Gå til innhold

Smitten øker mest blant tenåringer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men skolene skal være åpne. Det er verdt å ofre liv, for ungdommen klarer seg ikke uten norsk skole i 3-4 uker.

Men i svarte s*tan, hva med sommerferien?

Er de tjukke i hodet alle mann i denne regjeringen?

Har lenge påstått at ungdommen mest sannsynlig er usynlige smittespredere. Lite symptomer, null hygieneforståelse.

Man må være dum om man holder skolene åpne de neste 4 ukene. Bare DUM. 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Paramount
Skrevet

Det høres ut som at straks du er så uheldig å bli smittet av korona er du ikke bare en koronasyk person, men en SMITTESPREDER. Noe som i dagens klima kan likestilles med å være kriminell. Korona bør legaliseres, alle vil før eller siden bli smittet av korona. Sikkert over 100.000 som allerede har vært smittet i Norge.

Gjest pangolina
Skrevet (endret)

.

Endret av pangolina
Skrevet
9 timer siden, Paramount skrev:

Det høres ut som at straks du er så uheldig å bli smittet av korona er du ikke bare en koronasyk person, men en SMITTESPREDER. Noe som i dagens klima kan likestilles med å være kriminell. Korona bør legaliseres, alle vil før eller siden bli smittet av korona. Sikkert over 100.000 som allerede har vært smittet i Norge.

Er du synsk? Det at alle vil før eller siden vil bli smittet er tull 

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 timer siden, Møkkalei skrev:

Men skolene skal være åpne. Det er verdt å ofre liv, for ungdommen klarer seg ikke uten norsk skole i 3-4 uker.

Men i svarte s*tan, hva med sommerferien?

Er de tjukke i hodet alle mann i denne regjeringen?

Har lenge påstått at ungdommen mest sannsynlig er usynlige smittespredere. Lite symptomer, null hygieneforståelse.

Man må være dum om man holder skolene åpne de neste 4 ukene. Bare DUM. 

Jeg tror de burde sette skoler i rødt nivå på barneskoler. De burde ha hjemmeundervisning for ungdom og videregående skole. De kan likevel gi et tilbud til de som er sårbare . Men det er pussig at man ikke hører om de i sommerferiene.. Det er mange eksperter som mener barn og unge sprer smitte like mye som voksne. De kan også være asymptomatiske og da blir de ikke fanget opp på testing heller. Selv om barna tåler viruset er det ikke gitt at foreldrene eller lærerne gjør det. Jeg synes skikkelig synd på lærere . De har ikke noe smittevern. Jeg håper virkelig at regjering og FHI må sette liv og helse foran det og beholde gult nivå på skolene. Trodde de laget trafikklys systemet for en grunn men tydeligvis ikke ... Når er det « rødt « nok smittepress til og sette rødt nivå på skoler...? Dette er meg en gåte... De ville slå ned smitten i vår, men føles nå som vi følger mer svensk strategi. Men ingen land har vel klart brems strategien.

Endret av J.E
  • Liker 7
Gjest Paramount
Skrevet
10 timer siden, haakonp skrev:

Er du synsk? Det at alle vil før eller siden vil bli smittet er tull 

Jeg ser du har gode argumenter. Men jeg siterer flere leger. Vet ikke om de er synske, men leger er de i hvert fall. 

Skrevet
3 timer siden, Paramount skrev:

Jeg ser du har gode argumenter. Men jeg siterer flere leger. Vet ikke om de er synske, men leger er de i hvert fall. 

Det gjør du ikke

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
Akkurat nå, haakonp skrev:

Det gjør du ikke

Det gjør jeg, samme hva du sier osv. Tenker dette er et språk du forstår.

Skrevet
Akkurat nå, Paramount skrev:

Det gjør jeg, samme hva du sier osv. Tenker dette er et språk du forstår.

Du har ikke kommet med bevis.

• Liker 1
Skrevet

NHO og pengepampene nekter regjeringen å stenge skoler. Det kan gå utover pengesekken deres.

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
7 minutter siden, haakonp skrev:

Du har ikke kommet med bevis.

Beviset kommer om noen år, når alle har vært smittet. Problemet er at veldig mange blir smittet uten å vite at de er smittet. Farligere er ikke korona for mange. Nå er det din tur til å bevise at det er tull det jeg skriver.

Gjest Paramount
Skrevet
5 minutter siden, Bie-damen skrev:

NHO og pengepampene nekter regjeringen å stenge skoler. Det kan gå utover pengesekken deres.

