Gå til innhold

Hodepine/migrene

Fremhevede innlegg

Gjest Shawtyella
Skrevet

Jeg har siden jeg var veldig ung hatt mye hodesmerter. En type smerte som går fra nakken og dunker i hele hodet. Og i senere tid har jeg også anfall av migrene hvor jeg har vondt bak et av øynene og innover i hodet. Migrenen er jo en ting, har ikke aura forstyrrelser, og kan ikke minnes å noensinne ha hatt det. Men denne hodepinen som går fra nakken og dunker til jeg nesten river av meg håret. Jeg kan liksom gå fra soffaen der jeg sitter og inn på do, sette meg ned på do. Og i det jeg sitter rolig og ikke lengre beveger meg så kommer hodepinen som et slag fra innsiden, og jeg må bare holde hodet mitt hendene mine av smerte.

Jeg synes det er bekymringsfullt at jeg får denne type hodepinen hver gang jeg får en eller annen ball eller et slag i hodet. Trenger ikke være hardt engang. Om samboer eller faren min slår meg på tull i bakhodet med en tom flaske, så kommer denne hodepinen, og utvikler seg de neste timene. Det å «heade» en ball er umulig for meg, for jeg får denne hodepinen med en gang. Tar alltid gjerne 3-4t før det er på sitt verste, noen ganger kortere, noen ganger lengre.

Noen her som har det slik? Eller har hatt lignende symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt CT, MR og eventuelt angiografi? Bare for å stadfeste at det ikke er noe "der"?

Anonymkode: aebc9...df0

• Liker 1
Gjest Shawtyella
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt CT, MR og eventuelt angiografi? Bare for å stadfeste at det ikke er noe "der"?

Anonymkode: aebc9...df0

Nei, det er det jeg har lurt litt på, om det er noe man kan ta for å sjekke om alt er greit. Jeg bør ta en prat med legen om det evt, for sikkerhetsskyld. Takk, skal nevne dette for legen!👍🏼

Skrevet

Hei!  Har du hatt hjernerystelse før?  Det er ikke så uvanlig å få hodepineplager etter hjernerystelse.   Nevner det siden du snakker om heading av ball.  Man kan få utløst migrene eller migrenelignende hodepine etter hjernerystelse. 

Det er laget en enkel test som kan gi indikasjon på om det kan være migrene: https://hodepinenorge.no/test-om-hodepinen-din-kan-vaere-migrene/

Uansett hva det er, skal en hodepine som kommer tilbake og påvirker evnen din til å fungere i hverdagen, ha diagnose. Glad for å lese at du har tenkt deg en tur til legen.   

Gjest Shawtyella
Skrevet
6 timer siden, Kalevala skrev:

Hei!  Har du hatt hjernerystelse før?  Det er ikke så uvanlig å få hodepineplager etter hjernerystelse.   Nevner det siden du snakker om heading av ball.  Man kan få utløst migrene eller migrenelignende hodepine etter hjernerystelse. 

Det er laget en enkel test som kan gi indikasjon på om det kan være migrene: https://hodepinenorge.no/test-om-hodepinen-din-kan-vaere-migrene/

Uansett hva det er, skal en hodepine som kommer tilbake og påvirker evnen din til å fungere i hverdagen, ha diagnose. Glad for å lese at du har tenkt deg en tur til legen.   

Har fått diagnosen migrene bekreftet i journal av lege, men denne andre typen hodepine som hamrer som et h**v*te, den er jeg mer bekymret for hva kan være. Jeg skal ta en tur til legen for å se om vi kan finne ut hva det er.

Så vidt jeg vet har jeg aldri hatt hjernerystelse, jeg har hatt migrene i mange år nå, men har slitt med hodepine fra barnealder. Moren min også sliter mye med hodepine fra ung alder av, så jeg vet ikke om dette er noe arvelig eller om det er en type hodepine bare. Får se hva legen finner ut etterhvert. Tusen takk for link! Skal se nærmere på den👍🏼💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...