Gå til innhold

Alienas Arkiv


Aliena

Anbefalte innlegg

Jeg våknet i dag tidlig og så rett i ryggen på eksen. Uæææh!

Altså, jeg visste jo at han ville være der, men like fullt et sjokk hver morgen.

Jeg snudde meg og lukket øynene, forsøkte fokusere på noe positivt...har lest at de første 30 minuttene etter vi våkner og før vi sovner er da underbevissthen er mest aktiv...og at det å fylle denne tiden med godord kan gjøre underverker. Men altså ikke utrette mirakler....

Jeg og eks er ikke kjærester.

Vi er foreldre.

Det er en lang historie med mange krappe svinger, men saken er den at vi har bestemt oss for å bo sammen ett år pga økonomi og praktiske omstendigheter.

Det er IKKE meningen at vi skal ligge på samme rom, men vi er ikke ferdige med å pusse opp rommene på loftet enda...så da blir det slik. Men fytti så surrealistisk.

Den ryggen er ikke drømmesynet mitt om morgenen altså.

Så jeg er altså singel, i en helskrudd livssituasjon.

Dvs jeg er mor og samboer, men uten kjæreste....og slik blir det iallefall ett år.

Så jeg trenger en dagbok. No doubt about that...

Det positive er at vi kan ta oss av barna i felleskap. Og at jeg kan jobbe selv om jeg har litt lang reisevei (vegrer meg for å la barna være for mye alene hjemme). Det frigir også tid og penger til kursing. (juhuuu!) Og barna er innforstått med årsaken til ordningen, og er klar over at det er snakk om ett år, så skal vi ha de 50/50. De virker som om de synes det er deilig å slippe flytte fra venner og skole...det er nok det viktigste i den alderen de er i uansett. Så jeg får heller klare meg uten mann et år. *gulp*

Jeg liker å ha kjæreste...nærheten både fysisk, mentalt og emosjonelt.

Men barna er viktigere. Og jeg har jo ikke fått noe forhold til å fungere i den håpløse situasjonen jeg har vært i siste årene (økonomisk og praktisk).

Munker kan jo leve i sølibat i årevis...så jeg få heller kanalisere den seksuelle frustrasjonen ut i andre ting. Om ikke akkurat i bønn...så i trening f.eks. Eller skriving...hehe.

Må snart få lilletroll opp av sengen, fra i morgen av skal hun på SFO igjen...slutt på å sove lenge da gitt! Storesøstra er på ferie hos besteforeldrene. Hun ringte i går, fortalte at hun hadde fått fisk med den nye fiskestanga. Stor stas.

Jeg og småa skal på shopping i dag. Nye klær til skolestart..hun har vokst mye i sommer. Jeg skal handle meg bøker....astrologibøker. *salig glis*

Nå er kaffekanna tom, så det er vel på tide å sparke dagen i gang. Er somlete, liker meg her foran skjermen. Men...jeg kan jo alltids skrive mer seinere!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg endte opp med å shoppe på amazon...det er rett og slett altfor dårlig utvalg av astrologibøker her i byen. :roll: Men fikk 3 bøker for hundrelappen mindre enn det EN av bøkene koster på bokhandel i Norge. Riktignok på engelsk da...men det gjør slett ingenting... *småekstatisk*

Ellers..jeg har ryddet en kvadratmeter av loftet og er ikke pittelitt motivert engang til de resterende. Men skal loftet pusses opp, må rotet bort. Gleder meg til det er klappet og klart..juhuuu..med eget hjemmekontor!!

*tusler i seng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

melodi; TNT

'Cause I'm P.M.S. I'm dynamite

P.M.S. and I'll win the fight

P.M.S. I'm a power load

P.M.S. watch me explode...................................

Urk.

Noen dager kler best dynetrekk.

Men jeg sto opp, og nå er det vanskelig å legge seg igjen. Sjekket transittene...Mars går gjennom 7.hus..*gneldre*...passer jo supert når hormonene går beserk. :frustrert: Saken blir ikke bedre av at Jupiter tusler over Pluto, og Pluto danner et perfekt kvadratur til Sola mens den ligger og skuler over skulderen til Månen. (hallo...univers...Pluto trenger medfart... )

Vel, jeg har iallefall gått en lang tur i dag...måtte nesten le da jeg omsider kom meg utenfor dørstokken...i det øyeblikket jeg passerte den så begynte det å hølje ned til den store gullmedalje. Slikt får galgenhumoren til å putre langt der inne i mørket et sted. Så utrolig treffende. :roll:

*marsjerer i seng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

oi, gøy dagbok! stakk snuten min inn her, og så blir jeg vel her og :ler:

astrologi er kjempeinterressant forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar i dagboka mi! :danse:

Har blitt noen dager siden sist nå...jeg er Fisk må vite, jeg glemmer ting.. :sjenert:

Spennende astrologi?