Pengepampene er opptatt av å redde arbeidsplasser og velferdsstaten. De vet at skatt kan ikke betales med trygd og kompensasjon for tiltak. Trygd og kompensasjon for tiltak kommer fra skatteinntekter. Den pengesekken blir raskt tom uten inntekt.

Skrevet
58 minutter siden, Paramount skrev:

Beviset kommer om noen år, når alle har vært smittet. Problemet er at veldig mange blir smittet uten å vite at de er smittet. Farligere er ikke korona for mange. Nå er det din tur til å bevise at det er tull det jeg skriver.

Ja jøss.   Du kan med andre ord ikke bevise at noen leger har sagt det.  Det er mange som er flinke, og det er mange som ikke har en så stor omgangskrets.  

• Liker 1
Skrevet
På 13.11.2020 den 13.25, Paramount skrev:

Nei. Alle vil ikke før eller senere bli smittet av Corona. Hvor har du det fra? 

• Liker 4
Gjest Paramount
Skrevet
6 minutter siden, OPIgirl skrev:

Nei. Alle vil ikke før eller senere bli smittet av Corona. Hvor har du det fra? 

Jo, alle vil før eller siden bli smittet, praktisk talt alle. Hvordan vet du at ikke alle blir det?

Skrevet
6 minutter siden, Paramount skrev:

Jo, alle vil før eller siden bli smittet, praktisk talt alle. Hvordan vet du at ikke alle blir det?

Vaksine 

Gjest Paramount
Skrevet
1 minutt siden, RoNo skrev:

Vaksine 

Det finnes vaksine mot influensa, hvor mange i Norge har aldri hatt influensa? 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Paramount skrev:

Det finnes vaksine mot influensa, hvor mange i Norge har aldri hatt influensa? 

Hvor mange kjenner du har hatt kopper, poliomyelitt osv osv.

Jeg har tatt influensavaksine, så jeg er rimelig trygg på å slippe den. Som med lotto, du må delta for å vinne (og ved vaksine er det å ikke bli syk). Du kunne kanskje ikke brukt et mer kunnskapsløst argument.

Spør en hvilken som helst 10 åring hvorfor man vaksinerer og du får et skikkelig svar. Det er grunnleggende kunnskap, og du viser betydelig mangler på det. 

Her kan du lese hvilke sykdommer de som er vaksinert slipper å få: https://nhi.no/familie/barn/barne-og-ungdomsvaksinasjon/vaksinasjonsprogrammet-i-norge/

Endret av RoNo
Gjest Paramount
Skrevet
3 minutter siden, RoNo skrev:

Hvor mange kjenner du har hatt kopper, poliomyelitt osv osv.

Jeg har tatt influensavaksine, så jeg er rimelig trygg på å slippe den. Som med lotto, du må delta for å vinne (og ved vaksine er det å ikke bli syk). Du kunne kanskje ikke brukt et mer kunnskapsløst argument.

Praktisk talt alle har hatt influensa i Norge, til tross for vaksine. Influensa er dessuten langt mindre smittsom enn covid-19. Influensa vet vi mye mer om enn covid-19, vi har årelang erfaring med å utvikle influensavaksine. Det er et enkelt resonnement: Praktisk talt alle vil før eller siden få covid-19.

Du baserer din "viten" fra deg selv, din vaksinasjon og erfaring med lotto, og du kaller mitt argument kunnskapsløst? Unnskyld meg, men føler du deg på trygg grunn med slike argumenter?  

Skrevet
2 minutter siden, Paramount skrev:

Praktisk talt alle har hatt influensa i Norge, til tross for vaksine. Influensa er dessuten langt mindre smittsom enn covid-19. Influensa vet vi mye mer om enn covid-19, vi har årelang erfaring med å utvikle influensavaksine. Det er et enkelt resonnement: Praktisk talt alle vil før eller siden få covid-19.

Du baserer din "viten" fra deg selv, din vaksinasjon og erfaring med lotto, og du kaller mitt argument kunnskapsløst? Unnskyld meg, men føler du deg på trygg grunn med slike argumenter?  

Vaksinerer du deg ikke har du heller ikke mye beskytte. Influensa må du vaksineres mot hvert år, og der gjør de i risikogruppene og helsepersonell. Derfor beskytter det utsatte. 

Her kan du lese mer om vaksine og hva det har gjort for verden.https://forskning.no/medisiner-medisinske-metoder-sykdommer/se-for-et-enormt-framskritt-vaksiner-har-vaert/1273934

• Opprett ny...