AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Hei godtfolk- Noen som har et tips til hva man skal gjøre med når dyrebeskyttelsen skal komme med en katt som avtalt - men i det hun er her så bestemmer hun seg plutselig for å dra igjen-Får senere tilbakemelding fra henne om at hun fikk dårlig magefølelse for at katten kunne ha det bra her vi bor-Fikk lyst å anmelde henne - men hva hadde dere gjort? Anonymkode: b4645...f41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Anmelde henne for hva? Hvilken lov har hun brutt? Anonymkode: c48ac...af7 23
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 Du kan nok ikke anmelde, men du kan gå til privat søksmål. Det er dyrt, og du kommer sannsynligvis til å tape. Anonymkode: 3dee5...045 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Hvis det er hennes ansvar å finne et passende hjem til katten, så hadde hun all rett til å ombestemme seg hvis hun fikk en dårlig magefølelse i ditt hjem. Det ville jeg også gjort. Tror nok bare at du kommer til å bli ledd av om du prøver å anmelde henne. Anonymkode: f8d8c...221 11
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Jeg er veldig spent på hva du mener du kan anmelde henne for? Det kan godt henne magefølelsen hennes var ubegrunnet men utover det virker det som at hun tar ansvaret sitt ovenfor katten serriøst og det er jo en god ting. Anonymkode: 778a8...476 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Her får jeg et veldig bestemt inntrykk av at damen fra dyrebeskyttelsen gjorde det helt rette. Hva slags folk er det som tenker på anmeldelse i en sånn situasjon? Anonymkode: b113b...191 18
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Mest sannsynlig kjenner hun katten litt, og behovene dens, så kanskje området rundt huset ga henne en dårlig følelse. Anonymkode: 46c83...a71 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 Holder det virkelig med "magefølelse"? Anonymkode: 14115...d3b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holder det virkelig med "magefølelse"? Anonymkode: 14115...d3b Jeg hadde dårlig magefølelse med noen som skulle ha en kattunge av meg. Det endte med at jeg måtte hente henne to dager senere, hun hadde skreket dag og natt hele helgen slik at naboene trodde de hadde fått baby. Anonymkode: 46c83...a71 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 Alt for mye innen de foreningene og innen temaet i det store og hele, som er styrt av følelser, og ikke fornuft. Dessverre. Du kan nok ikke anmelde, men du kan skrive et saklig, men negativt innlegg på facebook ol. Du vil nok få mye motbør, men skriv litt mer om hjemmet du hadde kommet til å gi dyret. Det er på grensen til latterlig at det skal styres så mye av følelser, hvis du ikke passer innenfor rammene til den som har ansvaret, så får du ingenting. Det trenger ikke være noe som helst galt med hvordan du tar hånd om dyr, det kan være alt fra at du så ut på en måte som hun ikke likte, til at du ikke hadde ryddet huset eller hagen. Anonymkode: fcdc4...c5b 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Mest sannsynlig kjenner hun katten litt, og behovene dens, så kanskje området rundt huset ga henne en dårlig følelse. Anonymkode: 46c83...a71 Er uenig, mest sannsynlig var det noe HUN ikke følte passet, ikke nødvendigvis noe som har noe med godt kattehold å gjøre. Hadde det vært noe konkret som ikke passet for katten, hadde hun sikkert sagt det. Anonymkode: fcdc4...c5b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Alt for mye innen de foreningene og innen temaet i det store og hele, som er styrt av følelser, og ikke fornuft. Dessverre. Du kan nok ikke anmelde, men du kan skrive et saklig, men negativt innlegg på facebook ol. Du vil nok få mye motbør, men skriv litt mer om hjemmet du hadde kommet til å gi dyret. Det er på grensen til latterlig at det skal styres så mye av følelser, hvis du ikke passer innenfor rammene til den som har ansvaret, så får du ingenting. Det trenger ikke være