Å ja...

For øyeblikket skriver jeg astrodagbok for meg selv, der jeg noterer månefasene (i tegn og hus) og sammenligner det med humør, fysisk form og ellers slikt som berører Månen.

Akkurat nå er månefasen i "voksende måne", og tiden er inne for å innarbeide nye gode vaner, planlegge fremtiden, reflektere, studere og ellers en fin periode å begynne med alt som jeg ønsker skal vokse. F.eks om jeg begynner på slankekur nå, så kan jeg ikke forvente noe særlig med utslag på vekta før månen er minkende...selv om jeg trener og kutter ned på fett/sukker. Dette pga at vi har lettere for å ha mye vann i kroppen nå månen er voksende (hvs man er disponert for det sånn ellers da)

Vi har også lettere for å legge på oss under voksende måne, på den positive siden så har vi lettere for å ta til oss vitaminer og mineraler.

Krangler bør ma ikke starte under voksende måne, da de også har en tendens til å vokse ut av proporsjoner i denne fasen..

Overtro?

Vet ikke, det er derfor jeg skriver dagbok!

Ellers...er det fullt kaos i livet mitt.

Såpass gale at jeg skriver dikt igjen. Hm.

sov kjære sov

drømmene varmer

frostige åndedrag

når mørket

spiser av din kropp

den lengste veien

krever ingenting

men tar alt

for stillheten grafser

i hungersnød

usynlige hender

strammer om grepet

holder deg fast

mellom tomhetens

grådige fingre

sov kjære sov

drømmene tvinner

på livets tråd

til mørket omsider

sluker seg selv

Og så har jeg fått en nettvenn :sjarmor:

Dvs vi veksler sms nå...og skal møtes til uka. Ich bin schkrekkslagen. *skjelve*

Men han er utrolig flik til å skrive, virker moden og reflektert, er morsom og ser helt ok ut på bildet. Er bare litt bekymra for at han ikke skjønner humoren min...

Jeg hadde forresten en ekstensiell krise her i for noen dager siden. DETTE (*peker lenger ned i innlegget*) er det som skjer opp i hodet mitt da..selv om jeg selvfølgelig ser avslappet, vennlig og fornuftig ut på utsiden. (Vekt-ascendant)

Jeg vet det, jeg vet det så inderlig vel.

Jenta i speilet ER meg. Rent bortsett fra at det ikke er en jente lenger da. Husker godt den morgenen det for første gang gikk opp for meg at personen i speilet var meg. Tror jeg var tolv da. Apekatter bruker noen minutter på å gjenkjenne seg selv. Jeg brukte tolv år.

Selvfølgelig, jeg hadde vel skjønt at det var meg før den tid, men aldri helt tatt det innover meg. Aldri følt på det, studert ansiktet mitt og lett etter fellesnevnere mellom den inni og den utenpå.

Det var et sjokk. Jeg så ikke ut som den jeg følte meg som...og jeg fikk min første ekstensielle krise.

Jeg blir ikke lenger sjokka. Men forundret, joda.

Jeg mener bestemt jeg har tre komponenter. En personlighet som jeg ikke vet så mye om, det vil si den på utsiden, den som alle andre kjenner best.

Så har jeg den delen av meg selv som jeg kjenner så godt at det grenser til det pinlige. Det er den følende og tenkende delen, fyllmassen. Det som jeg nok føler er mest meg...selv om jeg godt vet at det er selvbedrag. Sinnet mitt er (heldigvis?) sjelden så dumt som det kan være.

Så er det den siste delen, den mystiske delen som dukker opp bare nå og da. Velger å kalle det sjelen. Den er min favoritt, desverre kjenner jeg ikke sjelen så godt. Den dukker helst opp når mitt tenkende og følende sinn er delvis ute av spill, så jeg får liksom aldri helt grepet om meg her.

Det er litt rart å tenke på, at hadde det ikke funnes speil, så ville jeg aldri kjent noe særlig til den delen av meg som er på utsiden. Lurer på om jeg hadde brydd meg, om vi alle var blinde. Er en liten rett nese bedre å ta på enn en litt rund bred en? Er høye kinnben bedre å føle på enn myke bollekinn? Vet ikke jeg altså...

Det som er nesten mer skummelt å tenke på er at mitt tenkende og følende sinn i stor grad er summen av det jeg har lært av andre. Tilpasning av miljøet, forsvarsverket mitt, verktøyet for å finne og forsøke innhente kjærlighet, respekt og annerkjennelse. En identitet slipt glatt gjennom mangel på eller tilførsel av stimuli, som følge av reaksjoner på handlinger eller passivitet. Et jeg skapt for å tilfredstille forventninger og avverge negative reaksjoner...enten hos meg selv eller andre.

