. Har alltid vært sånn ,spesielt det med mat og depresjon før jeg begynner å blø. Mamma like så. Anonymkode: e54f7...0d8 Samme her. Livet blir meningsløst, jeg føler meg dritt og spiser alt for mye. Kan også bli veldig hissig, eller bare trist. Føles som jeg har alvorlig depresjon. To dager senere er mysteriet oppklart: det var bare mensen. Anonymkode: 75582...0e0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Påvirkes ikke psykisk men kan føle meg småsyk og sliten 1-2 dager før mens. Anonymkode: a3687...625
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 Fram til eggløsning - normal. Etter eggløsning: alt fra rett etter til noen dager før mens - humørsyk, oppblåst, kramper, depressiv...Har gått på P-piller i mange år, men sluttet da det ble slutt med samboeren i mars. Vurderer å begynne igjen for å slippe dette hormonkjøret. Anonymkode: 941f9...eee 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 Noen som vet hvorfor noen har det slik og andre ikke? Anonymkode: 2f4e6...eb3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvorfor noen har det slik og andre ikke? Anonymkode: 2f4e6...eb3 Noen blir mer påvirket av hormoner enn andre? Og mange som ikke er påvirket går på prevensjon. Merket selv ikke noe før jeg fikk normal syklus etter pilleslutt. Anonymkode: 941f9...eee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen blir mer påvirket av hormoner enn andre? Og mange som ikke er påvirket går på prevensjon. Merket selv ikke noe før jeg fikk normal syklus etter pilleslutt. Anonymkode: 941f9...eee Jeg går ikke på noe. Føler det ble verre etter jeg fikk barn. Anonymkode: 2f4e6...eb3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 Er bare "normal" den første uka etter mens. Under eggløsning er jeg sliten og har lyst på søt og fet mat. Noen dager før mens er jeg grinete og kvalm med hodepine. Slår aldri feil, hver mnd lurer jeg seriøst på hva som feiler meg. Men så kommer jeg på at det bare var mensen på vei.. Gleder meg til å bli gammel Anonymkode: 69d98...9c2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen blir mer påvirket av hormoner enn andre? Og mange som ikke er påvirket går på prevensjon. Merket selv ikke noe før jeg fikk normal syklus etter pilleslutt. Anonymkode: 941f9...eee Jeg får PMS på p-produkter. Jeg er veldig sensitiv mot hormoner. Hovner opp med ødemer o.l. Så derfor jeg er uten. De gjør mer skade en å gir goder. Og kroppen støter ut kobberspiral, Men jeg har kun blitt gravid to ganger på 20 år, så endomitrise har kanskje vært en positiv ting sånn sett. Anonymkode: 020fd...b94
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen blir mer påvirket av hormoner enn andre? Og mange som ikke er påvirket går på prevensjon. Merket selv ikke noe før jeg fikk normal syklus etter pilleslutt. Anonymkode: 941f9...eee Jeg har det bedre totalt sett når jeg ikke bruker prevensjon, selv om jeg kanskje svinger litt mer. Fikk på en måte "konstant" PMS da jeg var påvirket av kunstige hormoner. Nå som jeg ikke går på noe, føler jeg meg på topp før og rundt eggløsning, men blir negativt påvirket to-tre dager før mens. Anonymkode: 75582...0e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå