Gjest Amber gjest idag Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 Jeg har en datter på 2 1/2 år, og jeg har nylig bestemt meg for at jeg vil ha nr to. .. Jeg har vært veldig i tvil lenge. I utgangspunktet tenkte jeg kanskje å vente et år til, bla. fordi jeg nettopp har begynnt i ny jobb. Men jeg begynner å tenke på aldersforskjellen mellom evt søsken, så tenker jeg at det er litt lenge... Jeg vil ikke sette i gang å prøve med en gang, men tenker at kanskje i løpet av vinterern.... Hva tror dere? Jeg har jobbet i ny-jobben i snart to mnd.... Jeg ble offer for nedskjæringer i vinter og har slitt med å finne noe nytt.... Regner med at jeg får fast kontrakt her i høst, og da tar det seg kanskje ikke ut å komme et par mnd senere og si at jeg er gravid? Huff så vanskelig...
Amber Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 Er det ingen av dere 59 som har lest innlegget, som har en kommentar?
Gjest Milah Skrevet 19. august 2005 #3 Skrevet 19. august 2005 Hvis du ønsker deg barn nå, får du barn nå. Ikke tenk på arbeidsgiver!
Fru Fomle Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Hvis du ønsker deg barn nå, får du barn nå. Ikke tenk på arbeidsgiver! ← Enig!
Cr@sh Skrevet 20. august 2005 #5 Skrevet 20. august 2005 Jeg er i noe alla samme situasjon som deg... og jeg har bestemt meg for ikke å tenke på arbeidsgiveren... (for en gangs skyld.... )!
Emma3 Skrevet 21. august 2005 #6 Skrevet 21. august 2005 Veit det er kjedelig for arbeidsgivar, men om du har ein jobb du kan jobbe i som gravid, kan du mest sansynleg jobbe der ei stund til. Og så kan det hende det tar litt tid før du blir gravid. Eg begynner i ny jobb i høst, og det blir ikkje så altfor lenge til vi kjem til å prøve å få baby igjen. Men vil ha fast jobb først, no er det eit vikariat. Det er berre sånn livet er, desverre. Skal vi som kvinner ta hensy til alt!? Då meinar eg; alder, jobb, utdanning osv!! Eller tenke på når det er rett for oss å få barn, sammen med den vi er glad i.
Twigi Skrevet 21. august 2005 #7 Skrevet 21. august 2005 Jeg har vært i samme situasjon. Av hensyn til jobben så utsatte jeg "forsøkene" våre. Vel, det endte med at jeg ble overarbeidet, slett ikke gravid - og mitt ønskede 3. barn ble det aldri noe av. Ta først og fremst hensyn til deg selv. Ikke si noe til arbeidsgiver før du er et stykke på vei. Graviditet er ubeleilig for jobben, men det lar seg ordne - man blir jo ikke borte over natten! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #8 Skrevet 21. august 2005 Hvis det er en god arbeidsgiver som folk gjerne vil jobbe hos, er ikke dette noe problem. Gode og intelligente arbeidsgivere har for lengst forstått at de må ta hensyn til at verden reproduseres, og tilrettelegger deretter. Få barn når du vil, de fleste jobber langt fram mot fødselen og de fleste tar maks. 1 års permisjon. Det ene året må arbeidsgiver finne noen andre til din plass, men så er du tilbake i fornøyd topp-form etterpå! Og da er du glad, fornøyd og klar for maks. innsats igjen!
Spirito Skrevet 22. august 2005 #9 Skrevet 22. august 2005 De fleste arbeidsgivere som ansetter en ung mor med ett barn regner vel med at det er en mulighet for at det kommer fler?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå