AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #1 Skrevet 14. november 2020 I dag ble jeg påkjørt av en drittunge i Oslo sentrum. Hun kjørte rett inni kneet mitt, der jeg har en kneskade fra før. Jeg ble så satt ut, begynte bare å gråte. Jenta lo ondt og syklet videre. Hun kunne jo skadet seg selv også, hadde heller ingen hjelm på seg og hun var uten foreldre. Kanskje 9-10 år. Jeg har fortsatt kjempevondt i kneet, det har hovnet opp og jeg vurderer legevakta i morgen. Dro ikke i dag fordi jeg trodde det skulle bli bedre. Er så utrolig forbanna, hvorfor kan ikke foreldre passe på barna sine?? Vet om flere som har blitt påkjørt av voksne på sparkesykkel også, og blitt hardt skadet. Blant annet blinde som blir meid ned av fulle idioter. Dette er faktisk ikke greit, kan jeg sende noen klage til kommunen? Hvilken instans? Hvorfor er det i det hele tatt lov med sparkesykler når det er så mange ulykker? Hvis mange nok sier fra, kanskje det blir forbud mot faenskapet. Anonymkode: 1d255...0ac
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #2 Skrevet 14. november 2020 Beklager, kan ikke hjelpe deg med svar ang kontakt med kommunen. Men jeg er fullstendig eng med deg. Kan heller ikke forstå at el-sparkesyklene er lov. Noen er også oppgradert og kjører altfor fort. Helt klart anmeld. Anonymkode: 886fc...3a3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager, kan ikke hjelpe deg med svar ang kontakt med kommunen. Men jeg er fullstendig eng med deg. Kan heller ikke forstå at el-sparkesyklene er lov. Noen er også oppgradert og kjører altfor fort. Helt klart anmeld. Anonymkode: 886fc...3a3 Skal gjøre mer research senere og finne ut av det her, sånn at Oslo kommune får beskjed i det minste. Ikke sikkert det hjelper men. Jeg syns også det er utrolig dårlig av foreldre å la så små barn reke rundt i Oslo sentrum på sparkesykkel i så høy fart, tenk om det kom en bil/buss eller lignende. Jeg føler ikke jeg kan anmelde når det var et barn som bare cruiset videre, men hvis dette barnet holder på sånn så tar det nok ikke lang tid før det skjer en større ulykke. Syns generelt folk i Oslo viser lite hensyn når de er ute på disse sparkesyklene sine, er det noen som har sett om det er like ille utenlands? Burde det ikke være mulighet for å gi bøter til de som ikke klarer å kjøre hensynsfullt? Senest i kveld var det en ny ulykke igjen, der en person er bevisstløs pga sparkesykkel. Totalt unødvendig! Og utrolig unødvendig at jeg må ned på legevakta i morgen (hvis ikke jeg blir bedre over natta) og bruke masse penger på dette her.. Anonymkode: 1d255...0ac
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Snakker du om El sparkesykkel eller vanlig uten motor? Folk blir skadet av andre ting også, vi kan ikke forby alt som folk kan skade seg på. Da må vi ta bort sykler, biler, fortauskanter, lyktestolper, rulleskøyter etc. Ei heller er det slik at foreldre er rundt en 10 åring konstant heller, men hjelm burde de ha! Anonymkode: ed4ce...7be 2
Kågebruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Fordi vi ikke kan forby alt. Noe må være lov også. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Sparkesykkel er utrolig gøyt å bruke. Du kommer deg enkelt fra a til b. Anonymkode: 093a0...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sparkesykkel er utrolig gøyt å bruke. Du kommer deg enkelt fra a til b. Anonymkode: 093a0...f8a Ja og blir feitere og feitere fordi du ikke vil bruke beina til å gå med. Anonymkode: e4c49...5f4
PetterKanin Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 Hvorfor i all verden skulle det ikke være lov? Elsykkel er jo lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå