Gå til innhold

Rer du opp sengen din hver dag?

Rer du opp sengen din hver dag?  

109 stemmer

1. 1. Rer du opp sengen din hver dag?

• Ja, hver dag, det må se ordentlig ut!
      46
    • Nei, aldri, hvorfor skulle jeg det?
      36
    • Noen ganger, hvis jeg f.eks vet det kommer besøk
      27

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rer nesten aldri opp sengen. Skjønner ikke vitsen.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender, ikke hver dag nei.

Skrevet

Rer opp sengen hver dag. Føles så digg å ha utført noe så tidlig på morgenen. Og selvom sengen ikke alltid syns, føler jeg det blir mer ryddig i leiligheten når sengen er redd opp.

Det føles også mye bedre å legge seg i en seng som er redd opp :) 

• Liker 5
Skrevet

Hvis du mener slik amerikanere gjør med pynteputer og alt mulig dill og tepper, så nei.

Jeg bretter begge dynene, og retter opp de to putene vi har i senga, og det er det. Det tar meg under 30 sek, og døra til senga kan stå åpen om gjester går forbi.

Anonymkode: 79f87...5b6

• Liker 6
Skrevet

Nei, aldri. Slenger bort dynen slik at alt får lufte seg slik at midden ikke får kose seg i sengevarmen lengre enn nødvendig.

Anonymkode: c0eb2...5d0

• Liker 12
Skrevet

Nei, men ikke av noen av årsakene du lister over. 

Jeg rer ikke opp sengen av den enkle grunn at det frarådet. Det anbefalte er å brette dynen ned, så sengen får lufte seg og får lys. Dette for å drepe/hindre formering av midd. 

Anonymkode: 7384f...98d

• Liker 5
Skrevet

Kun når det er besøk. Det er frarådet så følger de rådene. Aldri forstått det som mener en redd opp seng er så mye bedre. Kos deg i midden tenker jeg da 😅

Anonymkode: 910d4...a85

• Liker 3
Skrevet

Nei, pga midd osv. Sengetøyet trenger luft. Jeg ønsker ikke å levevilkårene til alle krypene i senga. Så jeg holder meg til rådet som ekspertene gir:)

Anonymkode: 96f77...304

• Liker 5
Skrevet

Ja, hver morgen :) Først lat jeg det lufte i ca en time, så rer jeg opp sengen, med hotellpute og greier :) Elsker å ha opptrådd seng. Senga mi er slik du ser på Bohus feks, den der Halvor Bakke oppredd seng ☺️☺️

Anonymkode: 7abee...def

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er anbefalt å ikke gjøre det pga midd og jeg ser heller ikke vitsen. De få som får lov å komme inn på soverommet mitt bryr seg ikke om sengen er oppredd eller ikke 😉

Anonymkode: a4576...b90

• Liker 2
Skrevet

Syns det gir en velværefølelse å ha en ryddig seng. Om det er å brette ned dynen og riste putene, eller om det er å vente til sengen er kald og kjøre på med pynteputer er det samme. Men sengen er alltid redd opp og ryddig. 

Skrevet

Nei, det gidder jeg ikke, ikke har jeg tid til å styre noe med det heller. Prioriterer å ha det ryddig og fint der jeg faktisk oppholder meg i våken tilstand!

Anonymkode: 4865f...59d

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg rer ikke opp sengen min.

Skrevet

Senga ser jeg bare når jeg går ut av den eller legger meg ned i den (og om jeg må i klesskapet for å hente noe), så det er null estetisk behov for å re den opp. Jeg slenger heller dyna til side for å få luftet madrassen.

Skrevet

Ja, den av oss som står opp sist rer opp sengen. Bretter ned dyna, rister putene og strekker lakenet.

Skrevet

Jeg baker hodeputen fra nattens tunge hode. Og bretter dyna nedover. På denne måten oppredd seng som får lufta seg, I forhold til midd som blir nevnt. Det er så mye hyggeligere å gå forbi åpent soverom om dyna ligger litt pent bretta ned en I en krøll. Samt hyggelige å gå til sengs på kvelden 

• Liker 1
Skrevet

Ja, hver eneste dag. På en slik måte at det blir luftet ordentlig der jeg sover, av hensyn til midd. 

Skrevet

Gjorde det sjelden før jeg fikk samboer, men han gjorde det daglig. Nå har jeg blitt så glad i å legge meg i oppredd seng at jeg rer den hver dag. 

Anonymkode: eb466...718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...