AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 Hvordan fungerer dette systemet? Folk vurderer jo utseende ulikt, men også jeg ser jo at enkelte mennesker er penere enn andre. Hvor går grensen for hvor en person ikke har sjanse på en annen? Jeg klarer ikke å se for meg noe "fast system" som folk blir enige om, da folk jo har individuelle preferanser, men jeg innbiller meg jo at f.eks en mann som er sint på kvinner, lat og voldelig ikke har sjans på noen kvinner, for å ta et ekstremt eksempel. Jeg har både sett pene folk sammen, litt mindre pene folk sammen og forhold der jeg vurderer den ene som penere enn den andre. Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg støtt og stadig hører påstander som "han prøvde seg på en kvinne over hans liga", og av og til motsatt, men ikke så ofte motsatt. Hva baseres dette på? En kombinasjon av utseende og utdannelsesnivå? Det interessante er ikke de ekstreme eksemplene på ytterpunktene i aksen, men alt midt i mellom. Dette systemet hadde jo vært meget forutsigbart hvis det fantes noen felles retningslinjer som "alle" var enige om, men man er jo ikke det. Jeg har alltid ment at hvis man feiler med en du sjekker opp, så er det pga noe du gjør, og ikke pga det du er. Jeg har ihvertfall hatt varierende hell med mennesker som er like (veldig) pene og har god utdannelse, og jeg gjorde og sa det samme hver gang. Finnes dette ligasystemet, eller er det bare subjektive påstander fra utenforstående folk som ikke kjenner den sosiale dynamikken mellom menneskene som har vært involvert i sjekkeprosessen? Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 0eb92...574
Professor Orm Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Det sies så. Hvor attraktiv man er avgjøres av fem følgende faktorer: utseende, snillhet, intelligens, fysisk helse og økonomi. https://www.nettavisen.no/livsstil/en-matematisk-algoritme-avslorer-hvordan-vi-velger-kjaereste---enkelte-blir-veldig-provosert/3423892503.html
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 I min verden fordeling på menn baserer seg ikke på utseende men på livskvalitet. De som tjener over gjennomsnittet har ikke særlig problemer med kvinner til tross utseende. Anonymkode: ffecd...6dc
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 For å si det slik - prøv å lag 2 profiler på tinder: 1 med en kjekk mann og en 1 med en mann som ikke er kjekk (trenger ikke være stygg). Så finner du raskt ut at det finnes ligaer. Men det er først og fremst for menn det er ligaer Anonymkode: f8e58...88f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 En egoist vil alltid se ligaer og hierarki, og foretrekker det slik. Anonymkode: 19cec...5b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå