Gå til innhold

Eksamen i morgen... Har ikke lest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eksamen i morgen på universitetet. Eller hjemme eksamen da. Saken er at jeg er høygravid og har en aktiv  liten unge fra før. I høst har jeg vært fram og tilbake på sykehuset og mye hjemme med sykt barn. Er så stresset. Fikk godkjent på innleveringen og lest mer enn halvparten av pensum. Men jeg føler jeg har gitt opp alt. Sitter her med masse smerter i natt pga tannpine og er så lei. Vet ikke hvordan jeg skal klare det. Vil ikke utsette. Kan jeg levere blank i verste fall og få ny sjanse?

Anonymkode: ac754...3e8

Skrevet

Du kan jo prøve da, plutselig får dere om et tema du har lest om selv om du ikke har rukket over hele pensum. Dessuten antar jeg (siden det er hjemmeeksamen) at dere har pensum tilgjengelig, så det går jo an å lete seg frem til litt svar når du har fått oppgaven. Om det ikke skulle gå, så kan du levere blankt. På min skole har vi 3 forsøk på alle eksamener. Jeg skjønner at du er stressa, men én eksamen er ikke verdens undergang. Har troen på deg jeg 

Anonymkode: 23387...ad3

• Liker 9
Skrevet

Lever blankt og kjør en konteeksamen hvor du satser på å forberede deg bedre. Det er langt bedre enn å risikere å bli sittende med en E, fordi den får du ikke kontet med det første (du har krav på konte raskere ved stryk).

Anonymkode: 80ebc...f2b

Skrevet

Godkjente arbeidskrav kommer til å bli stående. Skjønner du ikke vil utsette, og selvfølgelig, kan du leve med en dårlig karakter så er det jo bare å kjøre på, men skal du være sikker på å få konte så raskt som mulig, så lever "blankt".

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har eksamen i morgen på universitetet. Eller hjemme eksamen da. Saken er at jeg er høygravid og har en aktiv  liten unge fra før. I høst har jeg vært fram og tilbake på sykehuset og mye hjemme med sykt barn. Er så stresset. Fikk godkjent på innleveringen og lest mer enn halvparten av pensum. Men jeg føler jeg har gitt opp alt. Sitter her med masse smerter i natt pga tannpine og er så lei. Vet ikke hvordan jeg skal klare det. Vil ikke utsette. Kan jeg levere blank i verste fall og få ny sjanse?

Jeg hadde prøvd så godt jeg kunne. I verstefall så er det så dårlige svar at du mer eller mindre har levert blankt.

Anonymkode: a4ff3...259

Skrevet

Gjør et forsøk, ikke gi opp! Vet ikke hva du studerer, men da jeg studerte leste jeg nesten kun på powerpoints, og tok notater deretter. Det fungerte veldig bra, så kanskje du kan prøve det?

Du sier du er høygravid, hvem vet om du har energi til å ta en evt. konteeksamen lenger ut i graviditeten, evt. når barnet er født

• Liker 3
Skrevet

Flere oppfordrer til å prøve så godt du kan. Det er en helt grei oppfordring, om du kan leve med en dårlig/midt på treet-karakter.

Men det er lurt å velge en blank innlevering om du ikke er fornøyd med en karakter på C eller lavere, pga. rettighetene det gir deg til konteeksamen.

Skrevet

Stryker du så konter du, da veit du litt mer hvordan du ligger an også. Kjør på! 💪🏼

Anonymkode: 1de77...693

Skrevet

Da jeg gikk på UiT fikk vi ikke konte om vi leverte blankt. Gikk ut i 2014. 
Men hjemmeeksamen er ikke vanskelig. Du har hjelpemidler og burde klare deg greit 

Anonymkode: 62830...344

• Liker 1
Skrevet

Prøver du så godt du kan, med mindre du er totalt på bærtur, får du garantert en E eller bedre. Da kan du ikke konte før neste ordinære eksamen. Hvis du stryker derimot, har du krav på å konte relativt raskt. 

Det får være en vurdering du må ta, uansett hva, lykke til!

Skrevet

Gjør du et forsøk, stryker du har du rett på konte. Det har du ikke med ugyldig fravær. 

Anonymkode: 94e98...3f1

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da jeg gikk på UiT fikk vi ikke konte om vi leverte blankt. Gikk ut i 2014. 
Men hjemmeeksamen er ikke vanskelig. Du har hjelpemidler og burde klare deg greit 

Jeg er rimelig sikker på at det å ha krav på konte ved stryk er lovfestet, var innom tanken da jeg studerte i perioden '16-'19 og undersøkte dette.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rimelig sikker på at det å ha krav på konte ved stryk er lovfestet, var innom tanken da jeg studerte i perioden '16-'19 og undersøkte dette.

Da jeg gikk fikk vi konte ved stryk etter hederlig forsøk. Ved blank innlevering fikk vi ikke konte 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da jeg gikk fikk vi konte ved stryk etter hederlig forsøk. Ved blank innlevering fikk vi ikke konte 

Det er sært, stryk er stryk, uansett om man prøver å få det eller ei. Hvor studerte du, om du vil dele?

Det er en betingelse ved stryk, som går på antallet som krever konteeksamen, der jeg studerte (USN) var det krav om at minst tre stykker måtte kreve konte for at den skulle bli gjennomført, det være seg om det var grunnet stryk eller sykdom.

Sykdom/sykemelding/attest bør også legges til, om du har det, så har du krav på konte uansett hva.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv! Vær veldig nøye med struktur.

Skrevet (endret)

Jeg leste aldri alt pensum før hjemmeeksamen. Gikk på alle forelesninger og gjorde meg opp en viss oversikt over kapitler og powerpointer, slik at jeg visste hvor jeg skulle finne svar på oppgavene.
Regner med du har noen dager på deg på eksamen, sett deg opp en plan på hvordan du skal jobbe, med gode pauser.
Det er så kjipt å måtte ta opp emner, og det passer jo egentlig aldri - spesielt med barn. Hvis jeg var deg ville jeg ha gjort mitt beste.

(Edit: Skrivefeil)

Endret av bettypaige
  • Liker 1
Skrevet

Bare prøv :) Kanskje oppgaven du får omhandler den delen av pensum du har lest. Lykke til! 

Skrevet

Hva har du eksamen i? Kanskje noen av oss her inne tok det faget i fjor oghar noen gode tips.

Anonymkode: 9b352...a8e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har du eksamen i? Kanskje noen av oss her inne tok det faget i fjor oghar noen gode tips.

Anonymkode: 9b352...a8e

Sos117 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...