Så den delen av meg som føles som om den er mest meg, er vel i grunn minst meg. Om jeg tenker på meg selv som noe autentisk og unikt riktignok..og det vil jeg gjerne. Tankevekkende.

Og sjelen min, som burde være den delen av meg som kan kategoriseres som mest meg (mest uplettet), er mer eller mindre uutgrunnelig og uangripelig...

Iiiiik.

Er det rart at jeg ble redd da jeg for første gang så skikkelig etter i speilet? Jeg er stuck med to fremmede og et mutert vesen skapt av sosiale forventninger, lengsler og antagelser....

Har jeg nevnt at jeg er hekta på speil? Blir mobbet for at jeg ikke kan gå forbi et speil uten å glo....ikke så rart det vel, jeg leiter etter meg selv...

*småhopper og danser av gårde for å lage frukost til bøllefrøene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Du er ikke alene om å være avhengig av speil! Må glo i hvert eneste speil jeg går forbi! Godt å høre at jeg ikke er alene om det... men det kan være utrolig frustrerende i blant!

Du høres veldig reflektert ut :) Gleder meg til å følge med i dagboken din.. Astrologi er jo kjempespennende da! Har ei som lager horoskop til meg, et personlig horoskop. Hu lager det ut i fra fødselsdato og klokkeslett, og hvor jeg ble født. Regner visst ut lengegrader og breddegrader. Skjønner meg ikke helt på det, men har da lært litt. Men det som er litt merkelig, mye av det stemmer! Hu laga et horoskop til ei venninne av meg og. Hu visste ikke hvem venninna mi var vel og merke. Da hun var ferdig, var det mye ang personlighet og fortid som stemte (og jeg hadde jo ikke sagt et pip) :roll:

Tarot er jo og veldig spennende. Prøvd det?

Uansett, ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LinKri!

Godt å høre at jeg ikke er alene om speilmanien min!

Joda reflektert er jeg nok, men jeg må passe meg for å ikke bli for selvopptatt :ler: På den annen side...hvis man liker sitt eget selskap, kjeder man seg aldri..hehe.

Jeg setter opp personlige horoskoper, men bare for morro da. Det er fryktelig mye arbeid, selv om jeg ikke gidder regne det ut manuelt (takk gud for dataprogrammer..) så er tolkningen ganske omfattende..men gåtta banen så gøy!! :)

...når jeg først snakker om astrologi, i dag fikk jeg bøkene mine..juhuuu!! :danse: Masse spennende lesestoff *salig*

Tarotkort har jeg, har hatt siden jeg var 15 faktisk, men bruker de sjelden nå. Har englekort og alvekort også...men de ligger mest til pynt for tiden.

Jeg er lettpåvirkelig, og unngår egentlig spådommer... bruker kortene mest for å få innsikt i meg selv. Tarot er jo stinn i symboler og arketyper, et veldig fint verktøy å bruke i perioder hvor jeg ønsker å gå i dybden på meg selv. Men slikt går jo i faser. Englekortene og alvekortene er skremmende treffsikre, men det er kort jeg helst trekker for å bli motivert og inspirert. Få bekreftelser...ny giv. :)

Styrer med mye rart, men er opptatt av å ha beina på jorda. Vil skape min egen fremtid jeg..men jeg tror at mennesker som kjenner seg selv lettere skaper seg meningsfulle liv. Dsv iallefall slike som meg trenger det, altså vi sensetive tenkere, fordi vi ofte blir så kaotiske.

Andre mennesketyper har derimot lettere for å vite hva de vil og hvordan og når de vil ha det...og trenger ikke reflektere så mye...og det er helt greit det. Vi er jo heldigvis forskjellige...jeg må innrømme at jeg foretrekker menn som ikke er like surrete og grublende som meg. Slike forskjeller kan nemlig utfylle hverandre på en fin måte. ( Hm..klarte jeg å få dette til å dreie seg menn nå igjen...jeg er uhelbredelig altså... :roll: )

Men altså, mennesker som er lettpåvirkelige og (over)følsomme bør legge tid og arbeid i å definere hvem de er og hva de vil, slik at de ikke roter det så jævlig til for seg selv. :roll:

Nei, jeg har bøker jeg må lese.. *ekstatisk*

Og så skal jeg på treff. Masse galne alternative bergenske damer på kafè. Gøøøøy!!!!

Ha en fin dag du også LinKri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var knallgøy på treff i går!

Var faktisk på to treff, når jeg først var i gang liksom.

Skal på kino, ut og spise og på konsert i helgen også..så nå virkelig overgår jeg meg selv mht sosial aktivitet! (sikkert pga jeg orker ikke labbe i hælene på eksen her hjemme....)

