Gå til innhold

føler meg verdiløs


Ostkake

Anbefalte innlegg

Alle trenger å bli akseptert og være noen. Ingen har lyst til å bli verdiløs.

Da jeg var ung og nettopp begynte på jobb, sa min sjef ifra til meg at man trengte å jobbe til å føle seg verdi. På den tiden forsto jeg ikke. Som en av de fleste av 20-åringene, trodde jeg at man trengte jobb for å kjøpe hva man hadde lyst på. Man hadde behov for jobb på grunn av personlig økoniomi. Mange år senere flyttet jeg hit, Norge et av de lykkelige landene som bruker et annet språk, og min utdanning regner ikke.

Jeg har bodd her i ett år, lærer språk, prøver å finne jobb for å stå på mine egne bein, men det er veldig vanskelig. Mange ganger føler jeg meg som om det aldri bli mulig for meg å bo og trives her. Fra en som kunne alt, hadde en god betalt jobb, reiste mye og selvstendig, nå blir hun ingen. Det spiller ingen rolle hvor mye jeg har prøvd, er jeg fortsatt innvandrer. Det spiller ingen rolle hvor hard jeg lærer språk, den beste vil jeg kunne er, den som kan norsk som andre språk, arbeidgivere vil ikke se på min søknad uansett. Jeg er ikke hvit, mitt hår er svart, mitt navn er rart og mitt land er et utviklingsland. Du må ikke tenke at du er bedre enn de andre, står det i janteloven, men dere fortsatt diskriminerer oss.

Norge forventer alle innvandrere til å integrere seg inn i samfunnet. Vi skal kunne språk, vi skal ha jobb, vi skal forstå hva typisk norsk er, men hva med oss? Hvor mange som har mistet sitt identitet mens prøver å integrere seg her? Hvor mange som ikke husker igjen hvem de var, hva de kunne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

Kom inn her ved en tilfeldighet nå, og ville bare si at det er trist å høre dine erfaringer som nyinnflyttet innvandrer, og at jeg håper det går bedre med deg nå :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...