Gå til innhold

Velge bryllupsdag selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vil gifte oss på tinghuset, men de vier bare på fredag, og lørdag en gang i blant. Er det mulig å bli viet en dag, men ha bryllupsdagen på papiret som en annen dag?

Anonymkode: f353f...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dere gifter dere på tinghuset vil den datoen bli stående på ekteskapsattesten. Det er i prinsippet den dagen dere inngår ekteskapet. Mine venner valgte sin egen vri ved å holde en enkel seremoni foran venner og familie da bryllupsfesten sto helgen etter.

Evt kan dere gifte dere via human etisk forbund. Tror de er mer fleksible i forhold til helger og sånn.

Anonymkode: 1c21b...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Why???

Anonymkode: a9dbb...ba2

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dagen så viktig?

Anonymkode: 86611...9f0

Fordi vi er ikke så veldig nøye med å feire oss selv, så hadde vært koselig å ha en dag vi faktisk husker, fordi vi feirer den likevel. Det er jo ikke veldig viktig, men litt koselig er det da.

Anonymkode: f353f...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Fordi vi er ikke så veldig nøye med å feire oss selv, så hadde vært koselig å ha en dag vi faktisk husker, fordi vi feirer den likevel. Det er jo ikke veldig viktig, men litt koselig er det da.

Anonymkode: f353f...264

...det er jo bare å feire den "feil" dato da?

Anonymkode: 84085...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dere gifter dere på tinghuset vil den datoen bli stående på ekteskapsattesten. Det er i prinsippet den dagen dere inngår ekteskapet. Mine venner valgte sin egen vri ved å holde en enkel seremoni foran venner og familie da bryllupsfesten sto helgen etter.

Evt kan dere gifte dere via human etisk forbund. Tror de er mer fleksible i forhold til helger og sånn.

Anonymkode: 1c21b...5ad

Okei, da er det greit. Fredag er en fin dag det😂

Anonymkode: f353f...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei, da er det greit. Fredag er en fin dag det😂

Anonymkode: f353f...264

Ukedagen for bryllupsdagen deres vil forandre seg hvert år. Bryllupsdagen deres blir ikke alltid en fredag selv om dere gifter dere på en fredag.

Skjønner ikke helt problemet

Anonymkode: 1c21b...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ukedagen for bryllupsdagen deres vil forandre seg hvert år. Bryllupsdagen deres blir ikke alltid en fredag selv om dere gifter dere på en fredag.

Skjønner ikke helt problemet

Anonymkode: 1c21b...5ad

Har ikke skrevet det er noe problem. Grunnen skrev jeg her.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Fordi vi er ikke så veldig nøye med å feire oss selv, så hadde vært koselig å ha en dag vi faktisk husker, fordi vi feirer den likevel. Det er jo ikke veldig viktig, men litt koselig er det da.

Anonymkode: f353f...264

 

Anonymkode: f353f...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ukedagen for bryllupsdagen deres vil forandre seg hvert år. Bryllupsdagen deres blir ikke alltid en fredag selv om dere gifter dere på en fredag.

Skjønner ikke helt problemet

Anonymkode: 1c21b...5ad

Jeg tror ikke det var det TS mente 😂 Den datoen de ønsker seg er ikke på en fredag eller lørdag i år 😁

Anonymkode: 56fe2...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det var det TS mente 😂 Den datoen de ønsker seg er ikke på en fredag eller lørdag i år 😁

Anonymkode: 56fe2...8d5

Ja, det stemmer, det bare ble litt feil når jeg skrev det😂

Anonymkode: f353f...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg vil gjerne ha bursdag i morgen og utbasunere det til hele slekta. 😂😂🤪🙃

Anonymkode: 65acb...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For all del, jeg vil gjerne ha bursdag i morgen og utbasunere det til hele slekta. 😂😂🤪🙃

Anonymkode: 65acb...1d6

Dette må du nesten ta videre til dine foreldre, det var ikke noe du kunne velge selv på noen måte, i motsetning til en bryllupsdag..😊

Anonymkode: f353f...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vennepar av meg søkte om få gifte seg på en onsdag siden det var en dag som passet best for de som skulle stå som vitne. De giftet seg også på tinghuset. De fikk det innvilget å ble gift.. 5år senere så hadde de et kirkelig vielse og en stor bryllupsfest som de ikke hadde råd til 5år tidligere. De giftet seg samme dato som da fallet på en lørdag. De så for seg at de kom til ha 2 forskjellige bryllups datoer.

Anonymkode: 105bb...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det var det TS mente 😂 Den datoen de ønsker seg er ikke på en fredag eller lørdag i år 😁

Anonymkode: 56fe2...8d5

TS har ikke nevnt dato med et eneste ord. Det eneste hun har nevnt er fredager og lørdager. Ikke lett å skjønne av noe hen har skrevet her

Anonymkode: 1c21b...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn står dere jo fritt til å gjøre ting akkurat som dere vil. Det finnes ingen bryllupsdagspoliti som kommer og viser pekefingeren om dere markerer dette en annen dato enn dere faktisk giftet dere. 

Når det er sagt så tror jeg dere vil komme til å huske bryllupsdatoen selv om den får sin «egen» dag. Datoen står jo da i ringene og kanskje dere har skrevet den opp i kalenderen. Og da husker man å kjøpe en blomst og lage god middag året etter.

Vår bryllupsdato ble en litt tilfeldig dato - men jeg elsker å se tilbake på denne uansett.

Anonymkode: 064e6...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et vennepar av meg søkte om få gifte seg på en onsdag siden det var en dag som passet best for de som skulle stå som vitne. De giftet seg også på tinghuset. De fikk det innvilget å ble gift.. 5år senere så hadde de et kirkelig vielse og en stor bryllupsfest som de ikke hadde råd til 5år tidligere. De giftet seg samme dato som da fallet på en lørdag. De så for seg at de kom til ha 2 forskjellige bryllups datoer.

Anonymkode: 105bb...34c

Okei, da må vi sjekke dette nærmere! Takk😊

Anonymkode: f353f...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tinghus/dommere som vier lenger. Det er rådhuset :)

Som over her sier, de fleste rådhus er fleksible, ring og spør om dere kan gifte dere dagen dere ønsker. Om det ikke er langt til en nabokommune så går det jo å høre der også. 

Anonymkode: 4578c...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2020 at 7:45 AM, AnonymBruker said:

Dette må du nesten ta videre til dine foreldre, det var ikke noe du kunne velge selv på noen måte, i motsetning til en bryllupsdag..😊

Anonymkode: f353f...264

Du så mengden med tullete smiley-face'er som jeg hadde med i det innlegget? 

😜

Anonymkode: 65acb...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det var det TS mente 😂 Den datoen de ønsker seg er ikke på en fredag eller lørdag i år 😁

Anonymkode: 56fe2...8d5

Åååååhhh... Du er smart, jeg skjønte ingentting! 😁😁

Men ts, det kan jo også være fint at bryllupsdagen er en unik dag dere husker pga bryllupet? Også lurt om dere skulle bli skilt - da slipper du å minnes bryllupet med eksen på bursdagen din eller hva det måtte være...skjønt det er jo forhåpentligvis uaktuelt :)

 

Anonymkode: b9d5f...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...