Jeg har funnet ut at jeg skal ned noen kilo i vekt. (klærne begynner å stramme, og jeg har ikke råd til ny garderobe nå) Men hver gang jeg blir sulten eller ser på joggeskoene mine så forsvinner alle gode forsetter som dugg for solen.

Men det er helt utrolig hvor godt jeg er på å gjøre ting, i teorien altså...

Jeg trøster meg med at jeg ikke røyker, og iallefall slipper å slutte med det. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Escada¤

Hellu.......... ;)

Jasså.... du er fisk du og.... vakke rart eg kjente meg igjen litt her... :ironi:

Virka som du hadde hatt det gøy ut på byn:) Åssen går d m. han nett-vennen din då? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen du ;)

Jeg fikk mail fra nettvennen i dag tenk. *gliser bredt*

Han er GOD på å skrive lange, overraskende og fascinerende mailer. :sjarmor:

Vi begynte veldig varmt i de første mailene, så fikk jeg panikk og la an til "vi kan bare være venner altså", så roet det seg litt...men nå bygger det seg litt opp mot møte... *skjelve*

Jeg kan liksom ikke tro at jeg skulle møte noen på den måten...la inn profil på Soulmates for noen måneder siden, men ble paranoid etter noen dager og slettet den...typisk meg. Har brågode dager der selvtilliten vokser ut av mitt gode sinn, og jeg gjør brådumme ting. (det er ikke noe lurt å legge inn profil på slike steder hvis man får dårlig samvittighet ved å ikke svare alle som viser interesse, og egentlig blir skrekkslagen av tanken på å skulle forelske seg igjen)

Vel, i den korte perioden jeg var tøff og modig og sånn så fikk jeg kontakt med en mann. (tror jeg fikk 40 virtuelle kyss (blæh) og 15 mailer)

Det var egentlig bare han som jeg synes noe om...og han bor bare ti-femten minutter unna meg. *gulp* Om det ikke blir noe romantikk, så har vi iallefall veldig mye å snakke om... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Så spennende med nettvenn!! :hoppe: kan jo bli veldig spennende det :sjarmor:

Jeg har bare hørt og engle-og alvekort, er de mulig å få tak i noe sted her i landet??

Har tenkt å børste støvet av tarotkortene mine igjen, og prøve litt igjen..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff...ja det er nesten litt for spennende med denne nettvennen min.. :sjenert:

Vi korresponderer heftig på sms nå, men det er ikke noe romantikk da..jeg vil ikke ha noe av slikt før jeg har møtt noen. Vil ikke være noen skuffelse, og jeg vil heller ikke ha en selv. Men, selv ikke en kjølig, fornuftig og distansert tankerekke kan stoppe et sydende liv av adrenalin...

Det er fint mulig å få tak i alve- og englekort i Norge, finnes på de fleste alternative sjapper, men faktisk i større bokhandlerkjeder også. Hvis ikke så er det iallefall å få på nettet..men vær obs på at prisene kan variere mye. Sjekk ulike nettbutikker før du evt kjøper.. (min erfaring er at de store nettbokhandelene har billigere kort enn små alternative nettbutikker..men dette kan jo endre seg, så surf en runde før du bestemme deg)

Nei, jeg må skrive mail... :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Heisann!! :tommel:

Står til her då... går det med nettvennen din... har dokke møtts eller??;)

Ville bare innom og ønska deg ei supegod helg eg!! :Nikke::enig::enig::enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Engle og alvekort har ikke jeg hørt om før heller... hmm, kanskje teste ut det da? :) Blir nysgjerrig på nettvennen din jeg og! La oss få høre hvordan det går da! og ja, jeg er nysgjerrig av natur... men er man ikke nysgjerrig, får man ikke vite noe :ler:

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ha en superduper helg dere også!

Angående nettvennen så er det stadig utvikling på den fronten. Akkurat hvor det vil utvikle seg videre, det aner jeg ikke...men det føles bra. :sjenert:

Jeg skrev en laaaang mail, og fikk en sms tilbake som var...utrolig god. *smelt* Han har ikke tilgang på nett der han er, men fikk nå lest mailen på et vis..og skal svare i morgen. Jeg vurderer å ringe i kveld, men jeg har avtalt å møte en venn, så det kan være jeg utsetter det til i morgen. Forresten er han midt oppe i sånt familiestyr, og da er det ikke så lett å få snakket skikkelig. Men i morgen er han tilbake i byen. :sjarmor:

Mailen var litt...vel...usedvanlig oppriktig om ting og tang...så jeg var veldig spent på hvordan han ville ta den. Og han tok den på rette måten. Nice. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...