noe som helst galt med hvordan du tar hånd om dyr, det kan være alt fra at du så ut på en måte som hun ikke likte, til at du ikke hadde ryddet huset eller hagen. Anonymkode: fcdc4...c5b 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er uenig, mest sannsynlig var det noe HUN ikke følte passet, ikke nødvendigvis noe som har noe med godt kattehold å gjøre. Hadde det vært noe konkret som ikke passet for katten, hadde hun sikkert sagt det. Anonymkode: fcdc4...c5b Det er ingen menneskerett å få adoptere dyr fra dyrebeskyttelsen/andre hjelpeorganisasjoner/privatpersoner og de kan bruke akkurat de kriteriene de selv ønsker for å velge ut nye hjem til kattene. Jeg synes feks det er synd at jeg ikke kan adoptere de fleste katter fordi jeg ikke har utemuligheter men respekterer at det er deres valg. Folk tror de har RETT til alt mulig og må roe seg ned og forstå at andre folk bestemmer også og du har ikke masse rettigheter i alle situasjoner. Anonymkode: d1573...fe6 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 Jeg legger merke til at ts ikke skriver noe mer om hvilket hjem de hadde å tilby katten, hvilken historie katten har osv. Anonymkode: 46c83...a71 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 Hva skal du anmelde henne for? Å ikke la deg adoptere en katt? Høres ut som hun tok riktig valg. Anonymkode: e5cee...662 2
Million Skrevet 15. november 2020 #15 Skrevet 15. november 2020 (endret) Jeg ante ikke at Dyrebeskyttelsen faktisk dro og leverte dyr hjemme hos folk? Det har jeg aldri hørt om før. Virker litt suspekt, hele denne historien. Ikke nevner du med ett ord hva slags hjem du har som denne personen kan ha reagert på heller? Jeg er som de andre i denne tråden veldig nysgjerrig på hva du skal "anmelde" denne personen for også. Hvilken lov har hun brutt? Hva er det å anmelde liksom? Endret 15. november 2020 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #16 Skrevet 15. november 2020 Mistenker at dama fra dyrebeskyttelsen hadde gode grunner til å snu i døra. Anonymkode: 43012...abc 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #17 Skrevet 15. november 2020 Enkelte kattedamer i Dyrebeskyttelsen er rimelig spesiell. Jobbet en stund der som frivillig og seriøst: Katter er ikke babyer Anonymkode: 6f090...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #18 Skrevet 15. november 2020 Husk at det er veldig mange folk som er kjipe mot dyr, og av og til stemmer ikke magefølelsen helt, og det er vanskelig å sette fingeren på HVA man reagerer på. Kanskje du simpelthen hadde samme bilde på veggen eller lik allværsjakke som en hun fra dyrebeskyttelsen har henta mange dyr fra/har sett mishandle eller vanskjøtte dyr, men hun klarte ikke sette fingeren på hva det spesifikt var? Det kan skje iblant, at magefølelsen ikke er helt riktig, selv om mange vanligvis kan stole på den. Jeg forstår det er trist og kjipt, men av og til så kan sånne ting skje. Husk også at folk som har ansvaret for dyr (kremt.. utenom produksjondyr), fort kan være litt like småbarnsforeldre - litt i overkant ekstra påpasselige og veldig mange sterke meninger. Anonymkode: 3f368...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #19 Skrevet 15. november 2020 28 minutter siden, Million skrev: Jeg ante ikke at Dyrebeskyttelsen faktisk dro og leverte dyr hjemme hos folk? Det har jeg aldri hørt om før. Virker litt suspekt, hele denne historien. Ikke nevner du med ett ord hva slags hjem du har som denne personen kan ha reagert på heller? Jeg er som de andre i denne tråden veldig nysgjerrig på hva du skal "anmelde" denne personen for også. Hvilken lov har hun brutt? Hva er det å anmelde liksom? Vi fikk vår katt levert på døra av dyrebeskyttelsen. Og jeg husker jeg var redd for at ungene skulle bli supergira, sånn at vi ikke fikk den alikevel. Det gikk heldigvis strålende for vår del, men jeg hadde aldri tenkt på anmeldelse hvis ikke. Anonymkode: 895ec...29f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå