Gå til innhold

Ermer og magic loop når man strikker ovenfra og ned?

Gjest Albbas

Anbefalte innlegg

Ææh, jeg holder på med Dagny x Pickles-kjolen og skjønner ikke hvordan jeg skal strikke ermene (fra bolen). Tenkte å bruke magic loop da jeg kun har 80 cm rundpinne, men tror ikke jeg hadde skjønt hvordan jeg skal gå frem uansett. 

Altså, jeg har jo ingen tråd på disse maskene nå til å strikke med. Jeg skal legge opp 4 masker og så strikke erme-maskene rundt, men jeg skjønner ikke helt hvilken pinne jeg skal legge de opp på og hvordan jeg forholder meg til de fire maskene nå...? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

....Nja....

Jeg hadde selv gitt bæng og kjøpt liten rundpinne, men;

Dette er jo likt for alle gensere ovenfra og ned (?). 

La du ikke av X antall armmasker sikret med egen tråd før du strikket hele kjolen utenom ermene?

Da tar du bare hele pinnen inn som på en liten rundpinne - legger opp de 4 maskene og SÅ gjør klart for magic loop.

Om du skal hente opp masker blir prinsippet det samme (som på Vhalsen på cumulus bluse).

Mulig jeg misforstår her. 

Hadde dog ikke orket magic loop på en tung kjole, hadde gått for liten rundpinne.  

Anonymkode: 9ece8...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

....Nja....

Jeg hadde selv gitt bæng og kjøpt liten rundpinne, men;

Dette er jo likt for alle gensere ovenfra og ned (?). 

La du ikke av X antall armmasker sikret med egen tråd før du strikket hele kjolen utenom ermene?

Da tar du bare hele pinnen inn som på en liten rundpinne - legger opp de 4 maskene og SÅ gjør klart for magic loop.

Om du skal hente opp masker blir prinsippet det samme (som på Vhalsen på cumulus bluse).

Mulig jeg misforstår her. 

Hadde dog ikke orket magic loop på en tung kjole, hadde gått for liten rundpinne.  

Anonymkode: 9ece8...b37

Det var de fire maskene jeg ikke helt skjønte hvor jeg skulle legge opp, altså på hvilken pinne (høyre eller venstre, liksom). Men tror jeg har fått det til nå! Vet ikke hva jeg gjorde så kommer til å lure på det samme ved neste erme. 😂

Har dessverre ikke fått tak i liten rundpinne. Kan bestille fra nettet men da må jeg jo la strikketøyet ligge i hvertfall en uke. 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier heller å plukke opp fire masker fra ermhullet enn å legge opp nye. Dvs plukke opp f.eks. fire masker, strikke alle maskene fra ermet og så plukke opp fire til på slutten av runden. 

Og så, jeg sitter ikke og snur hele plagget rundt og rundt mens jeg strikker. Vet nemlig noen bruker det som et argument mot å strikke ovenfra, og særlig en hel kjole. På slutten av hver runde snurrer jeg ermet tilbake, på en måte. Resten av strikketøyet/bolen holder seg helt stille, og bare ermet "snurrer seg" fram og tilbake når jeg strikker. Litt vanskelig å forklare nøyaktig hvordan, men det fins kanskje en video på youtube? Med magic loop og ovenfra og ned. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Vera Vinge said:

Jeg pleier heller å plukke opp fire masker fra ermhullet enn å legge opp nye. Dvs plukke opp f.eks. fire masker, strikke alle maskene fra ermet og så plukke opp fire til på slutten av runden. 

Og så, jeg sitter ikke og snur hele plagget rundt og rundt mens jeg strikker. Vet nemlig noen bruker det som et argument mot å strikke ovenfra, og særlig en hel kjole. På slutten av hver runde snurrer jeg ermet tilbake, på en måte. Resten av strikketøyet/bolen holder seg helt stille, og bare ermet "snurrer seg" fram og tilbake når jeg strikker. Litt vanskelig å forklare nøyaktig hvordan, men det fins kanskje en video på youtube? Med magic loop og ovenfra og ned. 

Plukke opp masker kan jeg ingenting om, men høres fornuftig ut. 😅

Ja dette med snuingen skal jeg prøve å være litt obs på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...