Gå til innhold

Rer du opp sengen din hver dag?

Rer du opp sengen din hver dag?  

109 stemmer

1. 1. Rer du opp sengen din hver dag?

• Ja, hver dag, det må se ordentlig ut!
      46
    • Nei, aldri, hvorfor skulle jeg det?
      36
    • Noen ganger, hvis jeg f.eks vet det kommer besøk
      27

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aldri. Og hovedgrunnen for det er at senga har godt av å lufte seg etter man har sovet. Drar derfor dyna litt ned etter at jeg har stått opp.

Anonymkode: 1bfd6...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ser jeg ikke vitsen med.

Skrevet

Selvfølgelig rer jeg opp senga! Jeg rister dyne og puter før jeg legger det ordentlig. Dyna brettes ned mot sengeenden så madrassen får luft i løpet av dagen.

Jeg bruker gjerne sengeteppe også, selv om jeg ikke oppholder meg på soverommet når jeg er vålen, så liker jeg at det er hyggelig der.

• Liker 2
Skrevet

Har redd opp senga i alle år, frem til forskningen kom frem til at det ikke er anbefalt, så de siste årene har jeg kun ristet dyner og puter, og lar madrass og alt få lufte seg hele dagen. Soverromsdøra kan fint stå åpen og besøk kikke inn, det ser fresh ut :) 

Det har alltid vært viktig for meg at soverommet/senga er fresh og innbydende

Anonymkode: e0c78...d53

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg rer heller ikke opp sengen. 

Skrevet

Jeg rister og legger dyne og puter på plass så det ser litt ordentlig ut, men sengeteppet hentes kun fram ved svært spesielle anledninger.

Skrevet

Jeg rister dynene og banker litt i putene, men det varierer om jeg rer sengen pent opp eller om jeg bare bretter den ned mot enden slik at madrassen får luftet seg litt ekstra godt. 

Skrevet

Off course I do!

Når jeg står opp, bretter jeg dynene ned og setter vinduet på vid vegg slik at sengen får luftet seg. Når jeg så har spist frokost, dusjet og stelt meg og er på vei til jobb, rer jeg sengen. Bretter dynene i tre, strekker laknene,  puffer hodeputene, legger på hotellputer til pynt og bretter sengeteppet slik at det ligger halvveis over sengen. Har alltid lekkert sengetøy og hotellfølelse på soverommet. 

Skrevet

Ja. Jeg bor for øyeblikket i en ettroms (men flytter snart og får soverom, yay!) og det ser så utrolig rotete ut hvis jeg ikke rer opp senga. Pynteputene stilles stort sett kun opp når jeg har besøk og det er bare da jeg har på sengeteppet også (for da brukes senga også som sofa), men å rette på hodeputene og legge dyna pent på plass gjøres hver dag. 

Anonymkode: c5ef7...e32

• Liker 1
Skrevet

Joda, det gjør jeg. Lar alt ligge trukket til siden og lufter en times tid når jeg står opp og så rer jeg pent opp
med sengeteppe til og med. :nigo: Jeg liker å ha det ordentlig jeg også. 
Å legge meg i en rotete uoppredd seng...det gjør jeg kun når jeg er veldig influensasyk og bryr meg ikke om
noe som helst på det tidspunktet. 

Skrevet

I hverdagen er det stort sett umulig, da samboeren min drar dyna mi inntil seg når jeg står opp for å gå på jobb🤣

Han lufter rommet, madrassen og dynene når han står opp, og stort sett glemmer han å re opp senga etterpå. I helgen lufter jeg, og så rer jeg kanskje opp noen timer senere. Soveromsdøra står aldri åpen om vi har besøk, soverommet vårt er privat.

Anonymkode: fd9fb...7d8

• Liker 1
Skrevet

Kun når vi skal ha besøk. Aner ikke hvorfor, ingen gjester går inn på soverommet. Min sønn på 5 år blir i ekstase når det er oppredd, for da vet han det kommer besøk 😅

Ja, jeg vet jeg er sær, min mann "mobber" meg stadig. 

Anonymkode: 67ce8...e9a

Skrevet

Selvsagt rer jeg opp sengen.

Skrevet (endret)

Sånn ser min seng ut når jeg står opp! :fnise: Slenger dynen til side, stiger ut av sengen og går bort for å åpne vinduet til lufting.

Så går jeg ut av soverommet, og lar det se sånn ut hele dagen: Huff, så grusomt det ser ut? (rykker det litt i ryddenerven til noen? Beklager)

seng.jpg

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Ja, men lufter først godt på soverommet, med dynen brettet til side. Så rer jeg fint opp, og rydder bort eventuelt rot. Veldig mye hyggeligere å komme til ryddig soverom og pent oppredd seng når en skal legge seg 🥰

Anonymkode: cfdcf...6e6

Skrevet

Bare hvis det kommer besøk og de vil kikke litt rundt i leiligheta. Ellers gjør jeg det aldri. 

Anonymkode: 18b7c...9e6

Skrevet

Slenger dynene over sengeenden for å lufte de, med sovesiden ut. Når været tillater det så henges de ute på på soveromsbalkongen. Rer de opp på ettermiddagen.

Skrevet

Gjør det hver dag. Lufter gjerne dynene først og rer deretter opp og har på fint sengeteppe og pynteputer. Blir så godt å legge seg på kvelden da! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...