Gå til innhold

Tar ikke initiativ

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du dater noen du er interessert i, hvor mye initiativ tar du da? Bør jeg bare gå videre dersom vedkommende slutter ta intiativ til samtale? 

Anonymkode: f0052...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det kan være tegn på manglende interesse at samtalen stopper opp. Du trenger ikke gå videre, men du kan kommunisere litt mindre og se om han kommer mer på banen. Hvis det da blir stille i mer enn 2 dager, da er løpet kjørt. Da er det nok like greit å gå videre...

Anonymkode: ce598...2a2

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det kan være tegn på manglende interesse at samtalen stopper opp. Du trenger ikke gå videre, men du kan kommunisere litt mindre og se om han kommer mer på banen. Hvis det da blir stille i mer enn 2 dager, da er løpet kjørt. Da er det nok like greit å gå videre...

Skal jeg bare slette han etter 2 dager da? 🤔 Har ikke hatt denne problemstillingen før. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bare slette han etter 2 dager da? 🤔 Har ikke hatt denne problemstillingen før. 

Jeg har ikke gjort det, men tror en del ville slettet han ja. Man må uansett bare klare å innse at det nok ikke blir mer kontakt. Men! Det kan jo hende at han tar kontakt igjen, det er noen ganger sånn at folk kommer tilbake. Grunnen til at han blir stille kan jo være at han møter en annen?

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men tror en del ville slettet han ja. Man må uansett bare klare å innse at det nok ikke blir mer kontakt. Men! Det kan jo hende at han tar kontakt igjen, det er noen ganger sånn at folk kommer tilbake. Grunnen til at han blir stille kan jo være at han møter en annen?

Ja, da er ikke jeg interessert i å ha noe mer kontakt med han heller.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er ikke jeg interessert i å ha noe mer kontakt med han heller.

Nei, det ser jeg. Men jeg har forstått at dating foregår sånn at mange skriver med og møter flere samtidig, og at det er først etter noen møter at de begynner å holde seg til en.

Vanskelig greie den datingen. Man legger så mye følelser og forventninger i det, og faren for å bli skuffet er tilstede.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det ser jeg. Men jeg har forstått at dating foregår sånn at mange skriver med og møter flere samtidig, og at det er først etter noen møter at de begynner å holde seg til en.

Vanskelig greie den datingen. Man legger så mye følelser og forventninger i det, og faren for å bli skuffet er tilstede.

De lyver om det ? Sier de kun møter deg også stemmer det ikke?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De lyver om det ? Sier de kun møter deg også stemmer det ikke?

Nei, det har vel ikke vært et tema. Jeg har mer forstått det. Og vet fra samtaler med andre single at det er vanlig å møte flere.

Jeg ville ikke spurt om en jeg bare skriver med om han skriver mer eller møter andre. Det virker litt desperat, så da forsvinner han garantert.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har vel ikke vært et tema. Jeg har mer forstått det. Og vet fra samtaler med andre single at det er vanlig å møte flere.

Jeg ville ikke spurt om en jeg bare skriver med om han skriver mer eller møter andre. Det virker litt desperat, så da forsvinner han garantert.

Vedkommende sa det selv.

Skrevet

Vedkommende sa det selv.

Åja, du vet at han møter andre, og så har samtalen mellom dere dabbet av? Er det sånn?

Da hadde jeg i alle fall sittet helt rolig i båten og latt han vise meg at han var interessert. Holdt meg litt tilbake og ikke sendt så mange meldinger. Kanskje møtt noen andre selv også. Utrolig hvor lett du slipper "besettelsen" på en person når du treffer en annen. Det viser at det er flere aktuelle kandidater der ute.

Skrevet

Åja, du vet at han møter andre, og så har samtalen mellom dere dabbet av? Er det sånn?

Da hadde jeg i alle fall sittet helt rolig i båten og latt han vise meg at han var interessert. Holdt meg litt tilbake og ikke sendt så mange meldinger. Kanskje møtt noen andre selv også. Utrolig hvor lett du slipper "besettelsen" på en person når du treffer en annen. Det viser at det er flere aktuelle kandidater der ute.

Nei, han sa at han ikke dater andre, jeg spurte aldri om det.

Jeg har sendt to meldinger uten å få svar. Skal ikke sende mer nå.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han sa at han ikke dater andre, jeg spurte aldri om det.

Jeg har sendt to meldinger uten å få svar. Skal ikke sende mer nå.

Nei, har du sendt to uten å få svar, må du ikke sende flere. Han har garantert sett meldingene dine. Ett eller annet gjør at han ikke svarer, mest sannsynlig kommer det av at han ikke er interessert nok til å fortsette å prate. 

Men det er lett å si dette, vanskeligere å innse at man bare må trekke seg unna. Jeg har selv skrevet tre meldinger til en mann fordi jeg trodde de første ikke kom fram. Tilslutt svarte han og da var det at vi ikke skulle fortsette. Den vonde magefølelsen min har ALLTID slått til, det har blitt dumping når jeg har følt at han "forsvinner" litt i samtalen og kontakten. Det er et tegn, og forklarer han seg ikke, da kan du regne med at han ikke er interessert.

Skrevet

Jeg mister lysten selv hvis jeg møter lunken interesse. Krever initiativ fra begge parter.

Anonymkode: 5d8d9...1fa

• Liker 2
Skrevet

Når det gjelder dating så krever jeg forståelse fra begge parter, jeg mister ikke lysten hvis ikke, jeg får den aldri - uten forståelse.

Jeg har blitt brent før så jeg gir ikke bort hjertet og kjærligheten min som om det ikke er verdt noe.

Og det er selvfølgelig ingen som synes det er turn-on når noen vil at en skal anse hjertet sitt og kjærligheten sin som null verdt.

Anonymkode: ef466...b9b

Skrevet

Jeg har opplevd en veldig av / på relasjon i mitt liv, som har gjort at jeg rett og slett ikke gidder tull lenger. Svarer han ikke, bye. Mener ikke en MÅ svare med en gang, men vet jeg at han chatter med andre og en merker interessen synker, så vil min interesse bli kraftig redusert. Vil nok mest se på det som fjas og ikke særlig seriøst. 

Anonymkode: 165b6...602

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd en veldig av / på relasjon i mitt liv, som har gjort at jeg rett og slett ikke gidder tull lenger. Svarer han ikke, bye. Mener ikke en MÅ svare med en gang, men vet jeg at han chatter med andre og en merker interessen synker, så vil min interesse bli kraftig redusert. Vil nok mest se på det som fjas og ikke særlig seriøst. 

Anonymkode: 165b6...602

Enig.

Anonymkode: ef466...b9b

• 2 uker senere...
Skrevet
On 11/14/2020 at 7:28 PM, AnonymBruker said:

Hvis du dater noen du er interessert i, hvor mye initiativ tar du da? Bør jeg bare gå videre dersom vedkommende slutter ta intiativ til samtale? 

Hvis du er dame så ja. Men hvis du er mann må du nok finne deg en annen strategi for dette funker ikke for veldig mange menn, så fremst du ikke er rik eller berømt. 

Anonymkode: 3ec07...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...