AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Vi flyttet for ca. 2 måneder siden, omtrent 1,5 km i luftlinje, til ny leilighet. Katten var inne noen dager før vi forsiktig begynte å slippe den ut. Etter en måneds tid i den nye leiligheten begynte den å stikke av til det gamle huset. Jeg hentet han 5 ganger på en uke fordi mannen min slapp ham ut igjen med en gang. Siste gangen nå var han inne 5 dager før han fikk slippe ut på dagtid. Det gikk bra noen dager, men når vi kom hjem fra jobb i går var han borte vekk igjen. Hver gang jeg har hentet katten har det blitt vanskeligere og vanskeligere fordi han skjønner at vi ikke skal gå inn i gamle huset, men kjøre bil, som han hater. Må han hentes eller er det sannsynlig at han kommer tilbake til nye huset når han nå har gått i mellom så mange ganger? Anonymkode: 13c66...fe8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Dere må da holde katten inne lenger.. et par dager er på langt nær nok i det tilfellet her. En mnd minst! Å ja, den vil antagelig plage vettet av dere, men sånn er det å ha katt. Så får du ta en prat med mannen din å få han til å forstå at katten må holdes inne en stund. Anonymkode: d6000...8c4 10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 For det første må dere holde katten inne mye lengre. Den skjønner ikke at dere har flyttet. Dere må nok hente den igjen, så må dere ikke slippe den ut igjen. Dere kan prøve å gå tur med den i sele og bånd, men om den ikke har hatt det på tidligere så er det håpløst. Men om han har gjort det tidligere så kan dere prøve å gå tur rundt der dere nå bor slik at han skjønner at han bor på et nytt sted nå. Uansett så slipp ikke katten ut alene! Anonymkode: 849b6...6c9 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Katter som flytter inn i nye hjem skal helst være inne i 4 uker før den blir slipt ut. Hent katten og hold den inne i 4 uker. Den vil ikke komme tilbake, men heller plage de nye eierne av gamlehuset. Anonymkode: 309e3...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Jeg sa i fra til mannen ca 100 ganger at katten ikke skulle slippes ut. 🙄 Men det er fordi den driver oss fra vanvidd når den er inne så lenge med kattesand over alt og mjauing dag og natt. Prøvde å få tak i katten nå, men den ville ikke komme frem. Får prøve igjen i morgen når han er mer sulten. Men synes det er så rart at det gikk bra å være ute her en hel måned før han stakk første gangen. Da kom han inn når jeg ropte og var bare rundt huset eller stod utenfor vinduet når han ville inn å ha mat. Ts Anonymkode: 13c66...fe8
mefe Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa i fra til mannen ca 100 ganger at katten ikke skulle slippes ut. 🙄 Men det er fordi den driver oss fra vanvidd når den er inne så lenge med kattesand over alt og mjauing dag og natt. Prøvde å få tak i katten nå, men den ville ikke komme frem. Får prøve igjen i morgen når han er mer sulten. Men synes det er så rart at det gikk bra å være ute her en hel måned før han stakk første gangen. Da kom han inn når jeg ropte og var bare rundt huset eller stod utenfor vinduet når han ville inn å ha mat. Ts Anonymkode: 13c66...fe8 Altså, slik er det å ha dyr. De griser med kattesanden ja men det burde ikke være et godt nok argument til å slippe den ut og de kan heller ikke hjelpe for at det blir kattesant over alt.. og ja den kommer til å mjaue og holde på men det må dere også holde ut inntil han har vært såpass lenge på nytt sted at han holder seg der. Stakkars pus da, den er jo bare frustrert fordi den ikke får gå ut. Leker dere med den? Pprøv å underholde den litt med nye leker slik at den får ut litt energi. Og han der mannen din må skjerpe seg! 2
Tvist Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Hold ham inne lenger, slik var min også. Kjøpte gps, så hentet jeg henne hver kveld. Hun sluttet heldigvis å gå så langt når snøen kom, og når våren kom hadde hun glemt det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Jeg har nettopp begynt å slippe ut katten etter 1 mnd inne. Har heller ikke flyttet langt unna der vi bodde i utgangspunktet, så jeg er spent om han etterhvert drar tilbake. Men poenget mitt: I starten holdt jeg på å bli gal av katten av å ha han inne, han maste og maste hele tiden. Men etterhvert ble han mer rolig og vant, så det blir bedre med tiden! Men husk å aktivisere katten, da blir den sliten og ikke så masete. Jeg har klatrestativ, også kjøpte jeg Feliway stikkontakt-spray. Det kan kanskje hjelpe dere. Anonymkode: dd853...979 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 På 13.11.2020 den 17.53, AnonymBruker skrev: Jeg sa i fra til mannen ca 100 ganger at katten ikke skulle slippes ut. 🙄 Men det er fordi den driver oss fra vanvidd når den er inne så lenge med kattesand over alt og mjauing dag og natt. Prøvde å få tak i katten nå, men den ville ikke komme frem. Får prøve igjen i morgen når han er mer sulten. Men synes det er så rart at det gikk bra å være ute her en hel måned før han stakk første gangen. Da kom han inn når jeg ropte og var bare rundt huset eller stod utenfor vinduet når han ville inn å ha mat. Ts Anonymkode: 13c66...fe8 Kjøp en laser pen og gi den til mannen din. Da kan han ha det gøy og katten får ut litt energi. Anonymkode: 309e3...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Skrevet 14. november 2020 Tiss i et glass og hell det ut rundt huset ditt, eller enda enklere er det hvis mannen din kan pisse litt rundt huset, for da markerer dere territoriet og katten vet hvor den hører hjemme. Anonymkode: 89cca...3ea
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #11 Skrevet 14. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tiss i et glass og hell det ut rundt huset ditt, eller enda enklere er det hvis mannen din kan pisse litt rundt huset, for da markerer dere territoriet og katten vet hvor den hører hjemme. Anonymkode: 89cca...3ea 🙄 Anonymkode: d6000...8c4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå